2012 Doom's Day

Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Εχουμε τα φτερά από αλλο σκάφος (fpv), που εσπασε.
Τι κάνουμε?
Τα πετάμε?
ΠΟΤΕ!
Τα κάνουμε ανεμόπτερο!!

Να και μερικές φωτό από την κατασκευή...
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Αρχίζουμε με την κατασκευή της ουράς. Stabilizer, elevator & rader









Συνημμένα
05.jpg
05.jpg (90.61 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
04.jpg
04.jpg (89.09 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
03.jpg
03.jpg (77.87 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
02.jpg
02.jpg (90.24 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
01.jpg
01.jpg (89.29 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Κατασκευή ουρας συνέχεια...
Στο τέλος ανοίξαμε αρκετές τρύπες ώστε να γίνει ολη η ουρά ελαφρήτερη.
Το ξύλο ειναι μπάλσα.









Συνημμένα
10.jpg
10.jpg (88.52 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
09.jpg
09.jpg (86.37 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
08.jpg
08.jpg (87.18 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
07.jpg
07.jpg (87.14 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
06.jpg
06.jpg (91.4 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Επόμενο βημα ειναι το σώμα...
Αρχικά αντιγράφουμε την αεροτομή του φτερού, και φτιάχνουμε την "σέλα" από κοντρα πλακέ 3mm.
Στην συνέχεια υπολογίζουμε το μήκος του σώματος και ετοιμάζουμε τα στηρίγματα της ουράς.









Συνημμένα
15.jpg
15.jpg (84.71 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
14.jpg
14.jpg (84.5 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
13.jpg
13.jpg (92.52 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
12.jpg
12.jpg (88.13 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
11.jpg
11.jpg (89.77 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Κόβουμε τα πλαϊνά του σώματος, και τοποθετούμε την βάση της ουράς και το firewall.
Στην συνέχεια κολλάμε εσωτερικά την "σελα¨που ειχαμε φτιάξει πρίν, και τοποθετούμε τα στηρίγματα όπου θα δέσει το φτερο. Από κοντρα πλακέ φυσικά, με πανί από κάτω.
Τοποθετούμε το φτερό και ανοίγουμε τις τρύπες για τις βιδες.
Θαυμάζουμε το εργο μας :p









Συνημμένα
20.jpg
20.jpg (94.23 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
19.jpg
19.jpg (91.06 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
18.jpg
18.jpg (88.97 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
17.jpg
17.jpg (91.18 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
16.jpg
16.jpg (85.28 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Κόβουμε και ετοιμάζουμε τις θύκες για τα σερβο.
Βάζουμε δοκαράκια στο σώμα ώστε να "δέσει" και το "κλείνουμε" από κάτω.








Συνημμένα
25.jpg
25.jpg (101.5 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
24.jpg
24.jpg (96.23 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
23.jpg
23.jpg (94.36 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
22.jpg
22.jpg (93.66 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
21.jpg
21.jpg (89.89 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Τοποθετούμε τα σέρβο, και τα ηλεκτρονικά. Φτιάχνουμε βαση για την μπαταρία, βάζουμε το μοτέρ, κλείνουμε από πάνω, και ετοιμάζουμε το καπάκι με μαγνήτες.
Του ρίχνουμε και ενα χεράκι κίτρινο και ειμαστε ετοιμοι για την πλαγιά
Ερε γλέντιαααα πέταξεεεεεε!!!! +(*)











http://www.youtube.com/watch?v=jmOTSk7LRKo&feature=player_embedded
Συνημμένα
30.jpg
30.jpg (98.28 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
29.jpg
29.jpg (91.71 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
28.jpg
28.jpg (92.5 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
27.jpg
27.jpg (95.52 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
26.jpg
26.jpg (93.78 KiB) Προβλήθηκε 147 φορές
DeltaMan
Δημοσιεύσεις: 282
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 7:36 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από DeltaMan »

Μμμμμμ... πολύ ωραία δουλειά παιδιά ! Είναι αυτό που είδαμε να πετάει στην πίσω πλευρά της Πεντέλης σωστά?

Τελικά φίλε mogolos, τί λές? Πετάει ότι ΔΕΝ έχει πολυβόλα... ? :)

Θα μας πείτε μερικά στοιχεία ακόμη? Εκπέτασμα, αεροτομές, μήκος χορδής, μήκος ακροπτερυγίου, Κ.Β., Τελικό Βάρος... ?
Τί χρησιμοποιείτε για ένωση (joiner) φτερού?

Με παραξενεύει και λίγο ο τίτλος του θέματος... Έτσι το έχετε ονομάσει? Doom's Day?
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Mogolos »

Ναι αυτό ειναι.
250 ανοιγμα φτερων, με καμπερ αεροτομή. Τα φτερά ενωνονται με βεργα αλουμηνίου, και ¨δενουν¨με τεσσερεις βιδες πάνω στο σώμα.
Το συνολικό βαρος με μπαταρια, μοτερ κλπ ειναι 1730 γρ.
Χρειάστηκε να του βαλουμε 230 γραμμαρια βαρος για την πλαγιά.
Κεντρο βαρους στα 8 cm
Φαρδος φτερού 28 cm μεγιστο, 15,7 cm ελαχιστο.

Οσο αφορά τον τίτλο, αυτό το ονομα του δώσαμε, μιας και δεν ξεραμε εαν θα πετάξει... :D

ps: Για τα πολυβόλα δεν απαντώ...

ps2: Αντώνηηηη, ετοιμασε πολυβόλα
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5671
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Σήμερα καλώς εχόντων των πραγμάτων θα γίνει και δοκιμαστική στην πεδιάδα
Δεν νομίζω ότι θα χρειαστεί τόσο βάρος μπροστά όταν δεν έχει πολύ αέρα

Απόστολε μήπως βλέπεις υπερβολικά μεγάλα τα stabilizer και fin Κάνω σκέψη να τα μικρύνουμε για να μειώσουμε το βάρος πίσω και τις αντιστάσεις στην ουρά
ankon
Δημοσιεύσεις: 1572
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από ankon »

Χαιρετω τους κατασκευαστες και την ωραια δουλεια που εκαναν για να πεταξουν τα φτερα που απεμειναν. Αντωνη λιγο το καθετο σταθερο θα ελεγα οτι πρεπει να ειναι λιγο μικροτερο ...αλλα αν πετα καλα αφηστε το οπως εχει.
nasa
Δημοσιεύσεις: 1050
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από nasa »

...μπράβο παιδιά...εξαιρετική δουλειά...το δε 'Doom's Day 2012' το θαύμασα προχθές στην δοκιμαστική του στην Πεντέλη...


...θα ήθελα όμως να επισημάνω κάποια 'λαθάκια' τα οποία πρόσεξα διαβάζοντας για την κατασκευή αυτή...οπότε έχουμε και λέμε :

  • rader = rudder :p
  • ελαφρήτερη = ελαφρύτερη :p
  • θύκες = θήκες :p
  • αλουμηνίου = αλουμινίου :p
...αυτά...καλές πτήσεις...+(*)
η ταν, η, τα πετάν...
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5671
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

..........έλα βρε Νίκο μή τον πειράζεις :D:D:D
yankos
Δημοσιεύσεις: 634
Εγγραφή: Δευ Μάιος 19, 2008 3:59 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από yankos »

Ωραία δουλειά παιδιά μπράβο!
Τίποτα να μην πηγαίνει χαμένο, καλοπέταχτο!
DeltaMan
Δημοσιεύσεις: 282
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 7:36 pm

Απάντηση: 2012 Doom's Day

Δημοσίευση από DeltaMan »

Καλημέρα σας Κύριοι.

Σίγουρα η προσπάθειά σας είναι Αξιολογέστατη. Όπως είπε και ο φίλος Yankos, μακάρι να έκαναν έτσι όλοι οι μοντελιστές με τμήματα τα οποία κάθε μέρα πάνε χαμένα...
Ερωτηθείς λοιπόν για το εμβαδόν των επιφανειών της ουράς, θα απαντήσω ότι είναι σημαντικότερο να υπάρχει αεροδυναμική σωστή στις επιφάνειες εκεί, παρά οτιδήποτε άλλο όπως επιφάνεια ή ακόμη και βάρος. Δηλαδή, μιά ουρά με αεροτομή σωστή και χαμηλό "ίχνος", θα αποδίδει καλύτερα απο κάτι ελαφρύτερο ή μικρότερο. Στην αεροδυναμική πρέπει να εντρυφήσουμε κάθε φορά και λιγότερο στα υπόλοιπα σαν ερασιτέχνες...
Επίσης, έχοντας μεγαλύτερα πηδάλια και άκαμπτες, στιβαρές ντίζες, θα ωφελήσει περισσότερο νομίζω, ποσοστιαία, στο Ακριβές τριμάρισμα ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα Αυτοταλάντωσης (Oscillations), παρά στο Drag που θα κερδίσει κάποιος απ' τη μικρή μείωση της επιφάνειας...
Ακόμη ένας λόγος για την ύπαρξη μεγάλου Rudder, είναι πως στον κάμπο, θα στρίβετε περισσότερο με τη χρήση αυτού του πηδαλίου παρά με τα Ailerons άν θέλετε να έχετε καλή επίδοση, πιό "ανεμοπορική" στροφή και ταχύτερη άνοδο, οπότε χρειάζεται η επιφάνειά του...
Προτείνω λοιπόν να το αφήσετε όπως έχει και να κοιτάξετε να έχετε άκαμπτες και ακρίβειας ντίζες και φυσικά, σέρβος που κεντράρουν γιατί διαφορετικά όλα είναι άχρηστα απο εκεί και έπειτα... ;)
Στο βίντεο είδα επίσης και ελαφρά συμπτώματα Yawing και μάλιστα με αέρα πολύ, που σημαίνει τρία πράγματα... Χρειάζεται Differential στα Ailerons, χρειάζεται ίσως σταθεροποιητάκια Fins στα ακροπτερύγια, ή/καί βαριά φτερά προς τις άκρες, που δέν νομίζω να ισχύει... Βέβαια το Yawing μπορεί να οφείλεται και σε άλλα πράματα που δέν γνωρίζω, όπως το undercamber της αεροτομής στις άκρες που μπορεί να προκαλεί αποκολλήσεις, αλλά λέμε για αυτά που μπορούμε εύκολα να κάνουμε και να λύσουμε...

Πείτε μας και δυό λόγια για τα Φρένα... βλέπω ότι είναι τύπου "κλαπέτο" ή αλλιώς σάν Spoilers, που ανορθώνονται κάθετα στο αερόρευμα σωστά? Επιφάνεια σε σχέση με το φτερό? Τρόπος-σέρβο ανύψωσης?

Περιμένουμε να το δούμε σε λοφάκια χαμηλότερα με λιγότερο αέρα ή/καί στον κάμπο σε κυνήγι θερμικών...
Μιά πιό... υπεύθυνη, ώριμη έκδοση των αεροπορικών εαυτών μας, θα έλεγε "ΌΧΙ" στην πτήση του DD (Doom's Day) με τόσο αέρα όπως βλέπουμε στο παραπάνω βίντεο πάνω στο βουνό. Σίγουρα δέν ήταν για εκεί, εκείνη τη στιγμή, αλλά... όλοι μας καταλαβαίνουμε τη δίψα του Κατασκευαστή... ;)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανεμόπτερα/RC Gliders, Sailplanes and Slope Soaring”