Χαιρετώ άπαντες.
Το θέμα προκύπτει απο την ακόλουθη ειδική απορία:
Διαθέτω ένα ESC brushless 25 Amp που οδηγεί μοτέρ 3800Kv brushless outrunner. H μπαταρία που χρησιμοποιώ είναι Lipo 11.1V 1800mAh 20C.
Αυτό είναι το out-of-the-box setup.
Εάν συνδέσω Lipo 11.1V 2600mAh 25C υπάρχει περίπτωση να καεί τίποτα?
Η εν λόγω μπαταρία δίνει (απο κατασκευαστή) 25C continuous / 50C burst 65A / 130A.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Γιώργος gxaid
Σχέση Μπαταρίας - ESC - Moteur
Απάντηση: Σχέση Μπαταρίας - ESC - Moteur
Η Μπαταρία δε θα δώσει τα αμπέρ αν δεν ζητηθούν από το setup σου .
Αν έχεις ένα μοτέρ που με μια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ προπέλα τραβάει πχ 20 αμπέρ με μια μπαταρία 3s 1800 mha το ίδιο θα δώσει και με μια μεγαλύτερη, καθώς τα νούμερα που αναφέρονται στις μπαταρίες αφορούν το ρεύμα που μπορεί να δώσει .
Η μοναδικές περίπτωσεις που θα πάθει ζημιά ενα μοτέρ – ESC λογω αλλαγης μπαταρίας, ειναι οι εξείς:
1 Αν βάλεις μπαταρία με περισσότερα cells, όποτε αλλάζει και η τάση. Αν θέλεις να το κάνεις αυτο πρέπει να μικρύνεις την προπέλα ωστε να μειωθεί και η κατανάλωση .
2 Να έχεις μια πολύ μικρή μπαταρία για το μοτέρ – προπέλα οποτε να πέφτει η τάση, αρα και τα αμπερ και με αυτα να είσαι οριακά.
Βάζοντας τώρα μια μπαταρία μεγαλύτερη η περισσότερα C, εκει ναι θα κάψεις το μοτερ ή το esc .
Παράδειγμα με στοιχεία απο το Drivecalc. Ένα πρόγραμμα εξομοιώσης μοτέρ (αν το λεω σωστα).
Μοτερ Hyperion Y-22L-3600
Μείωση 2,33:1
Propeller 8/4 apc E
Battery Flightpower Evo 1200 Όπου θεωρητικά παει μέχρι τα 24 Α
Αποτελέσματα
12238 RPM
Volts 10.07 (δεν αντέχει η μπαταρία και πέφτει αρκετά κάτω απο τα θεωρητικά 11.1)
Current 27.6 A (Στα 28 καίγετε)
Εδώ βλέπουμε οτι το μοτέρ με αυτό το Setup δε θα μας προδώσει και ας ζωριζετε αλλά σύντομα η μπαταρία θα χαλάσει καθώς είναι μικρή , τι θα γίνει όμως αν βάλουμε μια μεγάλη μπαταρία ??
Αφήνουμε τα πάντα όμοια, αλλά βάζουμε μια Flight power EVO 3700 και παίρνουμε τα εξής αποτελέσματα:
12765 RPM
Volts 10,65 (ανέβηκαν και μάλιστα αρκετά )
Current 30.2A αν το αφήσουμε θα καεί, καθώς σύμφωνα με τον κατασκευαστή αντέχει μεχρι 28 Α και οχι 30 :)
Αν ομως η προπελλα γινει 7/5 τότε με καμια απο τις 2 μπαταριες δεν θα καιγαμε το μοτερ μας :)
Όποτε αν το Setup σου δεν ειναι οριακό, εχεις 5-10 Αμπερ στον ESC "καβαντζα" και και κάπου 5 στο μοτερ.
Δε θα εχεις πρόβλημα με την αλλαγή της μπαταρίας :)
Εγώ πάντα στήνω τα ηλεκτρικά μου στο 70-80% των δυνατοτήτων τους, ώστε να εχω το κεφάλι μου ήσυχο αλλα και μεγαλύτερο Efficiency
Αν έχεις ένα μοτέρ που με μια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ προπέλα τραβάει πχ 20 αμπέρ με μια μπαταρία 3s 1800 mha το ίδιο θα δώσει και με μια μεγαλύτερη, καθώς τα νούμερα που αναφέρονται στις μπαταρίες αφορούν το ρεύμα που μπορεί να δώσει .
Η μοναδικές περίπτωσεις που θα πάθει ζημιά ενα μοτέρ – ESC λογω αλλαγης μπαταρίας, ειναι οι εξείς:
1 Αν βάλεις μπαταρία με περισσότερα cells, όποτε αλλάζει και η τάση. Αν θέλεις να το κάνεις αυτο πρέπει να μικρύνεις την προπέλα ωστε να μειωθεί και η κατανάλωση .
2 Να έχεις μια πολύ μικρή μπαταρία για το μοτέρ – προπέλα οποτε να πέφτει η τάση, αρα και τα αμπερ και με αυτα να είσαι οριακά.
Βάζοντας τώρα μια μπαταρία μεγαλύτερη η περισσότερα C, εκει ναι θα κάψεις το μοτερ ή το esc .
Παράδειγμα με στοιχεία απο το Drivecalc. Ένα πρόγραμμα εξομοιώσης μοτέρ (αν το λεω σωστα).
Μοτερ Hyperion Y-22L-3600
Μείωση 2,33:1
Propeller 8/4 apc E
Battery Flightpower Evo 1200 Όπου θεωρητικά παει μέχρι τα 24 Α
Αποτελέσματα
12238 RPM
Volts 10.07 (δεν αντέχει η μπαταρία και πέφτει αρκετά κάτω απο τα θεωρητικά 11.1)
Current 27.6 A (Στα 28 καίγετε)
Εδώ βλέπουμε οτι το μοτέρ με αυτό το Setup δε θα μας προδώσει και ας ζωριζετε αλλά σύντομα η μπαταρία θα χαλάσει καθώς είναι μικρή , τι θα γίνει όμως αν βάλουμε μια μεγάλη μπαταρία ??
Αφήνουμε τα πάντα όμοια, αλλά βάζουμε μια Flight power EVO 3700 και παίρνουμε τα εξής αποτελέσματα:
12765 RPM
Volts 10,65 (ανέβηκαν και μάλιστα αρκετά )
Current 30.2A αν το αφήσουμε θα καεί, καθώς σύμφωνα με τον κατασκευαστή αντέχει μεχρι 28 Α και οχι 30 :)
Αν ομως η προπελλα γινει 7/5 τότε με καμια απο τις 2 μπαταριες δεν θα καιγαμε το μοτερ μας :)
Όποτε αν το Setup σου δεν ειναι οριακό, εχεις 5-10 Αμπερ στον ESC "καβαντζα" και και κάπου 5 στο μοτερ.
Δε θα εχεις πρόβλημα με την αλλαγή της μπαταρίας :)
Εγώ πάντα στήνω τα ηλεκτρικά μου στο 70-80% των δυνατοτήτων τους, ώστε να εχω το κεφάλι μου ήσυχο αλλα και μεγαλύτερο Efficiency
Απάντηση: Σχέση Μπαταρίας - ESC - Moteur
Καταρχήν ευχαριστώ θερμά για την αναλυτική σου απάντηση.
Παρέλειψα να αναφέρω πως πρόκειται για ελικόπτερο.
Καθώς λοιπόν (1) δεν τίθεται ζήτημα εναλλαγής blade ή gear του στροφείου και (2) ο out-of-the-box συνδυασμός ESC-μοτέρ καλύπτεται απο μια μπαταρία 1800mAh, θα δουλέψει άνετα και με περισσότερα mAh, αρκεί να είναι τάσης 11.1V.
Tα έχω στη σωστή σειρά στο μυαλό μου??
Παρέλειψα να αναφέρω πως πρόκειται για ελικόπτερο.
Καθώς λοιπόν (1) δεν τίθεται ζήτημα εναλλαγής blade ή gear του στροφείου και (2) ο out-of-the-box συνδυασμός ESC-μοτέρ καλύπτεται απο μια μπαταρία 1800mAh, θα δουλέψει άνετα και με περισσότερα mAh, αρκεί να είναι τάσης 11.1V.
Tα έχω στη σωστή σειρά στο μυαλό μου??
Απάντηση: Σχέση Μπαταρίας - ESC - Moteur
Ισως και να μην δουλεψει αν βγεις πολυ βαρυς .
1 σε ενα ελικοπτερο δεν πετάς με τα φτερα σου αλλα σηκωνεις μονιμα το βαρος σου εστω οτι τωρα θες ωση 800 γρ για να κρατιθεις σε Hover βαζωντας μια μπαταρια μεγαλλιτερη αρα και βαρυτερη θα πρεπει να σικωνεις ΜΟΝΙΜΑ το εχτρα βαρος καθως οι στροφες δεν αλαζουν (κρατας το ιδιο μοτερ δεν βαζεις ποιο δυνατο κτλ κτλ ) θα αναγκαστης να ανεβασεις την καμπιλη του Pitch οποτε θα ανεβει η καταναλωση σου και μπορει να εχεις προβλημα .
2 Στα ελικοπτερα ειναι παντα οριακα τα setup καθως δεν εισαι μονιμα με 12 μοιρες Pitch ωστε να βαλεις μοτερ που θα μπορει να δουλευει ολη την ωρα εκει χωρις να καει .
Αυτο που εχεις να κανεις ειναι να ζυγησεις την μπαταρια σου και να πας σε καποια που να ειναι κοντά στο βαρος της stock 1800 , αν η μπαταρια που εχεις ειναι χαμηλης ποιοτιτας αγορασε μια ιδια περισοτερα C ή μια 2000 mha ΜΑΧ.
Αν μιλαμε για ελικοπτερο κατηγοριας 450 μπορεις να πας μεχρι 2150-2200 30c με μεγαλιτερο μοτερ και ESC αλλα απο οσο καταλαβες χρειαζεσε χρονο πτησης και οχι επιδωσεις οποτε παρε αλλη μια 1800 πολλα C .
Δοκιμασε αν εχεις χαμηλα το γκάζι στο κεντρο να το ανεβασεις και να μιωσεις το Pitch μεχρι να κανεις hover στο ιδιο σημειο στ stick, ετσι θα γινει ποιο αποτομο μεν αλλα ισως να πεταει περισωτερα ωρα καθως τα Esc εχουν καλλιτερη αποδοση με Full Throtle .
1 σε ενα ελικοπτερο δεν πετάς με τα φτερα σου αλλα σηκωνεις μονιμα το βαρος σου εστω οτι τωρα θες ωση 800 γρ για να κρατιθεις σε Hover βαζωντας μια μπαταρια μεγαλλιτερη αρα και βαρυτερη θα πρεπει να σικωνεις ΜΟΝΙΜΑ το εχτρα βαρος καθως οι στροφες δεν αλαζουν (κρατας το ιδιο μοτερ δεν βαζεις ποιο δυνατο κτλ κτλ ) θα αναγκαστης να ανεβασεις την καμπιλη του Pitch οποτε θα ανεβει η καταναλωση σου και μπορει να εχεις προβλημα .
2 Στα ελικοπτερα ειναι παντα οριακα τα setup καθως δεν εισαι μονιμα με 12 μοιρες Pitch ωστε να βαλεις μοτερ που θα μπορει να δουλευει ολη την ωρα εκει χωρις να καει .
Αυτο που εχεις να κανεις ειναι να ζυγησεις την μπαταρια σου και να πας σε καποια που να ειναι κοντά στο βαρος της stock 1800 , αν η μπαταρια που εχεις ειναι χαμηλης ποιοτιτας αγορασε μια ιδια περισοτερα C ή μια 2000 mha ΜΑΧ.
Αν μιλαμε για ελικοπτερο κατηγοριας 450 μπορεις να πας μεχρι 2150-2200 30c με μεγαλιτερο μοτερ και ESC αλλα απο οσο καταλαβες χρειαζεσε χρονο πτησης και οχι επιδωσεις οποτε παρε αλλη μια 1800 πολλα C .
Δοκιμασε αν εχεις χαμηλα το γκάζι στο κεντρο να το ανεβασεις και να μιωσεις το Pitch μεχρι να κανεις hover στο ιδιο σημειο στ stick, ετσι θα γινει ποιο αποτομο μεν αλλα ισως να πεταει περισωτερα ωρα καθως τα Esc εχουν καλλιτερη αποδοση με Full Throtle .