Νέα Μηνύματα 18-01-12   #1
nasa
Συντονιστής.
 
Το avatar του χρήστη nasa
 
Ημερομηνία εγγραφής: 11-04-2010
Περιοχή: Νέα Μάκρη
Μηνύματα: 1.005
Επίπεδο φήμης: 818604 nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη nasa Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Λειτουργία 'Fail-Safe'

Μέσα απο την συζήτηση σε ένα άλλο πρόσφατο 'thread' ('Σύστημα διπλού δέκτη') μου προέκυψε η απορία σχετικά με τον προγραμματισμό του 'fail-safe' που προσφέρουν πολλές Tx (όπως η Futaba 10CAG που χρησιμοποιώ για τα θερμικά αεροπλάνα μου).
Η εν λόγω Tx έχει εξ' ορισμού όλες τις θέσεις των servos σε 'normal mode' πλην της θέσης του throttle το οποίο έχει σε 'fail-safe mode 20%'.
Το ερώτημά μου αφορά την χρησιμότητα, η, όχι της επιλογής αυτής και φυσικά απευθύνεται στους εμπειρότερους φίλους αερομοντελιστές απο τους οποίους θα ήθελα την γνώμη τους σχετικά με το αν όντως χρησιμοποιούν αυτή την δυνατότητα του 'fail-safe' και αν ναι, πως προτείνουν να ρυθμίζονται σ' αυτή την περίπτωση οι θέσεις των servos ώστε σε περίπτωση που, ο μη γένοιτο, συμβεί το 'μοιραίο' να έχουμε τις λιγότερες δυνατόν ζημιές (λέμε τώρα)....
....αααα....ας θεωρήσουμε ότι στην περίπτωσή μας θα πετάμε κυκλικά αριστερόστροφα....
__________________
'...η ταν, η, τα πετάν...'

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη nasa : 18-01-12 στις 15:26.
Ο χρήστης nasa δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #2
ΑνδρεαςΛ
Ανώτατο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη ΑνδρεαςΛ
 
Ημερομηνία εγγραφής: 16-08-2010
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 52
Μηνύματα: 691
Επίπεδο φήμης: 641283 ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη ΑνδρεαςΛ Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Καλό θέμα Νίκο. Η δική μου άποψη είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν αξιοποιούμε αρκετά αυτή τη λειτουγικότητα.

Μάλλον δεν θέλουμε να σκεφτούμε ότι κάτι θα πάει στραβά.....

Σε κάποια από τα μοντέλα μου το έχω ρυθμίσει:

1. Throttle 0% - Δηλ, να κλείσει το μοτέρ
2. Up Elevator 5%

Έχει φανεί χρήσιμο σε 3 περιπτώσεις.

Στις 2 το μοντέλο προσγειώθηκε ανώμαλα με σχετικά μικρές ζημιές
Στη 1 2-3μ πριν προσγειωθεί, επανήλθε ο έλεγχος και το "έσωσα".

Νομίζω ότι ενδεχομένως να αξίζει να συζητήσουμε πως να το ρυθμίσουμε για να κάνει κύκλους επιτόπιους χωρίς αλλαγές στο ύψος για να μπορέσουμε να επανακτήσουμε τον έλεγχο.
Ο χρήστης ΑνδρεαςΛ δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #3
Nontas
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη Nontas
 
Ημερομηνία εγγραφής: 27-07-2009
Ηλικία: 24
Μηνύματα: 113
Επίπεδο φήμης: 189676 Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Nontas Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Μπορούμε να τον προγραμματίσουμε με λίγο αριστερό rudder λίγο up elevator και ένα 40% γκάζι/μοτέρ έτσι θα κάνει κύκλους μέχρι να ανακτηθεί το σήμα.
Ο χρήστης Nontas δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #4
DjBac
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη DjBac
 
Ημερομηνία εγγραφής: 02-08-2010
Περιοχή: Βούλα
Ηλικία: 34
Μηνύματα: 404
Επίπεδο φήμης: 59905 DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη DjBac Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Για θέμα ασφάλειας καλό είναι το μοτέρ να κλείσει ή έστω να πάει ρελαντί.

Όσον αφορά στους κύκλους, το θεωρώ δύσκολο ένα μοντέλο να το κάνει, γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ξέρουμε σε πιο σημείο θα συμβεί η απώλεια σήματος.

Επίσης το να δώσεις up elevator σε ένα αεροπλάνο με μεγάλο πτερυγικό φόρτο μπορεί να αποβεί μοιραίο!!
__________________
Αντώνης
Ο χρήστης DjBac δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #5
v_tolias
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Ημερομηνία εγγραφής: 22-02-2009
Περιοχή: Αιγάλεω - Ροζενά Κορινθίας
Ηλικία: 30
Μηνύματα: 212
Επίπεδο φήμης: 1235 v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

To fail safe δεν βρίσκεται για να σώσει το μοντέλλο, αλλά να σώσει τους γύρω..
Τί εννοώ.. Μοτερ τουλάχιστον στο ρελαντί, αν όχι σβηστό!

Από εκεί και πέρα υπάρχουν 2-3 βασικές φιλοσοφίες για το fail safe.
1) Οι κινήσεις μένουν στο hold(εκέι που ήταν τα πηδάλια πριν χαθεί το σήμα), ώστε σε περίπτωση glitch ή στιγμιαίας παρεμβολής, το αεροπλάνο να μην αποκλίνει από την κίνηση που έκανε, οπότε ο χειριστής δεν θα εκπλαγεί πολύ κατά την επαναφορά του σήματος, όταν και αν επέλθει. Η λογική σε αυτό είναι ότι όταν π.χ. παίρνεις μία στροφή, συνεχως κρατάς λίγο aileron,rudder και elevator.. Οπότε αν συνεχίσει το μοντέλο με αυτές τις κινήσεις θα συνεχίσει την στροφή μέχρι να ξαναβρεί σήμα!

2) Οι κινήσεις στο neutral(κεντράρισμα επιφανειών) ώστε το μοντέλλο να συνεχίσει σε μία προβλέψιμη πορεία χωρίς γκάζι, μέχρι να ξαναβρεί σήμα ή να συναντήσει το έδαφος..

3) Μερικοι 3Dάκηδες προτιμούν να βάζουν το μοντέλλο σε spin.. Αν το μοντέλλο είναι ψηλά και φάει παρεμβολή, θα κάνει snap roll και στη συνέχεια θα μπει σε spin.. Έτσι θα πέσει σε προβλέψιμο σημείο και αργά!!

Το πρώτο βοηθάει σε scale πτήσεις(που οι κινήσεις παραμένουν για αρκετή ώρα) και μόνο σε περίπτωση στιγμιαίας παρεμβολής, ενώ τα άλλα είναι πιο πολύ για 3D κτλ, όπου τα stick παίζουν συνέχεια, οπότε μπορεί να φας παρεμβολή σε οποιαδήποτε φάση!

Τέλος το up elevator ίσως βοηθήσει μόνο σε scale πτήσεις, όπου το μοντέλλο είναι σχεδόν πάντα κανονικά, γιατί αν είναι ανάποδα, τότε χειρότερα μάλλον κάνει τα πράγματα!!

Εγώ είμαι υπέρ του 2ου, γιατί δεν μπορώ να προβλέψω ούτε σε τί φάση θα είμαι(ανάποδα, σε άνοδο, σε κάθοδο, σε roll, hover), όυτε σε τί ύψος, αν κάτσει στραβή..
Ο χρήστης v_tolias δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #6
orck
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη orck
 
Ημερομηνία εγγραφής: 06-03-2011
Περιοχή: Π.Φαληρο
Μηνύματα: 352
Επίπεδο φήμης: 93513 orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη orck Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από v_tolias Εμφάνιση μηνυμάτων
3) Μερικοι 3Dάκηδες προτιμούν να βάζουν το μοντέλλο σε spin.. Αν το μοντέλλο είναι ψηλά και φάει παρεμβολή, θα κάνει snap roll και στη συνέχεια θα μπει σε spin.. Έτσι θα πέσει σε προβλέψιμο σημείο και αργά!!
Πολυ μου αρεσουν τα θεματα στο φορουμ τωρα τελευταια.
Πολυ θα ηθελα να μαθω πως βαζεις το μοντελο σε spin και πως κανεις το snap roll
__________________
Παναγιωτης, Π.Φαληρο
Futaba 7CH, FrSky ACCST ::: Kyosho Calmato Sports, Parkzone T28
Ο χρήστης orck δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #7
gxaid
Ανώτατο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη gxaid
 
Ημερομηνία εγγραφής: 27-09-2008
Περιοχή: NΕΟ ΨΥΧΙΚΟ
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 500
Επίπεδο φήμης: 1528 gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη gxaid Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από Nontas Εμφάνιση μηνυμάτων
Μπορούμε να τον προγραμματίσουμε με λίγο αριστερό rudder λίγο up elevator και ένα 40% γκάζι/μοτέρ έτσι θα κάνει κύκλους μέχρι να ανακτηθεί το σήμα.
Η μόνη περίπτωση που θα δουλέψει αυτό είναι να "τη πάθεις" σε απόλυτα straight & level πτήση και με άπνοια ή αύρα.

Σαν να λέμε "...πέτα ψηλά και αγνάντευε".

Σε κάθε άλλη περίπτωση το λίγο up elevetor θα στη φέρει (την πτώση) μια ώρα αρχίτερα, αν δε σε προλάβει το rudder...

Οπότε αυτό μας φέρνει στο μοτέρ το οποίο για μένα πρέπει να είναι σβηστό διότι δεν ξέρεις που θα καρφωθεί... Φαντάζεσαι να περιστρέφεται η προπέλα ακόμα και στο ρελαντί πόσο πολλαπλάσια θα είναι η ζημιά? Και δεν εννοώ στο μοτέρ...
__________________
Just fly it
The Scraper Contractor
Ο χρήστης gxaid δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #8
v_tolias
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Ημερομηνία εγγραφής: 22-02-2009
Περιοχή: Αιγάλεω - Ροζενά Κορινθίας
Ηλικία: 30
Μηνύματα: 212
Επίπεδο φήμης: 1235 v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από orck Εμφάνιση μηνυμάτων
Πολυ θα ηθελα να μαθω πως βαζεις το μοντελο σε spin και πως κανεις το snap roll
Τί εννοείς?? Το snap roll μπορεί να γίνει με full up, right aileron, right rudder!
Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να κάνεις και το spin..
Η μεγάλη διαφορά είναι η ταχύτητα και η στιγμή που δίνεις input σε κάθε κανάλι! Αν προσπαθήσεις να παραμείνεις σε snap και κλέισεις το γκάζι, μάλλον θα μπείς σε spin(εξαρτάται από το μοντέλλο πόσο "flat" θα είναι) !
Ο χρήστης v_tolias δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #9
Dell Gatto Grande
Υποστηρικτής του petame
 
Το avatar του χρήστη Dell Gatto Grande
 
Ημερομηνία εγγραφής: 26-05-2008
Μηνύματα: 1.458
Επίπεδο φήμης: 254011 Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από v_tolias Εμφάνιση μηνυμάτων
Οι κινήσεις μένουν στο hold(εκέι που ήταν τα πηδάλια πριν χαθεί το σήμα), ώστε σε περίπτωση glitch ή στιγμιαίας παρεμβολής, το αεροπλάνο να μην αποκλίνει από την κίνηση που έκανε, οπότε ο χειριστής δεν θα εκπλαγεί πολύ κατά την επαναφορά του σήματος, όταν και αν επέλθει. Η λογική σε αυτό είναι ότι όταν π.χ. παίρνεις μία στροφή, συνεχως κρατάς λίγο aileron,rudder και elevator.. Οπότε αν συνεχίσει το μοντέλο με αυτές τις κινήσεις θα συνεχίσει την στροφή μέχρι να ξαναβρεί σήμα!

Το fail safe σε όλα τα τηλεκατευθυνόμενα αερομοντέλα πρέπει να βάζει όλες τις επιφάνειες σε hold ,
για τον λόγο που περιγράφει σωστά ο φίλος μας v-tolias,
και τον κινητήρα σε ένα αξιόπιστο ρελαντί.

simple as that.

..περι F/S spin και F/S elevator up ..ουδεν σχολιον


p.s. v-tolias μεταξεταστεος για σεπτεμβρη kai το σαββατοκυριακο με τον κηδεμονα σου στο αεροδρομιο



.
__________________
φιλικά Γιώργος Παπαγιάννης
www.rcjet.gr Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
"NO ONE has talent in this hobby,the only difference is made by the money and time someone wastes"
Ο χρήστης Dell Gatto Grande δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #10
Corsair
Ανώτατο μέλος του Petame
 
Το avatar του χρήστη Corsair
 
Ημερομηνία εγγραφής: 22-12-2009
Περιοχή: ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ ΑΝΑΤ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ και ΟΙΚΟΠΕΔΟ12.
Μηνύματα: 932
Επίπεδο φήμης: 718 Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Corsair Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Νίκο φίλε μου,
να προσπαθήσω να δώσω και εγώ την δική μου απάντηση στο ερώτημά σου, προσπαθώντας να βοηθήσω και τους αναγνώστες μας.

Με την εμπειρία μου από αεροπλάνα και ελικόπτερα, που απέκτησα πετώντας απο το 1980 που ξεκίνησα με ένα σύστημα FUTABA 4 καναλίων AM, που βεβαίως δεν είχε τίποτα.

Όταν το 1990 απόκτησα την FUTABA 7 UHP PCM 1024, βρέθηκα αντιμέτωπος με το βιβλίο οδηγιών της τ/κ το οποίο και μελέτησα.

Φθάνοντας και εγώ στο δίλημα αυτό που έχεις και εσύ τώρα, διαπίστωσα ότι είχα 2 επιλογές:

α) να επιλέξω την θέση που είχαν τα σέρβο, πρίν δεχθεί ο δέκτης περεμβολή.

β) να επιλέξω εγώ, την θέση που θα πάνε τα σέρβο αφού δεχθεί ο δέκτης περεμβολή.

Πετώντας αεροπλάνο, είναι διαφορετικές οι θέσεις του κατά την πτήση.

Πετώντας ελικόπτερο είναι διαφορετικές οι θέσεις του κατά την πτήση, και το σημαντικότερο;


Κάνοντας τα πρώτα μου βήματα στο ελικόπτερο, αφιέρωσα πολλές ώρες στην αιώρηση.


Και τις περισσότερες ώρες το ελικόπτερο απείχε 1-2 μέτρα από το σώμα μου.


Μιας και έκανα προπόνηση στην αυλή του σπιτιού μου, και αργότερα στον δημόσιο δρόμο έξω από το σπίτι μου (δεν είχα ΙΧ οπότε που να πάω; )

Και στα Σπάτα που πετούσα αργότερα, η πτήση του ελικοπτέρου είχε σημαντικό χρόνο κοντά μου.


Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα, που με απασχολούσε ήταν το εξής:

ΠΟΤΕ θα δεχτώ παρεμβολή;;;;;


Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει σε αυτό.


Δηλαδή σε ποιά στιγμή θα δεχθεί παρεμβολή το μοντέλο, είτε είναι α/φος, είτε ελικόπτερο;

Στην εκκίνηση; στην τροχοδρόμηση; στην απογείωση; σε στροφή; σε άνοδο; σε κάθοδο; σε ευθεία οριζοντία πτήση; σε κάποιον ελιγμό; σε ανάποδη πτήση; στην προσγείωση; στην τροχοδρόμηση στον τροχόδρομο;

Σκέψου και το σενάριο, πετάς ελικόπτερο και μετά από μιά ωραία πτήση.......έρχεσαι στην προσγείωση, τα σκί ακομπούν το έδαφος, και προσγειώθηκες. Πρίν σβήσεις τον κινητήρα σου από την τ/κ, μιλάμε για δευτερόλεπτα, το στροφείο σου ακόμα γυρίζει με τόσες στροφές που δεν μπορείς να το πλησιάσεις....................δέχεσαι ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ.......

Την συνέχεια την φαντάζεσται, νομίζω.


Όσο και άν σκέφτηκα,
και ρωτώντας τους παλαιότερους, δεν μπορούσα να βρώ άκρη, γιατί κανείς δεν ξέρει πότε θα του έρθει η παρεμβολή, αλλά και πόσο θα κρατήσει;

Δηλαδή η διάρκεια της παρεμβολής θα είναι στιγμιαία; κάποια κλάσματα του δευτερόλεπτου;

Η μήπως θα κρατήσει μερικά δευτερόλεπτα;


Αλλά και σε ποιά θέση στον ορίζοντα θα βρίσκεται το μοντέλο, τι ταχύτητα, ύψος, αλλά και πορεία η φάση ελιγμού ( όπως αναφέρθηκαν πιό πάνω )

Για μένα το σημαντικότερο, ήταν και είναι, πρώτα η ατομική μου ασφάλεια, και μετά η ασφάλεια των άλλων γύρω από εμένα.

Και κατόπιν οι υλικές ζημίες δικές μου, η τρίτων.

Τονίζω, πρώτα η ατομική ασφάλεια, και κατόπιν των πλησίων.

Έχοντας αυτά υπόψειν, πλέον καταστάλαξα στο εξής:


Σε περίπτωση παρεμβολής δεν με ενδιαφέρη η αξία του μονέλου μου.


Αυτά που με ενδιαφέρουν είναι μόνο τα εξής δύο:

1) η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
2) η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΙΤΩΝ.

Τι έπέλεξα λοιπόν;

Έβαλα το κινητήρα στην θέση: κινητήρας ΣΒΗΣΤΟΣ.

Κατόπιν όλα τα υπόλοπα σέρβο να έρθουν στην ουδέτερη θέση. Δηλαδή, το μοντέλο σε ευθεία οριζοντία πτήση.

Είτε αεροπλάνο, είτε ελικόπτερο ακόμα και με κινητήρα σε ρελαντί, σε τυχόν πρόσκρουση με άλλο αντικείμενο οι τυχόν ζημίες θα είναι κάποιες γιατί όπως καταλαβαίνετε η έλικα θα γυρίζει από 1200-2000 στροφές το λεπτό.

Το ελικόπτερο έχει φυγοκεντρικό συμπλέκτη, στο ρελαντί κανονικά δεν θα δίνει κίνηση στο στροφείο αλλά ποιός εγγυάται ότι ο κινητήρας δεν θα ανεβάσει στροφές, για διάφορους λόγους;

Ένημερωτικά έχω δεί ελικόπτερο, αφού προσέκρουσε στο έδαφος, πλαγιασμένο ο κινητήρας από το ρελαντί να ανεβάζει στροφές...........και να μεγαλώνει η ζημιά και ο ιδιοκτήτης του να μή μπορεί να το πλησιάσει, ( στα Σπάτα ) και βεβαίως μιλάω για θερμικά ελικόπτερα, αλλά και τα ηλεκτρικά δεν είναι αθώα.

Αυτές τις ρυθμίσεις κάνω όταν ο δέκτης μου δίνει την δυνατότητα, δηλαδή PCM ή 2,4 και ευτύχώς μέχρι τώρα δεν κάποιο πρόβλημα οποιασδήποτε μορφής.

Και εύχομαι πάντα να είναι έτσι.

Αυτή ήταν η απαντησή μου στο ερωτημά σου, προσπάθησα να απαντήσω όσο καλύτερα μπορούσα, ελπίζω να βοήθησα.
__________________
Δημήτριος Γ.Κορασίδης
< γηράσκω αεί διδασκόμενος > Σωκράτης.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Corsair : 18-01-12 στις 21:12.
Ο χρήστης Corsair δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #11
Αντώνης Κριτζάς
Διαχειριστής
 
Το avatar του χρήστη Αντώνης Κριτζάς
 
Ημερομηνία εγγραφής: 08-12-2008
Περιοχή: Λυκόβρυση-Αττική
Ηλικία: 53
Μηνύματα: 5.303
Επίπεδο φήμης: 2564340 Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

η δική μου άποψη ........
Απαραίτητα ρύθμιση στο γκάζι στο ρελαντί στα θερμικά(όχι σβηστό γιατί το πιθανότερο είναι να ξανακλειδώσει ο δέκτης και να ανακτήσουμε τον έλεγχο (αν δεν έχει πέσει μέχρι τότε έχουμε μια ελπίδα),κλειστό στα ηλεκτρικά
Τα πηδάλια πρέπει να έρθουν στη μέση Το μοντέλο δεν θα επανέλθει αν βρίσκεται σε περίεργη θέση όπως διάβασα παραπάνω αλλά τουλάχιστον δεν θα βρεθεί σε δυσκολότερη
Αυτά θα ισχύσουν μόνο αν έχουμε ξεκλείδωμα του δέκτη και όχι αν έχουμε διακοπή της παροχής ρεύματος
__________________
Αντώνης
Ο χρήστης Αντώνης Κριτζάς είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 18-01-12   #12
v_tolias
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Ημερομηνία εγγραφής: 22-02-2009
Περιοχή: Αιγάλεω - Ροζενά Κορινθίας
Ηλικία: 30
Μηνύματα: 212
Επίπεδο φήμης: 1235 v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από Dell Gatto Grande Εμφάνιση μηνυμάτων
p.s. v-tolias μεταξεταστεος για σεπτεμβρη kai το σαββατοκυριακο με τον κηδεμονα σου στο αεροδρομιο
.
Γιατί Master? Καταγραφή των επιλογών έκανα.. Εγώ είπαμε! Neutral(δεν έχω και επιλογή hold με την eclipse)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από d.corsair Εμφάνιση μηνυμάτων
1) η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
2) η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΙΤΩΝ.
Εδώ θα διαφωνήσω.. Μάλλον ανάποδα πρέπει να το σκεφτόμαστε! Δεν φταίνε οι γύρω μας αν εμείς κάνουμε το hobby μας.. Αν είναι να χτυπήσει κάποιος, ας είμαστε εμείς!!
Ο χρήστης v_tolias δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 19-01-12   #13
Dell Gatto Grande
Υποστηρικτής του petame
 
Το avatar του χρήστη Dell Gatto Grande
 
Ημερομηνία εγγραφής: 26-05-2008
Μηνύματα: 1.458
Επίπεδο φήμης: 254011 Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Dell Gatto Grande Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από d.corsair Εμφάνιση μηνυμάτων
...Κατόπιν όλα τα υπόλοπα σέρβο να έρθουν στην ουδέτερη θέση. Δηλαδή, το μοντέλο σε ευθεία οριζοντία πτήση.
....
Λυπάμαι αλλα θα διαφωνήσω.Τα servo στην ουδέτερη θέση,δε σημαίνουν το αερομοντέλο σε ευθεία οριζόντια και γενικός σε καμια οριζόντια ή ευθεία πορεία


Throtle F/S:
Για τον λόγο που εξήγησε ο Αντώνης πολύ καλά βάζουμε τον κινητήρα στο ρελαντί.
Αν είναι να πέσει και να κάνει ζημια ένα αεροπλανάκι,μια περιστρεφόμενη προπέλα στις 2000rpm δε θα κάνουν διαφορα στην ζημια που θα προκληθεί.
Αλλα με την φύση των παρεμβολών να μην διαρκούν για πάντα,το σβήσιμο του κινητήρα απλός εγγυάται την καταστροφή,μιας και όταν θα επανακτήσουμε τον έλεγχο στις επιφάνειες δε θα μπορούμε να κάνουμε τίποτα.

..Ρε Βασίλη(vtolias) με το να επιστρέφεις τις επιφάνειες στο νεκρό σημείο ,προκαλείς το φαινόμενο (-1-) που εξήγησες πολύ καλά πιο πάνω εσύ ο ίδιος!!....δε μπορεί να μην έχει hold η Eclipse???????
__________________
φιλικά Γιώργος Παπαγιάννης
www.rcjet.gr Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
"NO ONE has talent in this hobby,the only difference is made by the money and time someone wastes"

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dell Gatto Grande : 19-01-12 στις 00:35.
Ο χρήστης Dell Gatto Grande δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 19-01-12   #14
Αντώνης Κριτζάς
Διαχειριστής
 
Το avatar του χρήστη Αντώνης Κριτζάς
 
Ημερομηνία εγγραφής: 08-12-2008
Περιοχή: Λυκόβρυση-Αττική
Ηλικία: 53
Μηνύματα: 5.303
Επίπεδο φήμης: 2564340 Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη Αντώνης Κριτζάς Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Ορισμένα από αυτά στα τελευταία μηνύματα είναι κατανοητά αλλά εκτός θέματος Επιπλέον έχουν μορφή προσωπικής αντιπαράθεσης και αποπροσανατολίζουν όποιον θέλει να μάθει για το failsafe το οποίο είναι κατά την άποψη μου ένα σημαντικό βοήθημα για την ασφάλεια όλων μας Ως εκ τούτου αποσύρθηκαν
__________________
Αντώνης
Ο χρήστης Αντώνης Κριτζάς είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Νέα Μηνύματα 19-01-12   #15
v_tolias
Ανώτερο μέλος του Petame
 
Ημερομηνία εγγραφής: 22-02-2009
Περιοχή: Αιγάλεω - Ροζενά Κορινθίας
Ηλικία: 30
Μηνύματα: 212
Επίπεδο φήμης: 1235 v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη v_tolias Έχει μια φήμη ...πέρα από τη φήμη
Προεπιλογή Απάντηση: Λειτουργία 'Fail-Safe'

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα από Dell Gatto Grande Εμφάνιση μηνυμάτων
..Ρε Βασίλη(vtolias) με το να επιστρέφεις τις επιφάνειες στο νεκρό σημείο ,προκαλείς το φαινόμενο (-1-) που εξήγησες πολύ καλά πιο πάνω εσύ ο ίδιος!!....δε μπορεί να μην έχει hold η Eclipse???????
Δεν έχω βρεί πουθενά, τουλάχιστον στην version που έχω.. Δεν ξέρω αν προγραμματίζεται ο δέκτης με κανένα Programmer της Hitec!!

Ο λόγος που ούτως η άλλως προτιμώ το neutral είναι γιατί θέλω το μοντέλλο να διαγραψει μία όσο το δυνατό ευθύγραμμη πορεία.. πχ Αν φάω παρεμβολή με full up,(ή πχ σε snap) και έχω hold, θα παραμείνει σε full και δεν θα μπορώ να προβλέψω πως και πού θα πάει ενώ με neutral, θα θα πάει προς τα κάπου συγκεκριμένα . Για ελικόπτερα δεν εκφέρω γνώμη γιατί δεν πετάω!! Επίσης αν πέταγα scale (prop ή jet)πολύ πιθανό να προτιμούσα το hold αφού εκεί δεν θα είχα τρελλές κινήσεις στα πηδάια, ώστε να αρχίσει μία extreme πορεία!
Ο χρήστης v_tolias δεν είναι συνδεδεμένος IP   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν το θέμα αυτή τη στιγμή: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δε μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δε μπορείτε να απαντήσετε σε θέματα
Δε μπορείτε να δημοσιεύσετε συνημμένα
Δε μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας

Ο κώδικας BB είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι Εκτός λειτουργίας

Μεταπήδηση σε:

Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Κατηγορία Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Καλή λειτουργία του forum Γιάννης Ζαφείρης Απορίες & Προτάσεις που αφορούν το www.petame.gr 0 08-02-11 09:11


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 23:34.

Design By: MinerSkinz.com
Υποστηρίζεται από : vBulletin Version: 3.8.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Τεχνική Υποστήριξη: Αντώνης Δαμοράκης - Ελληνική Mετάφραση: Γιάννης Ζαφείρης
Απαγορεύεται η αντιγραφή/αναδημοσίευση υλικού με κάθε τρόπο, πέρα από τα όρια του www.petame.gr χωρίς την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη