Extra300 2.12 Composite-Arf
Extra300 2.12 Composite-Arf
Η αγωνία είχε φτάσει στο απροχώρητο! Το περίμενα περίπου ένα μήνα μέχρι να το παραλάβω έξω από την πόρτα του σπιτιού μου. Το αεροπλάνο ήταν κρυμμένο μέσα σε ένα πολύ σκληρό χαρτοκιβώτιο ανάμεσα από χοντρά κομμάτια φελιζόλ, τέλεια ασφαλισμένο. Παρόλα αυτά ο υπάλληλος της μεταφορικής με υποχρέωσε να το ελέγξω ώστε να δω εάν έχει κάποια ζημιά και μετά το παρέλαβα. Ξέρετε αν ποτέ παραγγείλετε από την Composite-Arf θα ανακαλύψετε ότι θα πληρώσετε κάτι παραπάνω στα μεταφορικά, αλλά αυτό που θα παραλάβετε θα είναι σε τέλεια κατάσταση.
Εδώ και λίγες μέρες λοιπόν έχω στα χέρια μου ένα πανέμορφο μοντέλο. Το Extra 2.12m της Composite-Arf. Πάντα ήθελα να δω αν αυτά που διάβαζα είναι αλήθεια. Το αν δηλαδή είναι τόσο ελαφριά και γερά όπως λένε. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άριστες. Κρατάω την ογκώδη άτρακτο και δε νιώθω βάρος. Είναι ωραίο συναίσθημα, πιστέψτε με....Το φινίρισμα τέλειο, αν και διάλεξα άβαφο αεροπλάνο ώστε να το κάνω όπως εγώ θέλω. Μέχρι και θήκες προστασίας έχει για τα φτερά αλλά και για το οριζόντιο και κάθετο σταθερό. Τελικά νομίζω ότι αυτό που πληρώνεις για ένα τέτοιο μοντέλο είναι λίγο.
Έτσι λοιπόν σιγά σιγά προχωρώντας στην κατασκευή θα ανεβάζω υλικό μέχρι την πρώτη πτήση όπου θα ανέβει σχετικό βίντεο. Υπολογίζω περίπου αρχές Σεπτέμβρη να το δούμε στον αέρα (μην ξεχνάτε έχουμε και τις απαραίτητες διακοπές).
Προς το παρόν μερικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου και 2 φωτογραφίες από το site της Composite-Arf.
Extra300 Specification
Length: 2030mm (80") incl. spinner
Span: 2120mm (84")
Motor: 35 - 50cc
Weight: 6.2 -7.2 kg (13.5 - 15.5 Lbs)
Radio: 5 hi-torque servos required.
Wing Area: 1405 sq. inch (90.6 sq. dm) approx.
Cowling width: 229mm (9.1")
Εδώ και λίγες μέρες λοιπόν έχω στα χέρια μου ένα πανέμορφο μοντέλο. Το Extra 2.12m της Composite-Arf. Πάντα ήθελα να δω αν αυτά που διάβαζα είναι αλήθεια. Το αν δηλαδή είναι τόσο ελαφριά και γερά όπως λένε. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άριστες. Κρατάω την ογκώδη άτρακτο και δε νιώθω βάρος. Είναι ωραίο συναίσθημα, πιστέψτε με....Το φινίρισμα τέλειο, αν και διάλεξα άβαφο αεροπλάνο ώστε να το κάνω όπως εγώ θέλω. Μέχρι και θήκες προστασίας έχει για τα φτερά αλλά και για το οριζόντιο και κάθετο σταθερό. Τελικά νομίζω ότι αυτό που πληρώνεις για ένα τέτοιο μοντέλο είναι λίγο.
Έτσι λοιπόν σιγά σιγά προχωρώντας στην κατασκευή θα ανεβάζω υλικό μέχρι την πρώτη πτήση όπου θα ανέβει σχετικό βίντεο. Υπολογίζω περίπου αρχές Σεπτέμβρη να το δούμε στον αέρα (μην ξεχνάτε έχουμε και τις απαραίτητες διακοπές).
Προς το παρόν μερικά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου και 2 φωτογραφίες από το site της Composite-Arf.
Extra300 Specification
Length: 2030mm (80") incl. spinner
Span: 2120mm (84")
Motor: 35 - 50cc
Weight: 6.2 -7.2 kg (13.5 - 15.5 Lbs)
Radio: 5 hi-torque servos required.
Wing Area: 1405 sq. inch (90.6 sq. dm) approx.
Cowling width: 229mm (9.1")
- Συνημμένα
-
- extra 300.jpg (94.03 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- extra 300 2.jpg (69.74 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Μετά από τις απαραίτητες διακοπές, που ακόμη δεν τελείωσαν, ήρθε η ώρα να ξεκινήσω την κατασκευή του EXTRA της COMPOSITE-ARF. Αφού ταλαιπωρήθηκα αρκετά, κατάφερα να μαζέψω όλα τα υλικά που μου χρειάζονται ώστε να τελειώσω το μοντέλο.
Αρχικά θα αναφέρω με κάθε λεπτομέρεια το τι θα χρησιμοποιήσω και αργότερα θα ανεβάζω φωτογραφικό υλικό με την τοποθέτησή τους στο αεροπλάνο.
Η κινητήρας που επέλεξα για το μοντέλο είναι ο DL50 κινέζικής προέλευσης!!! Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα αρκετά με τον κινητήρα αυτό, μιας και είμαι FUN των DA, αλλα λόγο του ότι αντί για ένα DA παίρνεις 3 DL, λόγω του ότι έχω διαβάσει πολύ καλά σχόλια στα forum του εξωτερικού, αποφάσισα να τον χρησιμοποιήσω και ελπίζω να είναι εντάξει.
Τα χαραχτηριστικά του είναι τα εξής:
CDI Electronic Ignition.
Walbro Carburettor
Performance: 5.2hp @ 7500rpm
Idle: 1350rpm
Suggested prop:MENZ 22x8, 22x10
Spark Plug: NGK CM6
Weight: 1350g
Fuel: 2C Regular Gas mixed 30:1 - 45:1
Walbro membrane pump carburetor with manual choke
Automatic advancing electronic ignition
Για εξάτμιση επέλεξα το canister της MTW το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για το συγκεκριμένο μοντέλο. Θέλω πριν το τοποθετήσω να το συγκρίνω με αυτό ενός παπιού, γιατί νομίζω ότι πρέπει να είναι λίγο μεγαλύτερο....!@/-=}{{(δείτε φωτό δίπλα από την 9άρα της Futaba)!!!
Τώρα για servo χρησιμοποιώ ακριβώς τα ίδια που έχω στο YAK της Great Planes μιας και δουλεύουν τέλεια χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα περιγράφω παρακάτω και ακολουθούν και φωτογραφίες:
4 servoFutabaS9350 γιαταaileronκαιταelevator
Digital, coreless motor, high torque, metal gear, dust & water resistant servo
Torque: 10.0 kg-cm (138.9 oz-in), 0.12s/60deg at 6.0V
4.8V or 6.0V operation
1 servoFutabaS9351 γιατο rudder
Digital, coreless motor, high torque, metal gear, dust & water resistant servo
Torque: 13.8 kg-cm (192 oz-in), 0.13s/60deg at 6.0V
4.8V or 6.0V operation
1 servoHitec HS-5245MG γιατογκάζι
Digital Mighty Mini, metal gear, ball bearings
Torque 6.0V: 76 oz/in (5.5 kg/cm)
Speed 6.0V: 0.12 sec/60 degrees
Πολλές φορές έχω έρθει σε αντιπαράθεση με ορισμένους φίλους σχετικά με τις μπαταρίες και τα λεγόμενα powerbox. Από την εμπειρία μου σε τέτοιου μεγέθους αεροπλάνα αλλά και από αυτά που έχω διαβάσει, δεν χρειάζεται powerbox. Αλλά προσοχή, από δω και πάνω σίγουρα χρειάζεται, μαζί βέβαια και με διπλές μπαταρίες! Και για να μην παρεξηγηθώ μιλάω για ακροβατικά αεροπλάνα, πάνω από 2 μέτρα, με μεγάλες επιφάνειες για να μπορουν να κάνουν ακροβατικά 3D και χρησιμοποιούν digital servos (2 ή ακόμη και 3 στα aileron και στο rudder). Οι μπαταρίες λοιπόν που θα χρησιμοποιήσω στο συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι της Flightpower 4 στοιχείων (7,4V) στα 4340mΑ για το δέκτη, και μία ίδια αλλά στα 1800mΑ για το ignition. Για διακόπτη έχω επιλέξει τον Digi-Switch της Power Box Systems ο οποίος είναι και Regulator αλλά επίσης και Voltcontroler. Ένα ακόμη Regulator χρειάζεται για το Ignition και θα χρησιμοποιήσω το ρυθμιζόμενο της SmartFly.
Για όλα τα παραπάνω ακολουθούν φωτογραφίες.
Συνεχίζεται...
Αρχικά θα αναφέρω με κάθε λεπτομέρεια το τι θα χρησιμοποιήσω και αργότερα θα ανεβάζω φωτογραφικό υλικό με την τοποθέτησή τους στο αεροπλάνο.
Η κινητήρας που επέλεξα για το μοντέλο είναι ο DL50 κινέζικής προέλευσης!!! Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα αρκετά με τον κινητήρα αυτό, μιας και είμαι FUN των DA, αλλα λόγο του ότι αντί για ένα DA παίρνεις 3 DL, λόγω του ότι έχω διαβάσει πολύ καλά σχόλια στα forum του εξωτερικού, αποφάσισα να τον χρησιμοποιήσω και ελπίζω να είναι εντάξει.
Τα χαραχτηριστικά του είναι τα εξής:
CDI Electronic Ignition.
Walbro Carburettor
Performance: 5.2hp @ 7500rpm
Idle: 1350rpm
Suggested prop:MENZ 22x8, 22x10
Spark Plug: NGK CM6
Weight: 1350g
Fuel: 2C Regular Gas mixed 30:1 - 45:1
Walbro membrane pump carburetor with manual choke
Automatic advancing electronic ignition
Για εξάτμιση επέλεξα το canister της MTW το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για το συγκεκριμένο μοντέλο. Θέλω πριν το τοποθετήσω να το συγκρίνω με αυτό ενός παπιού, γιατί νομίζω ότι πρέπει να είναι λίγο μεγαλύτερο....!@/-=}{{(δείτε φωτό δίπλα από την 9άρα της Futaba)!!!
Τώρα για servo χρησιμοποιώ ακριβώς τα ίδια που έχω στο YAK της Great Planes μιας και δουλεύουν τέλεια χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα περιγράφω παρακάτω και ακολουθούν και φωτογραφίες:
4 servoFutabaS9350 γιαταaileronκαιταelevator
Digital, coreless motor, high torque, metal gear, dust & water resistant servo
Torque: 10.0 kg-cm (138.9 oz-in), 0.12s/60deg at 6.0V
4.8V or 6.0V operation
1 servoFutabaS9351 γιατο rudder
Digital, coreless motor, high torque, metal gear, dust & water resistant servo
Torque: 13.8 kg-cm (192 oz-in), 0.13s/60deg at 6.0V
4.8V or 6.0V operation
1 servoHitec HS-5245MG γιατογκάζι
Digital Mighty Mini, metal gear, ball bearings
Torque 6.0V: 76 oz/in (5.5 kg/cm)
Speed 6.0V: 0.12 sec/60 degrees
Πολλές φορές έχω έρθει σε αντιπαράθεση με ορισμένους φίλους σχετικά με τις μπαταρίες και τα λεγόμενα powerbox. Από την εμπειρία μου σε τέτοιου μεγέθους αεροπλάνα αλλά και από αυτά που έχω διαβάσει, δεν χρειάζεται powerbox. Αλλά προσοχή, από δω και πάνω σίγουρα χρειάζεται, μαζί βέβαια και με διπλές μπαταρίες! Και για να μην παρεξηγηθώ μιλάω για ακροβατικά αεροπλάνα, πάνω από 2 μέτρα, με μεγάλες επιφάνειες για να μπορουν να κάνουν ακροβατικά 3D και χρησιμοποιούν digital servos (2 ή ακόμη και 3 στα aileron και στο rudder). Οι μπαταρίες λοιπόν που θα χρησιμοποιήσω στο συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι της Flightpower 4 στοιχείων (7,4V) στα 4340mΑ για το δέκτη, και μία ίδια αλλά στα 1800mΑ για το ignition. Για διακόπτη έχω επιλέξει τον Digi-Switch της Power Box Systems ο οποίος είναι και Regulator αλλά επίσης και Voltcontroler. Ένα ακόμη Regulator χρειάζεται για το Ignition και θα χρησιμοποιήσω το ρυθμιζόμενο της SmartFly.
Για όλα τα παραπάνω ακολουθούν φωτογραφίες.
Συνεχίζεται...
- Συνημμένα
-
- servo_hs5245mg.jpg (48.79 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- servos.JPG (38.88 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- canister and manifold.jpg (22.97 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- canister and futaba.jpg (29.58 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- dl50.jpg (21 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
some more...
- Συνημμένα
-
- Powerbox-Digi-switch.jpg (46.64 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- regulator.JPG (53.75 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- batt.jpg (39.57 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Κωστα δεν θελω να σου χαλασω το θεμα, αλλα θα μεινεις αφωνος απο την DL. Εχω κι εγω 2 DA αλλα πιστεψε με και η DL αξιζει τα λεφτα της. Το μονο που μενει να δουμε ειναι ποσο θα κρατησει:D
Πανος
Πανος
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Πάνο και γω ελπίζω να πάνε όλα καλά με τον DL!!! Φυσικά δε μου χαλάς το θέμα ούτε εσύ αλλά ούτε και όποιος θέλει να ρωτήσει κάτι ή ακόμη και να κάνει κάποια υπόδειξη.
Πρωί πρωί ξεκίνησα με χαρά την κατασκευή. Το firewall είναι το πρώτο που πρέπει να φτιαχτεί. Το κόλλησα με εποξική και micro baloon, όπως κάθε κόλληση που θα γίνει στο αεροπλάνο και άνοιξα και τις τρύπες για τον κινητήρα. Η Composite προτείνει τον DA50 για το συγκεκριμένο αεροπλάνο. Έτσι δεν ταλαιπωρήθηκα και ιδιάιτερα, αφού ο DL είναι πιστό αντίγραφο του DA. Επίσης έφτιαξα και το tray όπου θα μπει η ηλεκτρονική, ο διακόπτης της ηλεκτρονικής με το servo (hitec HS-81) και το regulator. Πρόκειται για κατασκευή από balsa 2,5 χιλιοστά που την έχω επανδύσει με carbon και θα τοποθετηθεί κάτω από το χώρο για το canister. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ελαφρύ tray αλλά παράλληλα και πολύ γερό. Όπως θα δείτε στη φωτογραφία τοποθέτησα και 4 σινεμπλόκ ώστε να αντέχει η κατασκευή στους κραδασμούς. Τέλος τοποθέτησα και το μεγάλο tail weel της Sullivan.
Όπως πάντα ακολουθούν σχετικές φωτογραφίες.
Ουφ, κουράστηκα σήμερα και λέω να πάω για καφεδάκι πασαλιμάνι...
Νεότερα σύντομα!
Πρωί πρωί ξεκίνησα με χαρά την κατασκευή. Το firewall είναι το πρώτο που πρέπει να φτιαχτεί. Το κόλλησα με εποξική και micro baloon, όπως κάθε κόλληση που θα γίνει στο αεροπλάνο και άνοιξα και τις τρύπες για τον κινητήρα. Η Composite προτείνει τον DA50 για το συγκεκριμένο αεροπλάνο. Έτσι δεν ταλαιπωρήθηκα και ιδιάιτερα, αφού ο DL είναι πιστό αντίγραφο του DA. Επίσης έφτιαξα και το tray όπου θα μπει η ηλεκτρονική, ο διακόπτης της ηλεκτρονικής με το servo (hitec HS-81) και το regulator. Πρόκειται για κατασκευή από balsa 2,5 χιλιοστά που την έχω επανδύσει με carbon και θα τοποθετηθεί κάτω από το χώρο για το canister. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ελαφρύ tray αλλά παράλληλα και πολύ γερό. Όπως θα δείτε στη φωτογραφία τοποθέτησα και 4 σινεμπλόκ ώστε να αντέχει η κατασκευή στους κραδασμούς. Τέλος τοποθέτησα και το μεγάλο tail weel της Sullivan.
Όπως πάντα ακολουθούν σχετικές φωτογραφίες.
Ουφ, κουράστηκα σήμερα και λέω να πάω για καφεδάκι πασαλιμάνι...
Νεότερα σύντομα!
- Συνημμένα
-
- tail weel.JPG (17.99 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- ignition tray.JPG (35.73 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- firewall 2.JPG (30.03 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Κώστα το μεράκι και η όρεξη δεν κρύβονται. Καλορίζικο! Η DL είναι ένα ερωτηματικό και για μένα αλλά διαβάζοντας και εγώ στο forum τους ίδιους τους Αμερικάνους να την εκθιάζουν, συμφωνώ ότι είναι μια πολύ καλή επένδυση. Πες μας λίγο το βάρος του μοντέλου γιατί ακόμα παιδεύομαι με ένα βαρύ cessna που έχω φέρει για το μοτέρ που θα βάλω...
Γιώργος
Γιώργος
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
A Γιώργο δεν ξέρω τελικά αν ο DL αξίζει, το σίγουρο είναι ότι "έκατσε" πολύ καλά στο αεροπλάνο. Και ειδικά με το canister δείχνει ακόμη ποιο ωραίος.! Επίσης έφτιαξα και ένα συστηματάκι για να ανοίγω και να κλέινω το τσοκ μπροστά από το cowl (ας είναι καλά το internet). Για το γκάζι, ως συνήθως, χρησιμοποιώ συρματόσχοινο από φρένα ποδηλάτου. Για όλα ακολουθούν φωτογραφίες...
Τελικά προχωράει γρήγορα, και από πρόχειρους υπολογισμούς θα βγει κάτω από 7 κιλά.... @P@
Τελικά προχωράει γρήγορα, και από πρόχειρους υπολογισμούς θα βγει κάτω από 7 κιλά.... @P@
- Συνημμένα
-
- Εικόνα 012 (Small).jpg (32.95 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 013 (Small).jpg (33.53 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 008 (Small).jpg (27.94 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 007 (Small).jpg (22.68 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 001 (Small).jpg (37.82 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Μερικές φωτογραφίες ακόμη....
- Συνημμένα
-
- Εικόνα 013 (Small).jpg (34.86 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 083 (Small).jpg (38.02 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 081 (Small).jpg (33.32 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 021 (Small).jpg (41.38 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 011 (Small).jpg (36.56 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Κώστα πολύ ωραίες οι φωτογραφίες και η κατασκευή. Τι το ήθελες και είπες το βάρος? Το cessna είναι πάνω από 11 κιλά, άρα DL γιοκ!
Και μία παρατήρηση...
Μου φαίνεται από τις φωτογραφίες ότι η DL βγαίνει λίγο παραπάνω έξω από το normal. Εννοώ εκεί που δένει η έλικα. Τα stand offs είναι λίγο μεγαλύτερα ή κάνω λάθος???
Γιώργος
Και μία παρατήρηση...
Μου φαίνεται από τις φωτογραφίες ότι η DL βγαίνει λίγο παραπάνω έξω από το normal. Εννοώ εκεί που δένει η έλικα. Τα stand offs είναι λίγο μεγαλύτερα ή κάνω λάθος???
Γιώργος
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Γιώργο τα 11 κιλά ακούγονται πολλά αλλά πρόκειται για διαφορετικό αεροπλάνο. Αν κατάλαβα καλά αφορά το Cessna 188 AG Wagon B του Vogt? Αν είναι αυτό, πιστεύω ότι ο DL θα το πάει καλά, αρκεί να δουλεύει. Δηλαδή αν έχει την ίδια δύναμη με τον DA θα είναι ΟΚ! Πάντως αν θέλεις τη γνώμη μου σε ένα τέτοιο αεροπλάνο, που κάποια στιγμή θα αποκτήσω, θα κοίταγα αν μπορώ να ταιριάξω τον GT-80 Twin Cylinder της Zenoah!!! Ακριβότερος μεν αλλά σίγουρα αξιόπιστος και, αν χωράει, ιδανικός για το συγκεκριμένο αεροπλάνο.
Τώρα σχετικά με το extra, όντως το hub βγαίνει λίγο πιο έξω από όσο πρέπει, για την ακρίβεια 1cm, αλλά θεωρώ ότι δεν αξίζει να ασχοληθώ με αυτή τη λεπτομέρεια, μιας και υπάρχει και αρκετό thrust (3 μοίρες). Σχετικά με την κατασκευή προχώρησα με το tray όπου πάνω του τοποθέτησα το διακόπτη της ηλεκτρονικής με το servo, την ηλεκτρονική και το regulator. Δείτε την κατασκευή τελειωμένη όπως επίσης και την τοποθέτησή της μέσα στο αεροπλάνο σε φωτογραφίες που ακολουθούν. Επίσης φαίνεται η αλουμινένια ντίζα του γκαζιού όπως επίσης και το servo που κολλήθηκε πάνω στην άτρακτο με εποξική και micro baloon. H βάση για το τεπόζιτο είναι ήδη τοποθετημένη και ενισχυμένη και αυτή με carbon.
Συνεχίζεται.....
Τώρα σχετικά με το extra, όντως το hub βγαίνει λίγο πιο έξω από όσο πρέπει, για την ακρίβεια 1cm, αλλά θεωρώ ότι δεν αξίζει να ασχοληθώ με αυτή τη λεπτομέρεια, μιας και υπάρχει και αρκετό thrust (3 μοίρες). Σχετικά με την κατασκευή προχώρησα με το tray όπου πάνω του τοποθέτησα το διακόπτη της ηλεκτρονικής με το servo, την ηλεκτρονική και το regulator. Δείτε την κατασκευή τελειωμένη όπως επίσης και την τοποθέτησή της μέσα στο αεροπλάνο σε φωτογραφίες που ακολουθούν. Επίσης φαίνεται η αλουμινένια ντίζα του γκαζιού όπως επίσης και το servo που κολλήθηκε πάνω στην άτρακτο με εποξική και micro baloon. H βάση για το τεπόζιτο είναι ήδη τοποθετημένη και ενισχυμένη και αυτή με carbon.
Συνεχίζεται.....
- Συνημμένα
-
- tray.JPG (36.9 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 019 (Small).jpg (56.99 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 016 (Small).jpg (36.32 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 018 (Small).jpg (49.78 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Κώστα πραγματικά πολύ ωραίο και τακτοποιημένο το set up σου:>).
Πράγματι για το cessna του Vogt μιλάω. ΄Εχεις δίκιο. Μπορείς να βάλεις και τον boxer 80cc και πέρασε και μένα από το μυαλό μου, και είναι πραγματικά μεγαλείο για το αεροπλάνο αυτό. Αλλά η τιμή του είναι εκτός των ορίων μου αυτή την στιγμήw
Πράγματι για το cessna του Vogt μιλάω. ΄Εχεις δίκιο. Μπορείς να βάλεις και τον boxer 80cc και πέρασε και μένα από το μυαλό μου, και είναι πραγματικά μεγαλείο για το αεροπλάνο αυτό. Αλλά η τιμή του είναι εκτός των ορίων μου αυτή την στιγμήw
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Λοιπόν.... η κατασκευή συνεχίζεται με την τοποθέτηση των servo στα φτερά. Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά υλικά από αυτά που δίνει η Composite. Για servo arms τοποθέτησα τα heavy duty της SWB που προμηθεύτηκα από την Composite-ARF, τα links είναι τα τιτανίου 4-40 της Hangar9 και τα ball links είναι τα 4-40 Monster της Dubro. Επίσης προχώρησα και στην κατασκευή της βάσης των 2 μπαταριών από κόντρα πλακέ το οποίο κόλλησα στην άτρακτο με εποξική και micro baloon (και αυτό). Τέλος έτοιμο για τοποθέτηση είναι και το tray για το servo του rudder (FutS9351) το οποίο και αυτό ενισχύθηκε με carbon.
Αυτά προς το παρόν....
Συνεχίζεται!
Παρέμβαση:
Το Extra300 2.12 Composite προσετέθη στη λίστα της σελίδας: "Παρουσιάσεις-Κατασκευές
" μαζί με τις υπόλοιπες παρουσιάσεις αεροπλάνων.
Αυτά προς το παρόν....
Συνεχίζεται!
Παρέμβαση:
Το Extra300 2.12 Composite προσετέθη στη λίστα της σελίδας: "Παρουσιάσεις-Κατασκευές
" μαζί με τις υπόλοιπες παρουσιάσεις αεροπλάνων.
- Συνημμένα
-
- Εικόνα 002 (Small).jpg (65.08 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 007 (Small).jpg (54.02 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 003 (Small).jpg (46.32 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 009 (Small).jpg (22.85 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 006 (Small).jpg (26.74 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Αγαπητέ Κώστα πολύ ωραίο project το Extra σου!!!
Έίδα οτι χρησιμοποιείς Flightpower Li-po μπαταρίες. Είναι οι κύριες μπαταρίες ενέργειας για τα σέρβο σου και τον δέκτη;;;
Αν ναί, μπορείς να εξηγήσεις τον λόγο που χρησιμοποιέις li-po αντί των κοινών NiMh ;;;
Η ερώτησηή μου είναι καθαρά ενημερωτικού χαρακτήρα...μιας και εγώ χρησιμοποιώ ΝιΜh....Μήπως οι Lipo υπερέχουν κάπου;;;
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Έίδα οτι χρησιμοποιείς Flightpower Li-po μπαταρίες. Είναι οι κύριες μπαταρίες ενέργειας για τα σέρβο σου και τον δέκτη;;;
Αν ναί, μπορείς να εξηγήσεις τον λόγο που χρησιμοποιέις li-po αντί των κοινών NiMh ;;;
Η ερώτησηή μου είναι καθαρά ενημερωτικού χαρακτήρα...μιας και εγώ χρησιμοποιώ ΝιΜh....Μήπως οι Lipo υπερέχουν κάπου;;;
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Τρύφωνα καλησπέρα,
Οι μία από τις μπαταρίες που χρησιμοποιώ είναι για το ignition (FLIGHTPOWER EVORX-1800 2S 7.4V) και η άλλη για το δέκτη και τα servo (FLIGHTPOWER EVORX-4340 2S2P 7.4V). Και για τις 2 περιπτώσεις χρησιμοποιώ το ανάλογο regulator.
Για το συγκεκριμένο αεροπλάνο χρησιμοποιώ 6 digital servos τα οποία είναι και πολύ απαιτητικά στα μεγαλύτερα ρεύματα.Οι μπαταρίες EVO RX, συνδεμένες με ένα regulator, παρέχουν ασύγκριτη σταθερότητα τάσης, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί από μία μπαταρία NiMh (τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία μου).
Υπάρχει επίσης και μεγάλη αποταμίευση βάρους αφού για παράδειγμα η 4340 είναι μόνο 215 γραμμάρια.
Όλα τα πακέτα EVO RX έχουν δύο εξόδους τύπου «JR», έναν για τη σύνδεση με το regulator, και έναν για τη φόρτιση.
Στο παρελθόν είχα προβληματιστεί αρκετά, μιας και όταν έφτιαχνα ένα ανάλογο αεροπλάνο, δεν μπορούσα να βρω μπαταρίες να αντέχουν σε τέτοια φορτία πάνω από τρεις 10λεπτες πτήσεις. Με τις συγκεκριμένες μπαταρίες έλυσα το πρόβλημα, γι' αυτό και συνεχίζω να τις χρησιμοποιώ.
Αν θες οτιδήποτε άλλο για το συγκεκριμένο θέμα και μπορώ να βοηθήσω είμαι στη διάθεσή σου.
Φιλικά,
Κώστας
Οι μία από τις μπαταρίες που χρησιμοποιώ είναι για το ignition (FLIGHTPOWER EVORX-1800 2S 7.4V) και η άλλη για το δέκτη και τα servo (FLIGHTPOWER EVORX-4340 2S2P 7.4V). Και για τις 2 περιπτώσεις χρησιμοποιώ το ανάλογο regulator.
Για το συγκεκριμένο αεροπλάνο χρησιμοποιώ 6 digital servos τα οποία είναι και πολύ απαιτητικά στα μεγαλύτερα ρεύματα.Οι μπαταρίες EVO RX, συνδεμένες με ένα regulator, παρέχουν ασύγκριτη σταθερότητα τάσης, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί από μία μπαταρία NiMh (τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία μου).
Υπάρχει επίσης και μεγάλη αποταμίευση βάρους αφού για παράδειγμα η 4340 είναι μόνο 215 γραμμάρια.
Όλα τα πακέτα EVO RX έχουν δύο εξόδους τύπου «JR», έναν για τη σύνδεση με το regulator, και έναν για τη φόρτιση.
Στο παρελθόν είχα προβληματιστεί αρκετά, μιας και όταν έφτιαχνα ένα ανάλογο αεροπλάνο, δεν μπορούσα να βρω μπαταρίες να αντέχουν σε τέτοια φορτία πάνω από τρεις 10λεπτες πτήσεις. Με τις συγκεκριμένες μπαταρίες έλυσα το πρόβλημα, γι' αυτό και συνεχίζω να τις χρησιμοποιώ.
Αν θες οτιδήποτε άλλο για το συγκεκριμένο θέμα και μπορώ να βοηθήσω είμαι στη διάθεσή σου.
Φιλικά,
Κώστας
Απάντηση: Extra300 2.12 Composite-Arf
Ήρθε η ώρα να προχωρήσω στην ουρά του αεροπλάνου. Μια διαδικασία που είναι αρκετά δύσκολη αφού πρέπει να ανοίξω τις θέσεις των servo στην άτρακτο. Το πρόβλημα με αυτό το αεροπλάνο είναι ότι έχω μόνο μία ευκαιρία για κάθε servo και αν κάνω λάθος.... >:(
Επίσης δύσκολο, για τον ίδιο λόγο που ανάφερα πριν, είναι και το τρύπημα του carbon σωλήνα που κρατάει τα stabs στη θέση τους. Τοποθετήθηκε από ένα blind nut στις άκρες ώστε να μπορώ να τα αφαιρώ όταν θέλω ή όταν πάθω κάποια ζημιά. Τα υλικά που χρησιμοποιώ ήδη τα έχω αναφέρει παραπάνω. Το μόνο που δεν έχω αναφέρει είναι τα horns που χρησιμοποιώ τα οποία ήταν μέσα στο kiτ. Είναι τα phenolic horns, κάτι σαν ηλεκτρονική πλακέτα φανταστείτε. Το κακό είναι ότι δεν μου εμπνέουν εμπιστοσύνη και ίσως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω horns από carbon .
Ακολουθούν πολλές φωτογραφίες μα την προετοιμασία και τοποθέτηση όλων όσων προανέφερα!
Συνεχίζεται.....
Επίσης δύσκολο, για τον ίδιο λόγο που ανάφερα πριν, είναι και το τρύπημα του carbon σωλήνα που κρατάει τα stabs στη θέση τους. Τοποθετήθηκε από ένα blind nut στις άκρες ώστε να μπορώ να τα αφαιρώ όταν θέλω ή όταν πάθω κάποια ζημιά. Τα υλικά που χρησιμοποιώ ήδη τα έχω αναφέρει παραπάνω. Το μόνο που δεν έχω αναφέρει είναι τα horns που χρησιμοποιώ τα οποία ήταν μέσα στο kiτ. Είναι τα phenolic horns, κάτι σαν ηλεκτρονική πλακέτα φανταστείτε. Το κακό είναι ότι δεν μου εμπνέουν εμπιστοσύνη και ίσως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω horns από carbon .
Ακολουθούν πολλές φωτογραφίες μα την προετοιμασία και τοποθέτηση όλων όσων προανέφερα!
Συνεχίζεται.....
- Συνημμένα
-
- Εικόνα 009 (Medium).jpg (37.15 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα (Medium).jpg (46.67 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 010 (Medium).jpg (42.52 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 004 (Medium).jpg (42.17 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές
-
- Εικόνα 002 (Medium).jpg (74.51 KiB) Προβλήθηκε 259 φορές