PDA

Επιστροφή στο Forum : Storm 450 fiberglass edition (με 30αρι ESC)


ubhae
11-09-11, 18:20
Εφτασε λοιπον το θηριο, και το Σαββατοκυριακο κατεβηκα ΣΕΦ.
λιγα πραματακια απλο hovering για αρχη γιατι βρηκα ατελειες στις καμπυλες της τηλεκατευθυνσης και επρεπε να κανω κανα δυο ρυθμισουλες.
Σε σχεση με το 250class που ειχα (CB180z walkera) ειναι η μερα με τη νυχτα, οποτε ξεθαψα και τα training gear μεχρι να χτισω σιγα σιγα λιγο επιστοσυνη.
Ειναι αρκετα σταθερο οσο το διαφημιζουνε και καλοδεμενο.
Μονο ενα κακο εντοπισα και λογω απειριας χρειαζομαι μια δευτερη γνωμη.
Το ESC 30Α δειχνει να ανεβαζει θερμοκρασια αρκετα ακομα και σε hovering. (και τρομαξα αρκετα, που να το ανεβασω πανω απο 2 μετρα κι αμα κλεισει τι κανω? θα το μαζευω κομματια απο κατω).
Να σημειωσω οτι απο τις 3 μπαταριες (μαμισιες) πεταξα την πρωτη ολοκληρη και τη δευτερη ως τα 4/5 περιπου και μετα το ειδα. (η τριτη μπαταρια εφυγε σε blade tracking ρυθμισεις, τριμαρισμα και τετοια)

Τι κανω για τη θερμοκρασια? ειναι επιφοβο? δε θελω να το σηκωσω καμμια δεκαρια μετρα και να το δω να πεφτει απο το πουθενα, αλλα δεν πηρα και 450 για να κανω hovering στα 2 μετρα.... καμμια ιδεα?

αν χρειαζεστε να δειτε τι ηλεκτρονικα φοραει δειτε εδω., βασικα ολα απο τη μαμα εταιρεια ειναι http://www.helipal.com/storm-450-glass-fiber-edition.html . Σχεδιαζω βεβαια να αλλαξω σερβο σε digital μεταλλικα αλλα ακομα δεν εχω βαλει χερι σε τιποτα.

http://img831.imageshack.us/img831/933/dscf0255h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/dscf0255h.jpg/)

Αντώνης Κριτζάς
11-09-11, 22:48
με γειά και καλές πτήσεις
Πολύ καλή και η φώτο!!!!!!!με το petame στο φόντο

ubhae
11-09-11, 23:04
E Δεν μπορουσα να μην κανω αφιερωση , νεο heli πηρα. Δεν ειναι τυχαιο, δεν εχω μαθει και λιγα απο εδω. Μπορει να μη γραφω παντα αλλα διαβαζω
(και διαβαζω πολυ, παρα πολυ)
Με το esc να δουμε τι θα κανω, διαβασα οτι αμα ανοιξω 2 τρυπες στα πλαινα στρωνει κι οτι το συγκεκριμενο εχει ευρος λειτουργιας απο -5 εως 90 οC συμφωνα με τον κατασκευαστη. Αλλα και παλι δεν ειναι αρκετο ενα hover για να πιασει max.

Αντώνης Κριτζάς
11-09-11, 23:39
Δεν φαντάζομαι με δύο τρύπες να αλλάξει δραματικά η θερμοκρασία. Μέτρησε λίγο τις καταναλώσεις σου μήπως τα 30Α είναι λίγα. Κοίτα λίγο τις ρυθμίσεις του μοντέλου μηπως έχει εκεί θέμα. Δεν ξέρω απο ελικόπτερα αλλα αν εχεις λάθος γωνία στις λεπίδες ανεβάζει θερμοκρασία.

socratesb
12-09-11, 00:12
Οι καμπύλες throttle μήπως είναι χαμηλά? Ειδικά για τις ζεστές μέρες καλό είναι να πετάς στο τουλάχιστο στο 75 με 85 % διαφορετικά την θερμοκρασία την ¨τρώει¨ το esc. Και αναφέρομαι για normal εννοείται όχι idle up.

KM
12-09-11, 07:14
Καλημέρα,
Αν και άσχετος από ελικόπτερα τυχαίνει να έχω το ίδιο… Το speed control το άλλαξα με ένα turnigy 40A γιατί παρουσίαζε το ίδιο πρόβλημα. Με το πρώτο χτύπημα (μη φανταστείς κάτι ιδιαίτερο) έχασα και τα 3 servo και τα αντικατέστησα με Hitec HS65MG. Φυσικά άλλαξα και το γυροσκόπιο με ένα 401 με το αντίστοιχο servo της Futaba.
Μετά από αυτές τις αλλαγές άρχισε να πετά χωρίς κανένα πρόβλημα.
Ελπίζω να σε βοήθησα.

ubhae
12-09-11, 10:04
Κυριοι ευχαριστω για τις απαντησεις.
Η αληθεια ειναι πως οταν το παρελαβα εκανα αλλαγες στις καμπυλες γιατι δεν ηταν οι αναφερομενες ετσι οπως τις ελεγε το manual του κατασκευαστη.
Ειχανε καποιες αποκλισεις, το καλο ειναι οτι εκανα backup τις ρυθμισεις πριν βαλω χερι οποτε θα τις επαναφερω και θα δοκιμασω παλι. Μαλλον κατι παραπανω ηξερε ο κινεζος.
Οσον αφορα το 40αρι esc βλεπω οτι πολυς κοσμος τα προτιμαει, οποτε αμα δεν πιασουν οι αλλαγες στις καμπυλες δεν θα κατσω να κανω τον ηρωα, δε ρισκαρω τωρα νεο πραμα για 50 ευρω που εχει ενα esc. Απλα σπαστηκα γιαι υποτιθεται ειναι RTF. Δηλ. αμα το επαιρνε καποιος που δεν ηξερε τι θα γινοτανε.
Εστειλα και ενα email στον τυπο απο το helipal να δουμε κι εκεινος τι θα πει.
Οι καμπυλες μου ειναι στο 70με80 (κι οχι 75-85) θα δοκιμασω κι αυτο μιας και αναφερθηκε.
Το canopy θα τρυπηθει τελευταιο σαν λυση απελπισιας.
Λοιπον μανι μανι μαζεψαμε 2-3 πραματακια να δοκιμασουμε ως το επομενο Σαββατο.
Θα τα βαλω σε γραμμη ωστε Σαββατο πρωι να ειμαι ετοιμος, ετσι αν δω προβλημα να προλαβω τα μαγαζια ανοικτα.

Θα επανελθω με νεοτερα να ενημερωσω κιολας τελικα τι εγινε.

(αν και νομιζω οτι το κουρασα με τις 3 μπαταριες σερι, δεν νομιζω να ειναι σχεδιασμενο να αντεχει τις δικες μου κα"ψ"ες) οπου Ψ θετουμε f(ψ)= υλ

Ευχαριστω για ολα να στε καλα μου δωσατε τροφη για ολη τη βδομαδα

ubhae
12-09-11, 10:51
Χμμ καποιος ασχετος με μοντελισμο αλλα πολυ σχετικος με engineering ειπε να κατεβω σε δοντια στο μοτερ ωστε να μειωσω τη μεγιστη ταχυτητα. Η αληθεια ειναι οτι ο κινεζος μου εχει στειλει 2-3 ανταλλακτικα για το μοτερ τα οποια προσεξα οτι δειχνουν μεν ιδια αλλα τα barcode τους ειναι διαφορετικα...
Ξερει κανεις τι παιζει με τις κεφαλες των μοτερ ?

ubhae
12-09-11, 21:06
Η τηλεκατευθυνση μου είναι WFLY EFT07H
H καμπυλη του pitch εχει ως εξης.
-100% τερμα κατω το throttle = -29,6%
-66,7 = -4,6%
-33,3% = +20%
0 δηλ κεντρο το throttle = +38,4%
33,3% δηλ στο ένα τριτο μετα τη μεση = +58,7%
66,7% = +76,9 %
100% τερμα πανω το throttle =+ 90,9%
Ερωτηση : το αριστερο νουμερο απ ότι καταλαβαινω δειχνει το ποσοστο του Throttle, δηλ σε ποια θεση βρισκετε. Το δεξιο τι ακριβως δειχνει? Γιατι είναι σε ποσοστο επι τοις εκατω αντι να δειχνει σε μοιρες το pitch. Κατι δεν εχω καταλαβει σωστα μαλλων ετσι?
Τα pitch είναι ρυθμισμενα κανονικα, εβαλα ένα αλφαδι στο flybar (εικ.3 ) να ξερω ποτε είναι ισιο και αφου ρυθμισα το πιτσομετρο εκανα αλλαγες μεχρι να ευθυγραμιστουν τα δυο αλφαδια (εικ4) Δεν ξερω αν είναι η πιο σωστη μεθοδος, παρακαλω διορθωστε με αν εχω λαθος.

Επισεις επισυναπτω τη σελιδα από το manual που δειχνει πώς πρεπει να ρυθμιστουν τα pitch για normal (για 3Didle είναι άλλη σελιδα)
http://img851.imageshack.us/img851/5584/img004lt.jpg
By ubhae (http://profile.imageshack.us/user/ubhae) at 2011-09-12
http://img856.imageshack.us/img856/7736/img0120ix.jpg
By ubhae (http://profile.imageshack.us/user/ubhae) at 2011-09-12
http://img713.imageshack.us/img713/5488/img0116nlb.jpg
By ubhae (http://profile.imageshack.us/user/ubhae) at 2011-09-12
http://img38.imageshack.us/img38/244/img0117zb.jpg
By ubhae (http://profile.imageshack.us/user/ubhae) at 2011-09-12

Εχω την εντυπωση οτι οι καμπυλες ηρθαν λαθος ρυθμισμενες απο τον κατασκευαστη γιατι η καμπυλη της τηλεκατευθυνσης δε μοιαζει με του manual.
Βγαζει κανεις ακρη να μου πει τι να κανω ?

ubhae
14-09-11, 12:42
Ενα μεγαλο ευχαριστω στα παιδια που βοηθησαν/συμβουλεψαν και με κατευθυναν στα σωστα links.
Για αρχη αλλαξα ESC απο το STORM 30A σε ενα DualSky 40A XC4018BA.
ΑΛΛΑ >>>>
Οι καμπυλες στην τηλεκατευθυνση ηταν λαθος ρυθμισμενες με αποτελεσμα να μην πιανουμε τις efficiency στροφες του κατασκευαστη με το throttle στο 75-85% (αλλα και να τις πιαναμε ειχαμε λαθος pitch) και το ESC ειχε τις εργοστασιακες ρυθμισεις.
( π@π@Rια RTF δηλαδη, ευτυχως που εκανα hover στα 3 μετρα και δε σκοτωσα καναν ανθρωπο να εχουμε αλλα) οχι τιποτε αλλο ειχα και την εγκυο γυναικα κοντα... ουτε να το σκεφτομαι δε θελω.
Λοιπον παραθετω ολες τις σωστες ρυθμισεις για απλη πτηση (κι οχι ακομα για 3D)
To λαθος μου ητανε που πηρα δεδομενο οτι ειναι RTF ενας σωστος πιλοτος παντα ελεγχει ολο τον εξοπλισμο του αεροσκαφους μονος του για να εχει το κεφαλι του ησυχο. Ας μας γινει μαθημα λοιπων, τζαμπα αλλαξα ESC αν τον ρυθμισεις (esc & τηλεκατευθυνση) σωστα δε ζεσταινεται και πεταει μια χαρα σε hover με80%
Δε ξερω μπορει και να τις εχασε επειδη βγηκαν οι μπαταριες κι εμεινε πολυ ωρα εκτος, τι να πω....παντως ειναι εγκληματικο αν μου το στειλανε ετσι εν γνωση τους.

Λοιπον εδω οι σωστες ρυθμισεις για STORM 450 FG με ESC STORM30A (ή Dualsky 40A) και WFT07 της WFLY τηλεκατευθυνση.

Servo Reverse : All NOR
Throttle Curve : NORMAL > -100, -66.7, -33.3, 0, +33.3, +66.7, +100
Throttle Curve : IDLE > -+100, +81.3, +64.0, +60.2, +64.0, +81.3, +100
Pitch Curve : NORMAL > -49.6, -26.7, 0, +25, +43, +73.8, +100, rest are default linear curve
Swash : Swashplate Select > 3CH120
Swash : Swash Param Setting > AIL : +45, ELE : -45, PIT : -52
Gyro Sens : Normal 59%, IDLE 59%

Το ESC παει ως εξης:
Brake = disable
Battery type = Lipo ( αμα εχετα αλλο τυπο βαζετε αναλογα)
Cutoff mode = Soft cutoff (προς Θεου προσοχη εδω αμα βαλετε hard θα το φατε στο κεφαλι, σβηνει ακαριαια κι οχι σταδιακα με γνησιως φθεινουσα ροη ρευματος)
Cuttoff threshold (εγω εβαλα 3.1volt γιατι με 3cell μπαταρια παμε 3 X 3.1 =9.3V οποτε αν πεσουμε στα 9.3v ειναι καιρος να ξεκινησεις να προσγειωνεσαι) Ρυθμισα και την τηλεκατευθυνση στα 7 λεπτα να σφυραει. 10 λεει κανονικα αλλα ας μη το πιεσουμε
Startup mode = Super Soft (Kαι «σκετο» soft κανει λεει το manual αλλα ειμαι εκπαιδευομενος ακομα
Timing = Medium για 6 pole motor. (για μαμα μοτερ 3800kv storm)
Αμα τσιγκουνευεστε τα 6 ευρω που κανει η πλακετα προγραματισμου ή απλα αν δε την βρισκετε στα μαγαζια εδω οι οδηγιες προγραμματισμου ESC απο την τηλεκατευθυνση σας:
http://www.heliguy.com/i/Storm%20ESC.pdf (http://www.heliguy.com/i/Storm%20ESC.pdf)

Το ελικοπτερο ειναι σαν τη γυναικα, πρεπει να εχει τις σωστες καμπυλες.. πως να το κανουμε... αλλιως δε «πεταει» η γκομενα.

Στο συγκεκριμενο μοντελο σκοπευω να κανω διατριβη, οποτε οποιος θελει κατι με ρωταει (κι εγω ακομα μαθαινω αλλα μαθαινω γρηγορα) δηλ. Εννοω ποια ανταλλακτικα κανουνε ποια οχι και τετοια. Πχ το κεντρικο γραναζι της ALIGN κανει μια χαρα, αλλα το CNC της AIRY δεν κανει ουτε με σφαιρες... μολις καταληξω θα ετοιμασω οδηγο με τα parts και απο που τα βρισκουμε στα Ελληνικα μαγαζια.
Ειναι διασημος κλωνος ALIGN και RCX οποτε δεν θα παιδευτειτε...

Και παλι ενα Ευχαριστω σε οσους εστειλα mail ή PM, χωρις εσας και τα forum links δεν θα εβγαζα ακρη, νομιζα οτι ηταν ελλατωματικο esc κι οτι η μαρκα ηταν για πεταμα.

socratesb
14-09-11, 15:52
Μπράβο που έλυσες το πρόβλημα.
Μια απορία όμως. Στην καλμπύλη του throttle έγραψες:

Throttle Curve : NORMAL > -100, -66.7, -33.3, 0, +33.3, +66.7, +100

Τι νόημα έχουν οι αρνητικές τιμές ? Το ελάχιστο είναι το 0.

ubhae
14-09-11, 16:57
Ασε μου λιγο χρονο να το ξαναδω αν και δε νομιζω να εκανα λαθος, copy/paste εκανα.
Θα γυρισω μετα τη δουλεια να το ξαναδω.

socratesb
14-09-11, 20:10
Διαβάζοντας το διάγραμμα η καμπύλη για το normal είναι 0 - 40 - 70 ή 75 - 85 - 100.

ubhae
14-09-11, 22:44
0 ,40, 70 εως 75 (δηλαδη με 73% να βαλεις κανει), 85 και τελος 100.

Εγω παντως διπλοτσεκαρα τις ρυθμισεις σε 2 site ,βαζω και τα link
http://www.rcdiscuss.com/index.php?topic=20403.0
http://www.facebook.com/profile.php?id=853965393#!/helipalcom?sk=wall
η απαντηση ειναι στον χρηστη Brian Graham.
Παντως τωρα που το ειδα κι εγω κατι δε μου αρεσει, δεν ξερω αν ειναι κατι που δεν καταλαβα καλα ή απλα ετσι στηνεται.
Παντως εμενα κανει hover μια χαρα μεν, αλλα νομιζω κουραζω μοτερ και ESC χωρις λογο.
Βαζω και φωτογραφια να δεις. Παντως ουτε εμενα μου μοιαζει με του manual. το σχεδιο του κατασκευαστη δειχνει μονο το πανω δεξιο τεταρτημοριο στο καρτεσιανο, ενω στην τηλεκατευθυνση δειχνει και τα 4. Αν προσεξεις στο manuαl δεν ειναι καθαρο linear, μεταξυ 40% και 75% ψιλοκαμπυλωνει.
Μου εβαλες πολυ σωστους "ψιλους" στα αυτια. Αναρωτιεμαι τωρα τι δεν εχω καταλαβει καλα.
Ισως κανενας πιο εμπειρος να μου ανοιγε τα ματια...please, μην κανω καμμια `M`.
http://img821.imageshack.us/img821/1176/img0121gu.jpg
By ubhae (http://profile.imageshack.us/user/ubhae) at 2011-09-14

ubhae
07-10-11, 20:39
To Storm 450 εν ωρα πτησης μετα απο τις αλλαγες (και τις πρωτες τουμπες)
να πεταει πρωτη φορα χωρις training gear

http://www.youtube.com/watch?v=FtFDGfXWcfk&feature=player_embedded

Ειμαι στα πρωτα σταδια ακομα οποτε μη με "φατε"

atndam
08-10-11, 00:54
Ποσα KV μοτερ εχεις πανω επισης ποσα δοντια εχει το γραναζι του μοτερ.
Στο βιντεο σε ποσες μοιρες κανεις αιωρηση?
Το ESC μια χαρα ειναι στα 40Α, η μπαταρία σου ποσα Ah ειναι?

Αντώνης

ubhae
08-10-11, 15:48
Ποσα KV μοτερ εχεις πανω επισης ποσα δοντια εχει το γραναζι του μοτερ.
Στο βιντεο σε ποσες μοιρες κανεις αιωρηση?
Το ESC μια χαρα ειναι στα 40Α, η μπαταρία σου ποσα Ah ειναι?

Αντώνης

Ολα τα ηλεκτρονικα του ειναι μαμα εταιρεια, 3800kv moter, 2000ah μπαταρια. για περισσοτερα εδω (http://www.helipal.com/storm-450-glass-fiber-edition.html).
hover στο 60με70% του throttle, υπολογιστικα πρεπει να ειμαι 4-5 μοιρες.
Εχω παραγκηλει ομως gyro και ψηφιακο servo για rudder της Furtaba και αλλα επονυμα ηλεκτρονικα. Μιλησα με τον τυπο που εχει ανεβασει αυτο και ρωτησα τι ηλεκτρικα φοραει για να δω μια ταξη μεγεθους.

atndam
08-10-11, 16:44
Συμφωνα με το βιντεο σου, πρεπει να θελει ποιο πολλες στροφες στον ροτορα.
Αλλα οπως και εχει μετρα ποσες μοιρες εισαι στο 60% με 70% του γκαζιου.
Μπορεις να κανεις αιωρηση και να εισαι 3 με 4 μοιρες αλλα με ποιο πολλες στροφες στον ροτορα.

atndam
10-10-11, 21:07
Πεταξες με τις αλλαγες που σου ειπα παραπανω, εαν ναι ποιο το αποτελεσμα.?

ubhae
10-10-11, 23:03
Οχι ακομα αλλα υπολογιζω το ΣΚ να ξαναβγω για πτηση (καιρου επιτρεποντος) το αφησα λιγο γιατι κατι αλλο προεκυψε

giorgos!!!
29-10-11, 18:21
To Storm 450 εν ωρα πτησης μετα απο τις αλλαγες (και τις πρωτες τουμπες)
να πεταει πρωτη φορα χωρις training gear

http://www.youtube.com/watch?v=FtFDGfXWcfk&feature=player_embedded

Ειμαι στα πρωτα σταδια ακομα οποτε μη με "φατε"
πολυ καλο!!!

ubhae
21-11-11, 00:22
Τωρα που το επετρεψαν τα οικονομικά μου συμπληρωσα καποια επωνυμα ηλεκτρονικα.
Η διαφορά ειναι τεραστια ειδικα στον τροπο που ερχονται neutral τα servo και στην ταχυτητα που ερχονται.
Σημερα πηγα για πτηση που ειχε ωραιο καιρο και τα καταφχαρηστηθηκα...
http://www.youtube.com/watch?v=ietY4pV6zhg
http://www.youtube.com/watch?v=OAMyxbpzcyo
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150949386750394.765857.853965393&type=3#!/media/set/?set=a.10150949386750394.765857.853965393&type=1 (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150949386750394.765857.853965393&type=3#!/media/set/?set=a.10150949386750394.765857.853965393&type=1)