PDA

Επιστροφή στο Forum : preflight check!


tanfoglio
01-09-08, 00:55
Ας το κάνουμε και θέμα λοιπόν για να βρίσκεται!

Σήμερα κόντεψα και εγώ να έχω "την στιγμή" μου και μάλιστα με 2 αεροπλάνα. Ετοιμάζοντας το μοτοανεμόπτερο μου και ενώ το είχα ήδη σηκώσει στο χέρι για απογείωση, κάνοντας ένα τελευταίο έλεγχο διαπίστωσα ότι δεν δούλευαν σωστά τα ailerons (δούλευαν σαν flaps!). Αυτό έγινε γιατί μέσα στην εβδομάδα έκανα αρκετές αλλαγές στο ανεμόπτερο (συντήρηση, έλεγχος και βελτίωση κ.β., αλλαγή στο ένα servo του aileron, αλλαγή καλωδιώσεων). Αλλάζοντας λοιπόν καλωδίωση και το ένα servo του aileron έκανα έλεγχο κινήσεων στο σπίτι, αλλά προφανώς είχα ελέγξει μόνο το καινούργιο servo πράγμα το οποίο είχα ξεχάσει...

Έτσι σήμερα στο πεδίο το ανακάλυψα λίγα δευτερόλεπτα πριν το σηκώσω...Ανεμοπλάνο με άνοιγμα 2,60 μέτρα άρα πολύ επικίνδυνο!!!

Δεύτερη σημερινή περίπτωση: Σηκώνωντας το μεγάλο ηλεκτρικό που έχω, (5S lipo) και κάνοντας μερικά mild aerobatics και γενικά μια ήσυχη πτήση έχοντας και μία flycam (θα δείτε παρακάτω γιατί το αναφέρω...) έκανα γενικά κάποια μακρινά flyby's για να τραβάει και η κάμερα όταν κάποια στιγμή και ενώ βρισκόταν το αεροπλάνο οριακά μακριά, νιώθω ότι κάτι δεν πάει καλά στον έλεγχο του...

Τότε με χτύπησε...Θυμήθηκα ότι δεν είχα φορτίσει καθόλου την μπαταρία του δέκτη η οποία έιχε να πετάξει τουλάχιστον ένα μήνα. Λίγο η έλειψη ελεύθερου χρόνου, λίγο το άγχος και η δίψα για πτήσεις με οδήγησαν στο λάθος...

Ευτυχώς όμως! Λόγω εμπειρείας και πετώντας περισσότερο από ένστικτο και μνήμη των προηγούμενων κινήσεων και ανεβάζοντας και γκάζια, κατάφερα να φέρω το αεροπλάνο κοντά και φυσικά να το προσγειώσω άμεσα. Ευτυχώς γιατί το συγκεκριμένο πετάει πολλά χρόνια και είναι και το πειραματόζωο του στόλου στο οποίο δοκιμάζω πάντα διάφορα συστήματα (καπνούς, διακοπτάκια, φωτογραφιση, Video κ.λ.π.) και θα ήταν κρίμα να πάει άδοξα...

Τρίτο για να τριτώσει το κακό...Η flycam δεν έγραψε τίποτα γιατί στο τέλος αντι να πατήσω το διακοπτάκι στην έκλεισα κατευθείαν και έτσι χάθηκαν όλα...<??

Κατά τα άλλα. Πάντοτε κάνω preflight chek. Όχι μόνο κινήσεις, αλλά και συνδέσεις καλωδίων, δέκτη, σέρβος, συνδέσεις στα πτερύγια γενικώς, έλεγχο με πολύμετρο των μπαταριών. Παρόλα αυτά...

Παλαιότερα και πριν΄αρχίσω να κάνω συστηματικό έλεγχο, έχασα ένα μεγάλο piper γιατί ΄λύθηκε ένα παξιμάδι από την μία ντίζα των φτερών (καταλαβαίνετε τι έγινε) και ένα ready (ARC) γιατί είχε προβληματικό pack δέκτη το οποίο είχα την υποψία ότι δεν ήταν σωστό αλλά έμεινα με την βεβαιότητα στο τέλος...Το ready επεσε με τσίτα το γκάζι σε ένα γήπεδο (ευτυχώς χωρίς κόσμο) και ο 4χρονος που είχα επάνω σχεδόν διαλύθηκε....

Αυτά για να προσέχουμε όλοι...
Παναγιώτη περαστικά!

Γιώργος

mrkaza
01-09-08, 02:50
Kαι εγω σαν κλασικος ελικοπτερας κανω preflight check, αλλα αυτη τη φορα το αμελησα και ηταν η μοιραια

Οι δικαιολογιες μου ειναι οι εξης .

1 λιγο πριν ειχα κατεβασει το t-rex dead stick απο βοσκο (οχι απο αμελεια 2 ευδομαδες βοσκος) ευτυχος ανεμακτα και ηθελα κατι να ηρεμησω, να παιξω, βιαζομουν να ξεχασω την ατυχια μου ...
2 επιασα κουβεντα και ξεχαστηκα
3 μου ματιαξανε το ομορφουλι decathlon :P

fazerdreamer
01-09-08, 22:38
Αγαπητοι προλλαλησαντες,δεδομενου πως ενας μη καθιερωμενος ελεγχος θα οδηγησει πιθανοτατα σε θραυση και πιθανη ολοσχερη καταστροφη ισως να αναφερθει και ζημια προς τριτους,θετω το ερωτημα σαν ενας αρχαριος μοντελλιστης και αρχαριος πιλοτος ανεμοπτερου,θα παρεκαμπτε κανεις τον ελεγχο(για οποιονδηποτε,σημαντικο η ασημαντο λογο) εαν επροκειτο να χειριστει ο ιδιος το σκαφος????ειναι πολυ απλη η ερωτηση και προς Θεου διχως ιχνος ειρωνειας!Παρακαλω για ολες τις καλοδεχουμενες απαντησεις σας!Ευχαριστω.

Στεφανος.

Safety First!;;)

tanfoglio
02-09-08, 07:24
Στέφανε ακριβώς! Πάντα από εκεί ξεκινάνε όλα δηλαδή από τα full scale. Όπως σε αυτά είναι απαραίτητος εξονιχιστικός έλεγχος πριν σηκωθούμε έτσι και στα δικά μας κατ'επέκταση απαιτείται πολύ καλός έλεγχος! Έχουν γίνει θανατηφόρα με giant scale μοντέλα τα οποία είμαι σίγουρος ότι κάνείς δεν θέλει να σκέφτεται.

Δεν μιλάμε μόνο για το κόστος που σίγουρα είναι ένας πολύ σοβαρός παράγοντας που μας κάνει να ελέγχουμε πολύ καλύτερα το μοντέλο. Φανταστείτε να χάσετε από κακή λειτουργία ένα jet ή ένα pylon racer στον αέρα...Όλοι καταλαβαίνουν τι μπορεί να συμβεί.

Εντάξει...με ένα park flyer δεν θα υπερβάλλουμε κιόλας, αλλά αν ο έλεγχος γίνει συνήθεια από νωρίς δεν θα έχουμε πρόβλημα αργότερα όταν θα πετάξουμε κάτι μεγαλύτερο και ταχύτερο. Παρά το έχουν περάσει 2 χρόνια ακόμα βρίζω τον εαυτό μου όταν σκέφτομαι την περίπτωση που ανέφερα παραπάνω με το προβληματικό pack δέκτη που ενώ το είχα εντοπίσει είπα "έλα μωρέ δεν βαριέσαι, καλό είναι...". Αποτέλεσμα η καταστροφή του αεροπλάνου! Δυστυχώς αντίστοιχα γίνονται κάποιες φορές και στα full scale και εκεί δεν χάνονται μόνο τα αεροπλάνα...

Πάντα έλεγχος

Γιώργος

CARAPIS
02-09-08, 12:07
..., παθαινοντας, μαθαινεις. Οσοι πετουν και ε/π εχουν μαθει πλεον και κανουν τον ελενχο πριν & μετα, οπως ειναι το σωστο.
Η δυναμη της συνηθειας ειναι πολυ μεγαλο πραγμα.
Κανεις μας δεν πρεπει να νιωθει καπως, οοοσο παλιος ή πεπειραμενος να ειναι & να εφαρμοζει τους ελενχους πριν & μετα απο καθε πτηση.Βλεποντας μαθαινουν και οι πιο νεοι και βαζουν σωστες βασεις, σωζοντας τον εαυτο τους και κατ'επεκταση τους αλλους αποοοο δυσκολες καταστασεις και αποτελεσματα αυτων.@P@

bladeskiller
02-09-08, 12:46
Πέραν των ελέγχων πάντως, είναι πολύ σημαντικό και το να εξοπλίζουμε το μοντέλο μας με καλά πράγματα. Η τσίπικη νοοτροπία ορισμένων ,που παίρνουν ένα αεροπλάνο ή ελικόπτερο και του βάζουν φτηνοπράγματα, με τη στενόμυαλη λογική "τι παραπάνω δηλαδή έχει...." και "τόσο καιρό δεν είχα τίποτα...." ή που αντί να κάνουν μια επισκευή σωστά πολεμάνε με πατέντες με τη λογική "σιγά μην τους τα δώσω...." ,έχει οδηγήσει πολλές φορές σε παρατράγουδα. Αν σε αυτά προστεθεί και η λογική του πλημελούς ελέγχου επειδή "τι να σφίξω? γιατί που θα πάει η βίδα....." τότε το επεισόδιο είναι γεγονός. Εδώ είχα συναντήσει άνθρωπο με 50αρι ράπτορα στην Ανάβυσσο και δεν ήθελε να καταλάβει ότι οι λεπίδες δεν επισκευάζονται με σελοφάν. Τι να λέμε τώρα?
Αλλά από τη στιγμή ,που ορισμένοι συντηρούν πλημελώς το ίδιο τους το αμάξι ,στο οποίο είναι οι ίδιοι μέσα και αντί για παράδειγμα όταν ψάχνουν λάστοιχα να βάλουν αυτά που έχουν καλύτερα κρατήματα ,βάζουν τα πιο φτηνά και τα πιο σκληρά επειδή "κρατάνε περισσότερο καιρό και εξάλλου εγώ δεν τρέχω..." <?? περιμένουμε μετά να σκεφτουν το τηλεκατευθυνόμενό τους ?




Φιλικά Κώστας.