www.petame.gr

www.petame.gr (http://www.petame.gr/forumv/index.php)
-   Θερμικά Αεροπλάνα (http://www.petame.gr/forumv/forumdisplay.php?f=16)
-   -   JP TIGER MOTH 30 (1/7) (http://www.petame.gr/forumv/showthread.php?t=7385)

King Kostas 03-03-11 11:36

JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
1 Συνημμένο(α)
JP TIGER MOTH 30 (1/7)

Επιτέλους ο χρόνος βρέθηκε, και έτσι κατέβασα από το πατάρι το επόμενο κουτί…..J. Perkins σε κλίμακα 1/7 (καρακινέζος δηλαδή…και η τιμή τσουχτερή…αλλά μου αρέσει ο ματρακάς…οπότε πάει και το παλιάμπελο!!!). Όταν το αγόρασα αυτό το ARTF δεν ήταν της μόδας τα ηλεκτρικά conversions, οπότε μαζί με το μοντελάκι πήρα και μια OS-30FS Surpass….ξέρω ξέρω, θα μου πείτε….ρε Κωστάκι πάλι πορδή θα φτιάξεις!!!.....και μάλιστα πορδή που θα θέλει και στρώσιμο……και που θα βοηθήσουν οι καλοί φίλοι….

Ανοίγοντας το κουτί αρχίζεις να δικαιολογείς τα λεφτά που έχωσες…μιλάμε για 215 ευρώ για 30ράκι μοντέλο…άουτςςςς…….το λοιπόν, το hardware είναι πολύ καλό, θα έλεγα επιπέδου Great Planes και όλα τα κομμάτια είναι το ένα καλύτερο από το άλλο με πολύ καλή λεπτομέρεια που κάνει το μοντέλο, ένα από τα καλύτερα και πιστότερα «ετυματζίδικα» ARTF της αγοράς, που έχω δει εγώ τουλάχιστον….βέβαια για ARTF έχει δουλίτσα, οπότε αν το πιάσει κανένας να φροντίσει δυο πραματάκια, ένα να έχει χρόνο και δυο καλή διάθεση, διότι εύκολα το πετάς στον τοίχο…..

Το μεγάλο αρνητικό της υπόθεσης είναι το απαράδεκτο manual…..μιλάμε δεν βοηθά σε τίποτα, δε δίνει πληροφορίες για CG αλλά ούτε και για την απόσταση του μοτέρ από το firewall….σίγουρα δεν απευθύνεται σε πρωτάρη, μιας και κατασκευαστικά δε θα το έλεγα απλό μοντέλο….

Ένα link για αναφορά… http://jperkinsdistribution.co.uk/detail.php?JPNO=5500294&activepage=7&Navmain=Aircr aft%20-%20ARTF%20&subcatname=ARTF%20-%20JP

Το δικό μου είναι κόκκινο-γκρι…..και είναι η πρώτη παρτίδα μοντέλων που ήταν φτιαγμένα μόνο για χρήση με θερμικό μοτέρ….αργότερα βγήκε και το μοντέλο του link που είναι ηλεκτρικό και χρειάζεται σύνολο που να αποδίδει 495gr thrust στις 7230.rpm, με ESC στα 35amps από φορτίο προπέλας 13x6.5 prop στα 11.1V.

Πρακτικά βέβαια, η διαφορές μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού αφορούν καθαρά στη βάση του μοτέρ, στο cowl και στις θύρες για μπαταρίες….θα πρότεινα αν κάποιος το θέλει σε ηλεκτρικό να το πάρει σαν EP και όχι Glow διότι η μετατροπή έχει κάποια δουλίτσα (και επειδή έχει αρκετό κόψε ράψε, είναι κρίμα να χαλάσει κάτι από την αισθητική του μοντέλου) μιας και στην Glow έκδοση πρέπει να γίνουν αλλαγές στο firewall και σχεδόν στο 60% του cowl.

Τεχνικά τώρα:

Wing span: 1280mm (50”)
Length: 1030mm (40.5”)
Wing area: 46.67sq.dm (723 sq.in)…..μιλάμε για πολύ πράμα
Weight: 1.67Kgr (3.68 lbs)…..μιλάμε με 723 sq.in σηκώνεις και 2,2Kgr
Engine: 25-32 two strokes…επέλεξα 30άρα τετράχρονη…για πρα πρα…
Radio: 4 channel….λίγα πράματα και βασικά


Φωτογραφεία από το κουτί…

King Kostas 03-03-11 12:26

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Τοποθέτηση ντεπόζιτου…..

Το πράγμα θα έλεγα ότι ήταν πολύ απλό και σχετικά εύκολο. Ο κινέζος δίνει ένα ντεπόζιτο 100ml….πολύ μικρό….ρε μιλάμε για πάρα πολύ μικρό….κουφάθηκα. Οι σιλικόνες αλλάχτηκαν όλες και στο «βοσκό» έβαλα μια πιο ελαστική διότι λόγο του μικρού μήκους της, βάζοντας την ενισχυμένη, δεν έκανε καμπύλη και δεν ακουμπούσε στα τοιχώματα του ντεπόζιτου (πάνω-κάτω και αριστεροδέξια).....ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ποτέ δεν αφήνουμε το «βοσκό» να ακουμπά στο πίσω μέρος του ντεπόζιτου διότι θα σκαλώνει και δε θα κινείται ελεύθερα ανάλογα με την θέση και κλίση του μοντέλου.


Με την τοποθέτηση του ντεπόζιτου στο μοντέλο και την εφαρμογή του στην πίσω πλευρά του firewall παρουσιάστηκε το εξής πρόβλημα, οι δύο (κάτω βίδες) από τις τέσσερεις Alen-βίδες της βάσης του μοτέρ ακούμπησαν στο ντεπόζιτο. Αυτό πολλές φορές έχει αποδειχθεί μοιραίο για την ζωή και του ντεπόζιτου αλλά και του μοντέλου στη συνέχεια. Αυτό διότι οι δονήσεις που προκαλεί το μοτέρ αρχίζουν να τρυπούν το ντεπόζιτο με τα γνωστά αποτελέσματα…… Το λοιπόν, οι κάτω-βίδες αλλάχτηκαν με κοντύτερες, τόσο κοντές ώστε στο full κάργα βίδωμα να μην προεξέχουν από τα blind nut του firewall. Παράλληλα, κόλλησα και «αρνητικό» σκρατζάκι Velcro στη πλευρά του ντεπόζιτου που ακουμπά στο firewall και με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιώ τον όποιο τραυματισμό μπορεί να πάθει το ντεπόζιτο από την επαφή του με το firewall. Στο τέλος το ντεπόζιτο ασφαλίστηκε πάνω στη βάση του με ένα tire-up…και πάπαλα.

Θα ανεβάσω σχετικές φωτογραφίες.

King Kostas 03-03-11 22:43

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
5 Συνημμένο(α)
Τοποθέτηση κινητήρα…..

Εδώ άρχισε η πλάκα διότι ο κινέζος, κάνει τον κινέζο σε ότι αφορά στην κάθετη απόσταση μεταξύ του επιπέδου του firewall και του επιπέδου που εδράζεται η προπέλα…θα ανεβάσω σχετική φωτό. Δε μασάμε βέβαια, έστειλα mail στην JP και η απάντηση ήταν να χρησιμοποιήσω μόνο την βάση του μοτέρ που είχε η συσκευασία του μοντέλου και να βιδωθεί το μοτέρ ανάποδα και όσο πιο «έξω», κοινός μακριά από το firewall, γίνεται αφού πρώτα βάλω τους τέσσερεις διάφανους αποστάτες μεταξύ firewall και βάσης μοτέρ……θα ανεβάσω και σχετικές φωτό…

Για πλάκα, έβαλα και το cowl πάνω και φαίνεται λογικό να κάθετε σε αυτή την θέση το μοτέρ….βέβαια θα δήξει και η νεκροψία. =B=

King Kostas 04-03-11 13:55

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Μετά από σχετικό ψάξιμο σε διάφορα μοντελιστικά sites, η πλειονότητα των φίλων μοντελιστών που έφτιαξαν και πέταξαν το μοντέλο κατέληξε by-trial-and-error ότι η απόσταση firewall και prop-hub θα πρέπει να είναι μεταξύ 105-110mm. Στη περίπτωση μου βέβαια, ακόμα και με την προσθήκη των spacers (4.47mm ύψους) και τοποθέτησης του μοτέρ όσο πιο «έξω» γίνεται δεν κατάφερα να ξεπεράσω τα 108.65mm…..νομίζω ότι θα είναι ΟΚ.

ankon 04-03-11 17:44

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Κωστα
ωραιο το μοντελακι αν και εχω αμφιβολιες για το μεγεθος της μηχανης,η οποια μου φαινεται μικρη.Αν σου λεει 25 εως 30 διχρονη θα ηθελε κατι παραπανω σε τετραχρονη. Ισως αν μονο πετας στον Μαραθωνα να σε καλυψει οριακα λογω υψομετρου.Αλλιως δεν εχει δυναμη . Ειναι σαν μιας 20αρας διχρονης........στο λεω γιατι την εχω και εγω.
Ευχομαι οτι καλυτερο!!

Αγγελος

King Kostas 04-03-11 19:28

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Για χαρά Άγγελε και σε ευχαριστώ για το reply, πολύ χρήσιμο.

Με βάση τα λεγόμενα του Κινέζου θέλει 25άρα δίχρονη….όμως έβαλα μια 25άρα δίχρονη πάνω στο P47 (Glow 25) της Great Planes που βγήκε σχεδόν 1900gr και το πάει σα ρουκέτα…..οπότε μπορεί η τετράχρονη 30άρα να του πηγαίνει καλύτερα….άλλωστε ένα διπλάνο είναι στα 1600gr.

Θα δείξει, άλλωστε μπορεί και να του πηγαίνει το under-power setup

Άγγελε, όπου βλέπεις παραφωνία να γράφεις. Η γνώμη όλων μετρά.

King Kostas 04-03-11 20:41

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Επειδή ο Άγγελος όμως ξέρει το κατιτί παραπάνω, έκανα μια έρευνα, το λοιπόν η OS δίνει τα παρακάτω, σχετικά με τα μοτέρ της:

OS30FS, 0.50hp @ 10,000rpms, με βάρος 278gr και props 9x6, 9x7, 10x4, 10x6
OS40FS, 0.65hp @ 12,000rpms, με βάρος 255gr και props 10x7.5, 11x6, 12x5, 12x6
OS25FX, 0.84hp @ 18,000rpms, με βάρος 245gr και props 9x6, 9.5x5, 10x4, 10x5

Σε γενικές γραμμές, ένα χαμηλοπτέρυγο μοντέλο μάζας 1300gr, με άνοιγμα φτερών στα 1100mm και εμβαδό πτέρυγας στα 20dm², έχει κατά προσέγγιση φορτίο πτέρυγας 65g/dm². Κατά προσέγγιση λοιπόν, για να πετάξει, θα χρειαστεί ισχύ από 0.45 – 0.85 Hp, με το 0.75 και πάνω να είναι για χρήση ΡΟΥΚΕΤΑΣ…..

Στη περίπτωση του «Τίγρη» έχουμε μάζα στα 1600gr, με άνοιγμα φτερών στα 1300mm, εμβαδό πτέρυγας στα 47dm² και φορτίο πτέρυγας κοντά στα 135g/dm²….οπότε τα 0.5Hp του OS30FS με μια προπέλα 10άρα ροπάτη μεταξύ 10x3.75-10x5 θα το πάνε με αξιοπρέπει…λέμε τώρα..
.ας ελπίσουμε ότι θα είναι ΟΚ.

King Kostas 04-03-11 21:33

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Tiger Moth με την OS-30FS


και


αρκετά scale πτήση θα έλεγα. Ίσως βέβαια η OS40FS να κάνει καλύτερα....we shall see

Δημήτρης Άρτα 04-03-11 22:16

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Το δικό μου με ASP-30 4T

King Kostas 04-03-11 23:05

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Δημήτρη, σε ευχαριστώ για τα video. Το μοντέλο από ότι βλέπω πετά πολύ scale με την 30άρα.

Ερώτηση:

Το μοντέλο σου πετά πολύ ρεαλιστικά, και μάλιστα μου αρέσει διότι όταν πετά Level, έχει την ουρά του ελαφρός σηκωμένη όπως και το αληθινό. Θα ήθελα λοιπόν να μας πεις αν θυμάσαι, δυο πραματάκια

1. την απόσταση του CG από το LE (φαντάζομαι ότι η ζύγιση έγινε στο πάνω φτερό με το αεροπλάνο να κάθετε κανονικά και όχι ανάποδα) και
2. τα ακριβή σημεία που στήριξες το μοντέλο για την ζύγιση (πόσο κοντά στην άτρακτο κτλ).

Υ.Γ.: Μου τα είχες στείλει και σε PM αλλά κατά λάθος τα έσβησα όλα. Σε ευχαριστώ και πάλι φίλε.

ankon 04-03-11 23:05

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Μια χαρα πτησεις κανει το Σουηδικο ,πολυ scale .Να ξερεις οτι μεγαλο ρολο παιζει το υψομετρο που πετας .Η δικια μου στα 600 μετρα με το ζορι ανεβαζε ενα μικρο χαμηλοπτερυγο που ομως πετουσε πολυ καλα στον Μαραθωνα.Πιστευω να παει καλα στην αλανα και να πετα scale.

Αγγελος

ankon 04-03-11 23:11

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα από John Χάλαρης (Μήνυμα 45100)
Δημήτρη, σε ευχαριστώ για τα video. Το μοντέλο από ότι βλέπω πετά πολύ scale με την 30άρα.

Ερώτηση:

Το μοντέλο σου πετά πολύ ρεαλιστικά, και μάλιστα μου αρέσει διότι όταν πετά Level, έχει την ουρά του ελαφρός σηκωμένη όπως και το αληθινό. Θα ήθελα λοιπόν να μας πεις αν θυμάσαι, δυο πραματάκια

1. την απόσταση του CG από το LE (φαντάζομαι ότι η ζύγιση έγινε στο πάνω φτερό με το αεροπλάνο να κάθετε κανονικά και όχι ανάποδα) και
2. τα ακριβή σημεία που στήριξες το μοντέλο για την ζύγιση (πόσο κοντά στην άτρακτο κτλ).

Σε ευχαριστώ και πάλι φίλε.


Κωστα θα το ζυγισεις στο 35% - 40 % του πανω φτερου και θα παει καλα.

King Kostas 04-03-11 23:17

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα από ankon (Μήνυμα 45101)
Η δικια μου στα 600 μετρα με το ζορι ανεβαζε ενα μικρο χαμηλοπτερυγο που ομως πετουσε πολυ καλα στον Μαραθωνα.Πιστευω να παει καλα στην αλανα και να πετα scale.

+(*)
Πολύ σωστός ο Άγγελος και καλά έκανε και μας τόνισε αυτή την μικρή λεπτομέρεια.

Καλό είναι να τα λέμε αυτά για να μαθαίνουμε όλοι._Β_Ο Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψη το πραγματικό υψόμετρο που πετάμε και να κάνουμε πάντα και τις αντίστοιχες ρυθμίσεις αλλά και επιλογές.

Μην ξεχνάμε ότι σε τόσο μικρού κυβισμού μοτέρ ακόμα και η παραμικρή μεταβολή της πυκνότητας του αέρα λόγω ύψους αλλά και καιρικών συνθηκών παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην επίδοση αλλά και απόδοση αυτού.

Σε ευχαριστώ Άγγελε.

King Kostas 04-03-11 23:30

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
1 Συνημμένο(α)
Παράθεση:

Αρχικό μήνυμα από ankon (Μήνυμα 45102)
Κωστα θα το ζυγισεις στο 35% - 40 % του πανω φτερου και θα παει καλα.

Το 35-40% της χορδής του άνω φτερού ακούγεται λογικό μιας και πέφτει στο 25% της MAC της συνολικής επιφανιακής χορδής, (βλέπε φωτό).

Δημήτρης Άρτα 05-03-11 00:36

Απάντηση: JP TIGER MOTH 30 (1/7)
 
1 Συνημμένο(α)
Σύμφωνα με τις οδηγίες που περιέχονται στο κουτί, το αεροπλάνο ζυγίζεται με το ένα δάκτυλο τοποθετημένο στο CG,που βρίσκεται στο κάτω μέρος της καμπάνας!(μαύρο σημείο στη φώτο).Ακριβής απόσταση από την αρχή της καμπάνας 10.5cm - 11.5cm.....!


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 02:32.

Υποστηρίζεται από : vBulletin Version: 3.8.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Τεχνική Υποστήριξη: Αντώνης Δαμοράκης - Ελληνική Mετάφραση: Κατερίνα Κεχαγιά - Γιάννης Ζαφείρης
Απαγορεύεται η αντιγραφή, η αναδημοσίευση και η προβολή υλικού με κάθε τρόπο και σε οποιοδήποτε μέσο, πέρα από τα όρια του www.petame.gr χωρίς την έγγραφη άδεια του Διαχειριστή.