preflight check!
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 01, 2008 12:55 am
Ας το κάνουμε και θέμα λοιπόν για να βρίσκεται!
Σήμερα κόντεψα και εγώ να έχω "την στιγμή" μου και μάλιστα με 2 αεροπλάνα. Ετοιμάζοντας το μοτοανεμόπτερο μου και ενώ το είχα ήδη σηκώσει στο χέρι για απογείωση, κάνοντας ένα τελευταίο έλεγχο διαπίστωσα ότι δεν δούλευαν σωστά τα ailerons (δούλευαν σαν flaps!). Αυτό έγινε γιατί μέσα στην εβδομάδα έκανα αρκετές αλλαγές στο ανεμόπτερο (συντήρηση, έλεγχος και βελτίωση κ.β., αλλαγή στο ένα servo του aileron, αλλαγή καλωδιώσεων). Αλλάζοντας λοιπόν καλωδίωση και το ένα servo του aileron έκανα έλεγχο κινήσεων στο σπίτι, αλλά προφανώς είχα ελέγξει μόνο το καινούργιο servo πράγμα το οποίο είχα ξεχάσει...
Έτσι σήμερα στο πεδίο το ανακάλυψα λίγα δευτερόλεπτα πριν το σηκώσω...Ανεμοπλάνο με άνοιγμα 2,60 μέτρα άρα πολύ επικίνδυνο!!!
Δεύτερη σημερινή περίπτωση: Σηκώνωντας το μεγάλο ηλεκτρικό που έχω, (5S lipo) και κάνοντας μερικά mild aerobatics και γενικά μια ήσυχη πτήση έχοντας και μία flycam (θα δείτε παρακάτω γιατί το αναφέρω...) έκανα γενικά κάποια μακρινά flyby's για να τραβάει και η κάμερα όταν κάποια στιγμή και ενώ βρισκόταν το αεροπλάνο οριακά μακριά, νιώθω ότι κάτι δεν πάει καλά στον έλεγχο του...
Τότε με χτύπησε...Θυμήθηκα ότι δεν είχα φορτίσει καθόλου την μπαταρία του δέκτη η οποία έιχε να πετάξει τουλάχιστον ένα μήνα. Λίγο η έλειψη ελεύθερου χρόνου, λίγο το άγχος και η δίψα για πτήσεις με οδήγησαν στο λάθος...
Ευτυχώς όμως! Λόγω εμπειρείας και πετώντας περισσότερο από ένστικτο και μνήμη των προηγούμενων κινήσεων και ανεβάζοντας και γκάζια, κατάφερα να φέρω το αεροπλάνο κοντά και φυσικά να το προσγειώσω άμεσα. Ευτυχώς γιατί το συγκεκριμένο πετάει πολλά χρόνια και είναι και το πειραματόζωο του στόλου στο οποίο δοκιμάζω πάντα διάφορα συστήματα (καπνούς, διακοπτάκια, φωτογραφιση, Video κ.λ.π.) και θα ήταν κρίμα να πάει άδοξα...
Τρίτο για να τριτώσει το κακό...Η flycam δεν έγραψε τίποτα γιατί στο τέλος αντι να πατήσω το διακοπτάκι στην έκλεισα κατευθείαν και έτσι χάθηκαν όλα...
Κατά τα άλλα. Πάντοτε κάνω preflight chek. Όχι μόνο κινήσεις, αλλά και συνδέσεις καλωδίων, δέκτη, σέρβος, συνδέσεις στα πτερύγια γενικώς, έλεγχο με πολύμετρο των μπαταριών. Παρόλα αυτά...
Παλαιότερα και πριν΄αρχίσω να κάνω συστηματικό έλεγχο, έχασα ένα μεγάλο piper γιατί ΄λύθηκε ένα παξιμάδι από την μία ντίζα των φτερών (καταλαβαίνετε τι έγινε) και ένα ready (ARC) γιατί είχε προβληματικό pack δέκτη το οποίο είχα την υποψία ότι δεν ήταν σωστό αλλά έμεινα με την βεβαιότητα στο τέλος...Το ready επεσε με τσίτα το γκάζι σε ένα γήπεδο (ευτυχώς χωρίς κόσμο) και ο 4χρονος που είχα επάνω σχεδόν διαλύθηκε....
Αυτά για να προσέχουμε όλοι...
Παναγιώτη περαστικά!
Γιώργος
Σήμερα κόντεψα και εγώ να έχω "την στιγμή" μου και μάλιστα με 2 αεροπλάνα. Ετοιμάζοντας το μοτοανεμόπτερο μου και ενώ το είχα ήδη σηκώσει στο χέρι για απογείωση, κάνοντας ένα τελευταίο έλεγχο διαπίστωσα ότι δεν δούλευαν σωστά τα ailerons (δούλευαν σαν flaps!). Αυτό έγινε γιατί μέσα στην εβδομάδα έκανα αρκετές αλλαγές στο ανεμόπτερο (συντήρηση, έλεγχος και βελτίωση κ.β., αλλαγή στο ένα servo του aileron, αλλαγή καλωδιώσεων). Αλλάζοντας λοιπόν καλωδίωση και το ένα servo του aileron έκανα έλεγχο κινήσεων στο σπίτι, αλλά προφανώς είχα ελέγξει μόνο το καινούργιο servo πράγμα το οποίο είχα ξεχάσει...
Έτσι σήμερα στο πεδίο το ανακάλυψα λίγα δευτερόλεπτα πριν το σηκώσω...Ανεμοπλάνο με άνοιγμα 2,60 μέτρα άρα πολύ επικίνδυνο!!!
Δεύτερη σημερινή περίπτωση: Σηκώνωντας το μεγάλο ηλεκτρικό που έχω, (5S lipo) και κάνοντας μερικά mild aerobatics και γενικά μια ήσυχη πτήση έχοντας και μία flycam (θα δείτε παρακάτω γιατί το αναφέρω...) έκανα γενικά κάποια μακρινά flyby's για να τραβάει και η κάμερα όταν κάποια στιγμή και ενώ βρισκόταν το αεροπλάνο οριακά μακριά, νιώθω ότι κάτι δεν πάει καλά στον έλεγχο του...
Τότε με χτύπησε...Θυμήθηκα ότι δεν είχα φορτίσει καθόλου την μπαταρία του δέκτη η οποία έιχε να πετάξει τουλάχιστον ένα μήνα. Λίγο η έλειψη ελεύθερου χρόνου, λίγο το άγχος και η δίψα για πτήσεις με οδήγησαν στο λάθος...
Ευτυχώς όμως! Λόγω εμπειρείας και πετώντας περισσότερο από ένστικτο και μνήμη των προηγούμενων κινήσεων και ανεβάζοντας και γκάζια, κατάφερα να φέρω το αεροπλάνο κοντά και φυσικά να το προσγειώσω άμεσα. Ευτυχώς γιατί το συγκεκριμένο πετάει πολλά χρόνια και είναι και το πειραματόζωο του στόλου στο οποίο δοκιμάζω πάντα διάφορα συστήματα (καπνούς, διακοπτάκια, φωτογραφιση, Video κ.λ.π.) και θα ήταν κρίμα να πάει άδοξα...
Τρίτο για να τριτώσει το κακό...Η flycam δεν έγραψε τίποτα γιατί στο τέλος αντι να πατήσω το διακοπτάκι στην έκλεισα κατευθείαν και έτσι χάθηκαν όλα...
Κατά τα άλλα. Πάντοτε κάνω preflight chek. Όχι μόνο κινήσεις, αλλά και συνδέσεις καλωδίων, δέκτη, σέρβος, συνδέσεις στα πτερύγια γενικώς, έλεγχο με πολύμετρο των μπαταριών. Παρόλα αυτά...
Παλαιότερα και πριν΄αρχίσω να κάνω συστηματικό έλεγχο, έχασα ένα μεγάλο piper γιατί ΄λύθηκε ένα παξιμάδι από την μία ντίζα των φτερών (καταλαβαίνετε τι έγινε) και ένα ready (ARC) γιατί είχε προβληματικό pack δέκτη το οποίο είχα την υποψία ότι δεν ήταν σωστό αλλά έμεινα με την βεβαιότητα στο τέλος...Το ready επεσε με τσίτα το γκάζι σε ένα γήπεδο (ευτυχώς χωρίς κόσμο) και ο 4χρονος που είχα επάνω σχεδόν διαλύθηκε....
Αυτά για να προσέχουμε όλοι...
Παναγιώτη περαστικά!
Γιώργος