PDA

Επιστροφή στο Forum : Αερολέσχη Εδεσσας


mastoras
26-06-08, 23:42
Αερολέσχη Εδεσσας - Αεραθλητικός Σύλλογος "Πέλλα"

Η Αερολέσχη Έδεσσας είναι ένας από τους μεγαλύτερους Αεραθλητικούς Ομίλους στην Ελλάδα . Ιδρύθηκε το 1973 από Εδεσσαίους αεραθλητές οι οποίοι από το το 1957 είχαν ιδρύσει τον Όμιλο Αεραθλητών Έδεσσας . Σκοπός και έργο της Αερολέσχης Έδεσσας , είναι η διάδοση του αεραθλητισμού σε όλες του τις μορφές , στην Ελλάδα. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα η Αερολέσχη Έδεσσας διαδραματίζει σοβαρό ρόλο στην διάδοση της Αεραθλητικής ιδέας στην χώρα μας . Είναι ένα μη κερδοσκοπικό αεραθλητικό σωματείο που διοικείται από εννιαμελές Διοικητικό Συμβούλιο .

Το 1976 , μετά από σχετική παραχώρηση του χώρου από το Υπουργείο Γεωργίας, άρχισε η Αερολέσχη Έδεσσας την κατασκευή του Αεραθλητικού Κέντρου Μακεδονίας Θράκης , του μοναδικού που υπάρχει στην Ελλάδα , σε μια όμορφη τοποθεσία 28 χιλιόμετρα Βορειοδυτικά της Έδεσσας , 4 χιλιόμετρα βόρεια της λίμνης Βεγορίτιδος στους πρόποδες του όρους Βόρρας.

Μέσα σε λίγα χρόνια ,το Αεραθλητικό Κέντρο Μακεδονίας Θράκης λειτουργώντας και επίσημα ως αεροδρόμιο Ε΄ κατηγορίας μετά από σχετική άδεια της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας , άρχισε να διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη και διάδοση του αεραθλητισμού στην Ελλάδα .

Με την επίσημη ίδρυση και λειτουργία της Σχολής Ανεμοπορίας , και πολύ αργότερα των Σχολών Αιωροπτερισμού και Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς εκπαίδευσε και εκπαιδεύει αεραθλητές όχι μόνο από την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και απ΄ όλη την Ελλάδα . Τα αγωνιστικά της τμήματα του Αλεξιπτωτισμού πλαγιάς και του Αιωροπτερισμού είναι από τα καλύτερα στην χώρα μας τα οποία την εκπροσωπούν και σε διεθνείς διοργανώσεις .

Σήμερα η Αερολέσχη Έδεσσας μετά από 25 και πλέον χρόνια δράσης και προσπαθειών στην ανάπτυξη , εκσυγχρονισμό και επέκταση του Αεραθλητικού της Κέντρου , έχει φτάσει στο σημείο να διεκδικεί σοβαρό μερίδιο στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της ορεινής Έδεσσας. Αρωγός στις προσπάθειές τις αυτές τα τελευταία χρόνια είναι ο Δήμος της Έδεσσας .

Οι δραστηριότητες σήμερα της Αερολέσχης Έδεσσας επικεντρώνονται στους τομείς :

1.- Ανεμοπορίας

2.- Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς

3.- Αιωροπτερισμού

4.- Οργάνωση Αγώνων

5.- Οργάνωση Αεραθλητικών εκδηλώσεων

6.- Φιλοξενία - κατασκηνώσεις αεραθλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

7.- Φιλοξενία τους χειμερινούς μήνες επισκεπτών του Χιονοδρομικού Κέντρου.

G.Meskos
27-06-08, 00:49
Ή Αερολέσχη Έδέσσης ξεκίνησε κάπου στά 50κάτι άπό κάποιον
Πλατωνικό έραστή τής αεροπορικής ίδέας, ύπάλληλο τής ΔΕΗ τότε,τόν ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟ.
Ζητώ συγνώμη πού δέν μπορώ νά θυμιθώ τό μικρό του όνομα. Νομίζω Γιώργος.
Βρές κάποιον παλιό Έδεσσαίο,νά σέ πληροφορήσει καλλίτερα.
Έγώ τό μόνο πού θυμάμαι είναι ότι κάπου στό 1959-60 είχαμε πάει μέ
τήν αερολέσχη Θεσσαλονίκης, μέ λεωφορείο τής αεροπορίας παρακαλώ,
καί κάναμε μία έπιδειξη μέ δέσμια στό γήπεδο.

mastoras
30-06-08, 11:30
Μελη του Αεραθλητικού Συλλόγου Γιαννιτσών, επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της Αερολέσχης Εδέσσης, όπου εκεί ξεναγηθήκαμε, από τον πρόεδρο της Αερολέσχης κ Ιωσήφ Σινιόσογλου, και ενημερωθήκαμε για τις δραστηριότητες αυτής της πολύ παλιάς Αερολέσχης.

Στις φωτο ο πύργος ελέγχου, και οι "πλάκες" που τιμούν την προσφορά, αυτών που πάσχισαν για να αποκτήσει η Μακεδονία ένα τέτοιου είδους μεγαλεπήβολο έργο.

mastoras
30-06-08, 11:37
Στην είσοδο του αεροδρομίου, δεσπόζει επιβλητικά το θρυλικό F104 [σε υπερ΄αριστη ] δωρεά της πολεμικής μας αεροπορίας, στην αερολέσχη.

mastoras
30-06-08, 11:46
Το αεροδρόμιο βρίσκεται στα 600μ υψόμετρο,στους πρόποδες του Όρους Βόρας.

Απέναντι από αυτό αντικρίζουμε την Λίμνη Βεγγορίτιδα.

Στην τελευταία φώτο ένα από τα "τολ" στα οποία στεγάζονται πάνω από 15 ανεμοπλάνα, ιδιωτών και της αερολέσχης.

mastoras
30-06-08, 12:03
Τα μέλη του συλλογου καθώς και οι επισκέπτες με τις οικογενειες τους, μπορούν να απολαύσουν τον καφέ τους, η το φαγητό τους, από το εστιατόριο-κυλικείο του συλλογου, κάτω από τον παχύ ίσκιο που προσφέρουν τα τεράστια πλατάνια.

mastoras
30-06-08, 12:07
Το κτίριο "ξενώνας" που διαθέτει 10 δωμάτια με ατομικό μπάνιο. Βρίσκεται και αυτό μέσα στις εγκαταστάσεις, σε αυτό το ειδυλλιακό τοπίο.

mastoras
30-06-08, 12:47
Κατα την επίσκεψη μας ο κ Ιωσήφ, μας έκανε μια πλήρη ενημέρωση, σχετικά με τα ανεμοπλάνα και τον τρόπο πτήσης αυτών.

Παρακολουθήσαμε αρκετές πτήσης των ανεμοπλάνων, μάθαμε πολλά για αυτά, κάτι που για εμάς τους αερομοντελιστές ήταν απαραίτητο.

Βλέπαμε κατά καιρούς αερομοντέλα αυτού του τύπου, δίχως να μπορούμε να τα καταλάβουμε, καθώς ένας μικρός αριθμός αερομοντελιστών ασχολείται με αυτά.

Και πραγματικά σας λέω ότι παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, και σαν πραγματικά αλλά και σαν αερομοντέλα.

mastoras
30-06-08, 12:49
.

mastoras
30-06-08, 12:54
.

mastoras
01-07-08, 01:09
Και μια ακόμα φώτο, από το εσωτερικό του ανεμοπλάνου, όπου διακρίνονται χειριστήρια και πλήρης πίνακας οργάνων.

tanfoglio
01-07-08, 08:13
Πολύ καλή η παρουσίαση. Πριν από κάνα 2 χρόνια μέσω κάποιου κοινού γνωστού με προσκαλέσανε να πετάξω full scale. Ακόμα να πάω...!

Κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό. Καλά να είμαστε πρώτα...

Γιώργος

Matenlis
04-08-08, 08:07
Πάντως εμάς μετά την εκδρομή που έγινε θα μας βλέπουν πιο συχνά από ότι ίσως να θέλουν ....:D^-^

Γιάννης Ζαφείρης
04-08-08, 10:13
Πράγματι, η οργάνωση στο χώρο είναι πρωτοπόρος, αν σκεφτεί κανείς ότι τα εγκαίνια του αεροδρομίου πραγματοποιήθηκαν πριν από 33 περίπου χρόνια.

Στην πρόσφατη επίσκεψή μας, (αερομοντελιστική εκδρομή στην Πέλλα που οργάνωσε η Αεραθλητική Ένωση Γιαννιτσών με τη στήριξη του www.petame.gr) τις τελευταίες μέρες, πραγματοποιήθηκαν για όλους μας πτήσεις με ανεμοπλάνα.

Ο καιρός μας βοήθησε και πολλοί από εμάς το απόλαυσαν με το παραπάνω.

Ευχαριστούμε τους:

Μιχάλη Τσακιρίδη - Πιλότο
Τοκαλίδη Γιώργο - Μ.Ε.Α. (μηχανή εκτόξευσης ανεμοπλάνου).
Στανίση Πέτρο - Αυτοκίνητο & Βοηθό περαίωσης.

mastoras
05-08-08, 02:51
Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της Αερολέσχης Εδεσσας, και ιδιαιτέρα τον πρόεδρο κ Ιωσήφ Σινιόσογλου, για την φιλοξενία και την διάθεση των εγκαταστάσεων του ανεμοδρομίου στους αερομοντελιστές .

Δυστυχώς ο κ Ιωσήφ και οι περισσότεροι ανεμοπόροι έλειπαν σε ταξίδι στην Γερμανία όπου θα συμμετείχαν στους παγκόσμιους αγώνες ανεμοπορίας.

Τους ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας, καλή επιτυχία.

mastoras
05-08-08, 03:28
Παραθέτω και μερικά ιστορικά στοιχεία της αερολέσχης.

Ολα ξεκίνησαν για την αερολέσχη Έδεσσας πριν από 45 περίπου χρόνια, όταν ο Αντώνης Παναγόπουλος από την Αλεξάνδρεια Αιγύπτου, οργάνωσε την πρώτη ομάδα αεροπροσκόπων. Νεα παιδιά, που ακόμη και σήμερα αποτελούν την σπονδυλική στήλη της αερολέσχης, συσπειρώνονται γύρω του, κατασκευάζοντας τα πρώτα αερομοντέλα και προκαλούν τον θαυμασμό του κόσμου της Έδεσσας, που βλέπει τα μικρά αεροπλάνα να πετούν.

1958 Τρεις νεαροί αεροπρόσκοποι της Έδεσσας, παρά τις δυσκολίες της εποχής, κατεβαίνουν στο Ανεμοπορικό Κέντρο του αεροδρομίου της Τρίπολης, εκπαιδεύονται και επιστρέφουν στην Έδεσσα φέρνοντας επάξια τον τίτλο του "SOLISTA", και συνεχίζοντας την παράδοση του Αλκη Πανταζή, του πρώτου Έδεσαίου ανεμοπόρου όλων των εποχών. Τα παιδιά αυτά είναι οι Ιωσήφ Σινιόσογλου, Αχιλλέας Παντάζης και Ιωάννης Πίγγας.

1959 Οι τρείς νεαροί ανεμοπόροι συνεχίζουν στην Τρίπολη, ακολουθούμενοι από τον Χριστόφορο Γιαβανίδη και Νίκο Ποντικίδη.

1960 Χρονιά ορόσημο. Ο Αντώνης Παναγόπουλος ιδρύει την Αερολέσχη Έδεσσας, σαν παράρτημα της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης. Με τις οδηγίες του κατασκευάζεται το πρώτο τζέτ δικινητήριο αερομοντέλο στην Ελλαδα, στα πρότυπα του Γερμανικού V1. Το όνομα του είναι "ΕΔΕΣΣΑ". Η Αερολέσχη όλο και μεγαλώνει. Στα "ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΑ" του 1962 εκτοξεύονται με επιτυχία 10 μοντέλα πυραύλων, που εντυπωσιάζουν τον κόσμο. Ο στρατός, οι σπουδές των μελών, η μετάθεση του Παναγόπουλου αποδιοργανώνουν την Αερολέσχη για 6 ολόκληρα χρόνια.

1972 Νεο προσκλητήριο σημαίνει. Ο αρχηγός επιστρέφει, ολοι συσπειρώνονται γύρω του και ξεκινούν τον νέο αγώνα, που έχει σαν στόχο την κατασκευή αεροδρομίου. Η Δ/νση Γεωργίας παραχωρεί τον χώρο, άγονος, κακοτράχαλος αλλά μέσα σε ενα περιβάλλον μοναδικής ομορφιάς.
Στα πόδια του η λίμνη Βεγορίτιδα και πιο πάνω οι πανύψηλες κορφές του Καιματσαλάν. Ολοι βοηθούν στην προσπάθεια, η διπλανή Κοινότητα Παναγίτσας φίλοι με φορτηγά και χωματουργικά μηχανήματα, εργολάβοι στην κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων, η Γαλλική "ALSTON" με την παραχώρηση πολύτιμων υλικών. Τα Χριστούγεννα του 1974 με -12οC τα μέλη εργάζονται πυρετωδώς. Πύργος ελέγχου, εστιατόριο καφετερία, δύο υπόστεγα, είναι σχεδόν έτοιμα.

Συνεχιζεται .....

mastoras
13-08-08, 14:09
Τρείς ανεμοπόροι κατεβαίνουν στο Τατόι και πετούν για να ξαναβρούν την πτητική τους ικανότητα. Η Εθνική Αερολέσχη, εντυπωσιασμένη από την προσπάθεια, παραχωρεί μια μηχανή εκτόξευσης και δύο ανεμόπτερα. Ανοιξη 1975.
Οι Εδεσσαίοι έχουν το δικό τους αεροδρόμιο, το μοναδικό ιδιόκτητο στην Ελλαδα. Ο Ιωσήφ Σινιόσογλου πραγματοποιεί την πρώτη απογείωση. Μέσα σε γενική συγκίνηση ο Αρχηγός ακούγεται να λέει: "Ονειρο σημαίνει κάτι το απραγματοποίητο. Εμείς παιδία το πραγματοπήσαμε".

1η Σεμπτέμβρη 1976. Πραγματοποιούνται τα επίσημα εγκαίνια, με την συμμετοχή παλιών εκπαιδευτών απο την Τρίπολη, συναδέλφων απο την Αθήνα και χιλίαδων επισκεπτών. Η Πολιτεία ευαισθητοποιείται. Ο Δήμος Έδεσσας, Νομαρχία και Στρατός βοηθούν με κάθε τρόπο.
Η Αερολέσχη αποκτά 4 μοντέρνα ανεμόπτερα, εκπαιδεύει, ανεμοπόρους από όλη την χώρα. Νέες πτητικές συσκευές, αλεξίπτωτα πλαγίας και αετοί ενφανίζονται, εκμεταλλεύονται τα ανοδικά ρεύματα του βουνού και πραγματοποιούν πτήσεις μακράς διάρκειας.

Ξένοι αεραθλητές εντυπωσιάζονται και δημοσιεύουν άρθρα σε διεθνή περιοδικά, το Γερμανικό "ΑΕΡΟΚΟΥΡΙΕΡ" και το Ολλανδικό "ΘΕΡΜΙΚ". Η Αερολέσχη Εδεσσας κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την προσέλκυση ξένων αεραθλητών και την εν γένει εξέλιξη του αθλήματος. Απομένει τώρα να εκτιμηθούν από την πολιτεία οι σοβαρές προοπτικές που διανοίγονται τόσο για το άθλημα όσο και για την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής.

Όλοι πλέον εκθειάζουν το έργο των οραματιστών της Αερολέσχης, που με ελάχιστα μέσα αλλά αδάμαστη ψυχική αντοχή, είδαν τα όνειρα τους να πραγματοποιούνται.

Y.Γ Το άρθρο ειναι ένα αφιέρωμα στην Αερολέσχη Εδεσσας από ενα οδοιπορικό στην περιοχή το 1996, του κ Θεόφιλου Μπασγιουράκη εκδότη του ελληνικού πανοράματος. Πατήστε εδώ "Ελληνικό Πανόραμα" (http://www.elliniko-panorama.gr/identity.php) για να δειτε την καταπληκτική συλλογή βιβλίων που αναδεικνύει τις μαγευτικές τοποθεσίες της χώρας μας.

mitsos
18-02-09, 22:05
καλησπέρα,
σήμερα είδα αυτό το τοπικ και έχω να πω πως είμαι απο αριδαία και εχω πάει στο ανεμοδρόμιο αρκετές φορές @P@είναι τέλειο'!'!'

αναφέρω ότη την καθαρά δευτέρα θα είναι επάνω αρκετά μοντέλα αεροπλάνων (θα πετάξουμε νωρις γιατι μετά θα πλακώσουν οι χαρταετοι και θα έχουμε κανένα ατήχυμα και δεν λέει)

MarD
19-02-09, 00:23
Θα είμαστε όλοι εκεί! :>)

mitsos
23-02-09, 17:23
από τι ώρα περίπου θα πάτε για να μην περιμένω τσάμπα ??? @P@

fazerdreamer
23-02-09, 22:33
Πεταξτε και την Καθαρα Δευτερα...χορταστε μοντελο-πτησεις και περιφημες απο-προσγειωσεις,χορταστε χαλβα και λαγανα και ομορφους χαρταετους...γιατι αμα ανοιξει ο καιρος...τα..ανεμοπτερα θα''αναψουν''...

Καλη Σαρακοστη με υγεια σε ολους.!

Στεφανος.
SX-170

pappy
06-07-09, 01:00
http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/07/01/1684367.htm

mastoras
06-07-09, 01:09
Το αεροσκάφος U-17 Α/Β Skywagon είναι μονοκινητήριο, υψηλοπτέρυγο, εξαθέσιο μονοπλάνο, με εξ' ολοκλήρου μεταλλικό σκάφος σχεδιασμένο σαν ελαφρύ φορτηγό ή επιβατικό, εφοδιασμένο με διπλά χειριστήρια ελέγχου. Παράγεται από την εταιρεία CESSNA, WICHITA, KANSAS.

Επιβάτες6 (μαζί με χειριστές) Κινητήραςεξακύλινδρος CONTINENTAL τύπου 10-470-F Ώση260 ΗΡ στις 2625 σ.α.λ. (U-17 A), 300 ΗΡ στις 2850 σ.α.λ. (U-17 B) Βάρος απογείωσης1451 κιλά Ωφέλιμο φορτίο453 κιλά Μήκος7,8 μέτρα Ύψος2,4 μέτρα Μέγιστη ταχύτητα330 χ.α.ω. Ταχύτητα πλεύσης210 χ.α.ω. Μέγιστη οροφή35.000 πόδια Ακτίνα δράσης1.755 νμ (με 4 επιβάτες) Αυτονομία4,5 ωρών