Το Σάββατο που πέρασε ήταν μια ιδανική ημέρα για πτήση εδώ.
Αφού συναντήθηκα σε κάποιο κεντρικό σημείο της πόλης με τον κύριο που προθυμοποιήθηκε να με πηγαίνει στο χώρο των πτήσεων ξεκίνησαμε για το σημείο που ανέφερα και πιο πάνω.
Φτάνοντας εκεί κάπου στις 10.30 το πρωί ήταν κάπου 15 άτομα στο σημείο ενώ αργότερα πρέπει να φτάσαμε και τους 30. Τα ενεργά μέλη του κλαμπ γενικά είναι περίπου 80 άτομα.
1. Τα μοντέλα που θα πετάξουν τα βάζουν μέσα στον κύκλο. Τα θερμικά πριν τα βάλουν μπρος τα ασφαλίζουν στα πίσω φτερά με 2 καρφωμένες στο χώμα μπετόβεργες ντυμένες με αφρολέξ.
2. Όταν κάποιος πάει για πτήση, έχει και το μανταλάκι του που έχει πάνω το όνομα του, οπότε πάει και το μαγκώνει στον πίνακα συχνοτήτων που είναι στον κύκλο στο σημείο που ξεκινά ο διάδρομος που οδηγεί προς την γραμμή που πετάνε οι πιλότοι. Αν κάποιος πάει να πετάξει και βρει μανταλάκι πιασμένο στην συχνότητα περιμένει να τελειώσει αυτός που πετάει. Φυσικά για τα 2,4 δεν υπάρχει πρόβλημα.
3. Maximum μοντέλα στον αέρα ανά πάσα στιγμή μπορεί να είναι 3-4.
4. Μια φορά το χρόνο κάνουν και μια συνάντηση όπου μαζεύονται όλα τα κλαμπ της κομητείας. Τα έσοδα τα δίνουν σε νοσοκομεία της περιοχής, φέτος τα δώσανε στο υπηρεσία Devon Air Ambulance. Σε αυτά τα event μπαίνουν κορδέλες για να ξεχωρίζουν parking, θεατές, χώρος μοντέλων και γραμμή πιλότων.
5. Βάση της BMFA (British Model Flying Association) για να μπορείς να πετάξεις μόνος χωρίς επιτηρητή πρέπει να πάρεις πιστοποιητικό χορηγούμενο από συλλόγους μέλη της BMFA και από άτομα του συλλόγου αρμόδια να πιστοποιούν ότι μπορείς να πετάξεις με ασφάλεια για σένα και για τους άλλους.
Όσοι πετάνε με επιτηρητή έχουν στον πομπό τους μια πορτοκαλί κορδέλα, ενώ όσοι πετάνε μόνοι τους και έχουν πάρει το πιστοποιητικό έχουν στον πομπό μια μπλε κορδέλα.
Ρωτώντας τι κάνεις για να πάρεις το πιστοποιητικό μου είπαν ότι πάνω στην εξέταση πρέπει να:
1. Κάνεις σωστό έλεγχο μοντέλου πριν την πτήση.
2. Απογειώνεις και κάνεις 2-3 κύκλους από πάνω, χωρίς να πετάξεις πάνω από τους θεατές κτλ,
3. στην συνέχεια κάνεις ένα 8άρι και προσγειώνεις.
4. Μετά απογειώνεις και πάλι, πας πάνω και σβήνεις κινητήρα και κάνεις dead stick landing.
5. Αν το φέρεις κάτω σώο και εντός ορίων σε ρωτάνε και 4-5 ερωτήσεις ασφαλείας και τέλος.
Το Σάββατο πέταξαν με εξαίρεση 1-2 ηλεκτρικά για λίγο, μόνο θερμικά με μερικά 3D αλλά και ένα jet. Αν δεν πετάς ή δεν είσαι βοηθός δεν πας πιο κάτω από τον κύκλο που έχει τον κουρεμένο διάδρομο που οδηγεί στην γραμμή των πιλότων.
Εγώ αν και δεν έχω μοντέλο ακόμα, μου δώσανε και πέταξα ένα θερμικό trainer.
Θα βάλω σταδιακά φωτογραφίες αλλά (ελπίζω) και μερικά βίντεο από αυτό το Σ/Κ. Λέω ελπίζω για βίντεο, γιατί η φωτογραφική μου όταν τράβαγα βίντεο θόλωνε συνεχώς. Θα πάρω την άλλη φωτογραφική όταν ξαναπάω και ελπίζω σε καλύτερα αποτελέσματα.
Από συμβουλές, μου είπαν να πάρω οπωσδήποτε γαλότσες ή μποτάκια γιατί μερικές φορές όταν έχει βρέξει τα κανονικά παπούτσια θα γίνουν μέσα στις λάσπες αλλά και μια βάση να ακουμπάει πάνω το γόνατο μου όταν σκύβω για να πειράζω το μοντέλο στο πεδίο.
Έφυγα με τις καλύτερες εντυπώσεις έχοντας βρει μια πολύ καλή παρέα με άτομα πολύ φιλικά και με ατελείωτο χιούμορ!
Στην φώτο φαίνονται 3 άτομα που πετάνε, 2 με επιτήρηση εκ των οποίων το ένα ζευγάρι έχει τις 2 τηλεκατευθύνσεις καλωδιωμένες μεταξύ τους για να αναλάβει αμέσως ο άλλος αν κάτι πάει στραβά.
