Αεροδυναμική βαφή αεροπλάνων
Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 15, 2011 11:29 am
Μία επαναστατική βαφή που θα επιτρέπει στο αεροσκάφος να «γλιστράει» αεροδυναμικά στον αέρα, μειώνοντας σημαντικά τις ανάγκες του σε καύσιμα και συνεπώς τις τιμές των εισιτηρίων, πρόκειται να εφαρμόσει στον στόλο της η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet.
Πρόκειται για ένα υπέρλεπτο επίχρισμα υψηλής τεχνολογίας -100 φορές πιο λεπτό από τη μέση ανθρώπινη τρίχα - το οποίο λειαίνει τις μικροσκοπικές ατέλειες στη βαφή που χρησιμοποιείται στην άτρακτο του αεροπλάνου. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία το αεροσκάφος γίνεται πιο αεροδυναμικό και κινείται πιο εύκολα στον αέρα, περιορίζοντας τις ανάγκες του σε καύσιμα και επιτρέποντας στην εταιρεία να προχωρήσει σε μείωση στις τιμές των εισιτηρίων της.
Η easyJet έχει ήδη επιστρώσει με την πρωτοποριακή βαφή οκτώ από τα 194 αεροσκάφη που διαθέτει και θα συγκρίνει την κατανάλωση καυσίμων σε αυτά με τον υπόλοιπο στόλο της για 12 μήνες. Ειδικοί εκτιμούν ότι τα έξοδα των καυσίμων θα περιοριστούν κατά 2%, κάτι που θα εξοικονομήσει στην εταιρεία περίπου 24 εκ. ευρώ τον χρόνο. Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία TripleO, χρησιμοποιείται ήδη από την αμερικανική πολεμική αεροπορία, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται στην πολιτική αεροπορία.
Το επίχρισμα τοποθετείται σε δύο στάδια. Πρώτα εφαρμόζεται ένα θετικά φορτισμένο ειδικό διάλυμα που λειαίνει τους πόρους της επιφάνειας του αεροσκάφους. Έπειτα τοποθετείται η κύρια στρώση με αρνητικό φορτίο. Τα θετικά και αρνητικά φορτισμένα άτομα στα δύο στρώματα του επιχρίσματος έλκονται και αυτό «κολλάει» πάνω στη βαφή του αεροσκάφους, βελτιώνοντας την κίνησή του στον αέρα.
Πηγη.Το Βημα
Πρόκειται για ένα υπέρλεπτο επίχρισμα υψηλής τεχνολογίας -100 φορές πιο λεπτό από τη μέση ανθρώπινη τρίχα - το οποίο λειαίνει τις μικροσκοπικές ατέλειες στη βαφή που χρησιμοποιείται στην άτρακτο του αεροπλάνου. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία το αεροσκάφος γίνεται πιο αεροδυναμικό και κινείται πιο εύκολα στον αέρα, περιορίζοντας τις ανάγκες του σε καύσιμα και επιτρέποντας στην εταιρεία να προχωρήσει σε μείωση στις τιμές των εισιτηρίων της.
Η easyJet έχει ήδη επιστρώσει με την πρωτοποριακή βαφή οκτώ από τα 194 αεροσκάφη που διαθέτει και θα συγκρίνει την κατανάλωση καυσίμων σε αυτά με τον υπόλοιπο στόλο της για 12 μήνες. Ειδικοί εκτιμούν ότι τα έξοδα των καυσίμων θα περιοριστούν κατά 2%, κάτι που θα εξοικονομήσει στην εταιρεία περίπου 24 εκ. ευρώ τον χρόνο. Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία TripleO, χρησιμοποιείται ήδη από την αμερικανική πολεμική αεροπορία, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται στην πολιτική αεροπορία.
Το επίχρισμα τοποθετείται σε δύο στάδια. Πρώτα εφαρμόζεται ένα θετικά φορτισμένο ειδικό διάλυμα που λειαίνει τους πόρους της επιφάνειας του αεροσκάφους. Έπειτα τοποθετείται η κύρια στρώση με αρνητικό φορτίο. Τα θετικά και αρνητικά φορτισμένα άτομα στα δύο στρώματα του επιχρίσματος έλκονται και αυτό «κολλάει» πάνω στη βαφή του αεροσκάφους, βελτιώνοντας την κίνησή του στον αέρα.
Πηγη.Το Βημα