Ποιο θα παει πιο μακρια.....

RedCharly
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: Παρ Δεκ 17, 2010 11:21 pm

Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από RedCharly »

Και επειδη καποιες φορες προσποιουμαστε τους πιλοτους ας δουμε αυτον τον γρίφο και ας τοποθετηθουμε αναλογα.

Εχουμε δυο ιδια αεροπλανα με τις ιδιες καιρικες συνθηκες, στο ιδιο υψος, με την ιδια ταχυτητα, με την μονη διαφορα μεταξυ τους το βαρος. Το ενα ειναι φορτωμενο στα ορια ενω το αλλο αδειο. Ξεκινουν ενα descend χωρις κινητηρα και το ερωτημα ειναι πιο θα παει πιο μακρια.....

Σπυρος
v_tolias
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 8:21 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από v_tolias »

Η απόσταση που θα διανύσουν είναι ίδια.. Η διαφορά είναι ότι το βαρύτερο θα πέσεις πιο νωρίς σε stall!
Dimrilldale
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Τρί Απρ 06, 2010 10:36 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Dimrilldale »

Αν κατεβαίνουν με την ίδια ταχύτητα το βαρύτερο θα πάει πιο μακρυά.........
v_tolias
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 8:21 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από v_tolias »

Dimrilldale έγραψε: Αν κατεβαίνουν με την ίδια ταχύτητα το βαρύτερο θα πάει πιο μακρυά.........

Όταν λες "αν κατεβαίνουν με την ίδια ταχύτητα" τί εννοείς? Ταχύτητα πτήσης ή ρυθμό καθόδου?
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 731
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από bladeskiller »

Ρίξτε μια ματιά κι εδώ. http://williams.best.vwh.net/smxgigpdf/SMX99tot.pdf


Θεωρητικά, στις εξισώσεις υπολογισμού της γωνίας καθόδου από την οποία εξαρτάται η απόσταση που θα φτάσει το αεροπλάνο από ένα δεδομένο ύψος, δεν υπάρχει το βάρος. Αρα ,θεωρητικά, η απόσταση για το ίδιο αεροπλάνο είναι ανεξάρτητη του βάρους του και η μόνη διαφορά είναι η ταχύτητα του αεροπλάνου κατά την ολισθητική πτήση και ο χρόνος, που θα κάνει το κάθε αεροπλάνο για να φτάσει στην απόσταση αυτή. Το βαρύτερο θα πηγαίνει με μεγαλύτερη ταχύτητα και επίσης θα φτάσει στο σημείο μηδέν σε λιγότερο χρόνο.
Οι υπολογισμοί αυτοί φυσικά αφορούν την περίπτωση της πλήρους άπνοιας. Ετσι λοιπόν ,αν όταν λέμε "ίδιες συνθήκες" μιλάμε για πλήρη άπνοια,τότε ,θεωρητικά,αν τα δύο ίδια αεροπλάνα αλλά με διαφορετικό βάρος ξεκινήσουν ολίσθηση από ένα συγκεκριμένο ύψος ,θα διανύσουν ολισθαίνοντας την ίδια οριζόντια απόσταση.
Οταν όμως υπάρχει και ρεύμα αέρα και επειδή το σύστημα αναφοράς ενός αεροπλάνου που πετά ,όσον αφορά την αεροδυναμική ροή ,είναι ο αέρας και όχι το έδαφος εκεί τα πράγματα αλλάζουν και εξαρτάται πλέον ποιες είναι οι "ίδιες συνθήκες". Ας υποθέσουμε ,για παράδειγμα, ότι υπάρχει ένα ρεύμα οριζόντιας ροής, που φυσά ούρια στο αεροπλάνο. Είδαμε ότι το αεροπλάνο με το μικρότερο βάρος μολονότι έχει την ίδια γωνία καθόδου, κάνει περισσότερο χρόνο για να φτάσει κάτω. Η οριζόντια απόσταση που θα καλύψει, οποιοδήποτε αεροπλάνο, είναι το άθροισμα (αφού ο αέρας φυσά από πίσω) της αποστασης που θα καλυπτε σε πλήρη άπνοια και η οποία είναι ίδια ανεξαρτήτως βάρους και της επιπλέον απόστασης λόγω του ούριου ανέμου, η οποία είναι το γινόμενο της οριζόντιας ταχύτητας του αέρα επί το χρόνο καθόδου. Λόγω όμως του ότι το ελαφρύ αεροπλάνο έχει περισσότερο χρόνο καθόδου, το γινόμενο είναι μεγαλύτερο και κατά συνέπεια η πρόσθετη απόσταση μεγαλύτερη. Συνεπώς ,το άθροισμα που αποτελείται από την στάνταρ απόσταση συν την πρόσθετη θα είναι και αυτό μεγαλύτερο άρα ,με ούριο αέρα, το ελαφρύ αεροπλάνο θα φτάσει πιο μακρυά. Το αντίθετο θα ισχύσει αν ο αέρας είναι κόντρα γιατί εκεί η πρόσθετη απόσταση λόγω της οριζόντιας ροής του ανέμου δεν προστίθεται αλλά αφαιρείται οποτε το ελαφρύ αεροπλάνο, θα φτάσει σε μικρότερη απόσταση.
Αν τώρα θεωρήσουμε κατακόρυφη ροή αέρα (ανοδικά και καθοδικά ρεύματα) τότε ,σε περίπτωση ανοδικού ρεύματος, η καθοδική συνιστώσα της ταχύτητας του αεροπλάνου θα είναι η καθοδική συνιστώσα της ταχύτητας του αεροπλάνου αν δεν υπήρχε ρεύμα αέρα μείον την ταχύτητα του ανοδικού ρεύματος. Στην περίπτωση αυτή και στα δύο αεροπλάνα μειώνεται η κατακόρυφη συνιστώσα της ταχύτητας ,η οποία είναι και η ταχύτητα βύθισης ,χωρίς να επηρεάζεται η οριζόντια συνιστώσα ,πράγμα που σημαίνει ότι μειώνεται η γωνία βύθισης μια και η εφαπτομένη της γωνίας αυτής ισούται με το πηλίκο της κατακόρυφης προς την οριζόντια συνιστώσα. Επειδή όμως το ελαφρύ αεροπλάνο έχει μικρότερη ταχύτητα, θα έχει και μικρότερη ταχύτητα βύθισης ως προς τον αέρα χωρίς να επηρεάζεται η οριζόντια συνιστώσα. Αυτό συνεπάγεται ότι, η ίδια ανοδική ταχύτητα αέρα, επιδρά ποσοστιαία περισσότερο στην κατακόρυφη συνιστώσα της ταχύτητας στο ελαφρύτερο αεροπλάνο και κατά συνέπεια η μείωση της γωνίας βύθισης από την οποία εξαρτάται η απόσταση που θα φτάσει ,είναι μεγαλύτερη. Αρα ,στην περίπτωση ανοδικού ρεύματος, το ελαφρύ αεροπλάνο θα φτάσει μακρύτερα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα θερμικά ανεμόπτερα πρέπει να είναι όσο γίνεται ελαφρύτερα. Γιατί ,αν έχουν μικρότερη ταχύτητα βύθισης, τότε ένα ανοδικό μικρής ταχύτητας μπορεί να ξεπεράσει την ταχύτητα βύθισης και κατά συνέπεια το ανεμόπτερο να κερδίζει και ύψος.
Το ανάποδο ισχύει σε περίπτωση καθοδικού ρεύματος. Εκεί το βαρύ αεροπλάνο θα φτάσει μακρύτερα.
Αρα ,θα πρέπει να ορίσουμε ποιες είναι οι ίδιες καιρικές συνθήκες για να αποφανθούμε πως θα συμπεριφερθεί το ίδιο αεροπλάνο στη μία ή την άλλη περίπτωση.
Αυτά στη θεωρία. Στην πράξη τώρα ,αυτό που παραμένει γεγονός για τα δικά μας τα αερομοντελιστικά, είναι ότι το ελαφρύτερο αεροπλάνο συγχωρεί περισσότερα αν μείνει από κινητήρα.





Φιλικά Κώστας.
vasilisp
Δημοσιεύσεις: 312
Εγγραφή: Τρί Οκτ 11, 2011 12:57 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από vasilisp »

Descent Technique
Immediately on recognition of loss of thrust on both engines the aircraft should be turned towards a suitable airfield for landing, this should be done at the same time as the appropriate non-normal drills are being actioned.
The only energy now available is speed and height; initially height should be maintained to allow the speed to decrease towards Minimum drag speed. Holding speeds in Vol. 3 are based on Min. drag speed and approximate to a minimum of 210kts at 44,000kgs increased by 5kts per 2000kgs weight increase. This speed must be maintained while the aircraft is maneuvered to a point close to a runway from which a power off landing can be made.
Minimum drag speed is the speed for the best Lift/Drag ratio and will give the maximum glide distance for a given height. Aircraft weight has no effect on distance flown and only a very small effect on rate of descent, at a weight of 47,000kgs the ROD clean is approximately 2000 fpm. A 180° turn will take 2000' and a 360° turn 4000'.


Πηγή "http://www.b737.org.uk/lossofthrust.htm#Descent_Technique"
Corsair
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 7:49 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Corsair »

Aς πούμε και οτι ο πιλότος είναι ίδιος και ξέρει τι κάνει. Το ελαφρύτερο θα πάει μακρύτερα@P@ και θα μείνει και περισσότερο στον αέρα
Dimrilldale
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Τρί Απρ 06, 2010 10:36 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Dimrilldale »

v_tolias έγραψε: Όταν λες "αν κατεβαίνουν με την ίδια ταχύτητα" τί εννοείς? Ταχύτητα πτήσης ή ρυθμό καθόδου?

με την ίδια ταχύτητα εννοώ όχι βαθμό καθόδου
Dimrilldale
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Τρί Απρ 06, 2010 10:36 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Dimrilldale »

vasilisp έγραψε: Descent Technique
Immediately on recognition of loss of thrust on both engines the aircraft should be turned towards a suitable airfield for landing, this should be done at the same time as the appropriate non-normal drills are being actioned.
The only energy now available is speed and height; initially height should be maintained to allow the speed to decrease towards Minimum drag speed. Holding speeds in Vol. 3 are based on Min. drag speed and approximate to a minimum of 210kts at 44,000kgs increased by 5kts per 2000kgs weight increase. This speed must be maintained while the aircraft is maneuvered to a point close to a runway from which a power off landing can be made.
Minimum drag speed is the speed for the best Lift/Drag ratio and will give the maximum glide distance for a given height. Aircraft weight has no effect on distance flown and only a very small effect on rate of descent, at a weight of 47,000kgs the ROD clean is approximately 2000 fpm. A 180° turn will take 2000' and a 360° turn 4000'.


Πηγή "http://www.b737.org.uk/lossofthrust.htm#Descent_Technique"

Αυτή είναι ειδική περίπτωση για μια συγκεκριμένη ταχύτητα L/D . γιαυτό και δεν έχει διαφορά το βαρύ από το ελαφρύ αεροσκάφος.
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Mogolos »

Κυριε, κυριε, να πω να πώ, ξερω ξερω _Β_Ο
Δεν λέω μιας και το εχουμε κουβεντιάσει το θεμα κατ΄ιδιαν _P_P
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από orck »

oav163 έγραψε: Και επειδη καποιες φορες προσποιουμαστε τους πιλοτους ας δουμε αυτον τον γρίφο και ας τοποθετηθουμε αναλογα.

Εχουμε δυο ιδια αεροπλανα με τις ιδιες καιρικες συνθηκες, στο ιδιο υψος, με την ιδια ταχυτητα, με την μονη διαφορα μεταξυ τους το βαρος. Το ενα ειναι φορτωμενο στα ορια ενω το αλλο αδειο. Ξεκινουν ενα descend χωρις κινητηρα και το ερωτημα ειναι πιο θα παει πιο μακρια.....

Σπυρος


Λαμβανοντας σαν δεδομενο οτι και οι δυο χειριστες κανουν τα ιδια, δηλαδη δεν παει ο ενας ευθεια και ο αλλος κανει κυκλους, τοτε και τα δυο αεροπλανα θα προσγειωθουν στην ιδια αποσταση. Θα εχουν τον ιδιο ρυθμο καθοδου. Αυτο που αλλαζει ειναι η οριζοντια ταχυτητα. Δηλαδη το πιο βαρυ θα προσγειωθει πιο γρηγορα απο το ελαφρυ. Μπορω να το τεκμηριωσω με τις πολικες καμπυλες αλλα δεν νομιζω οτι ειναι αυτο το νοημα του κουιζ.

v_tolias έγραψε: Η απόσταση που θα διανύσουν είναι ίδια.. Η διαφορά είναι ότι το βαρύτερο θα πέσεις πιο νωρίς σε stall!


Τα αεροπλανα δεν κινδυνευουν απο απωλεια στηριξης (stall) καθως εχουν οριζοντια ταχυτητα. Εαν κανω λαθος εξηγησε μου.
v_tolias
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 8:21 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από v_tolias »

orck έγραψε: Τα αεροπλανα δεν κινδυνευουν απο απωλεια στηριξης (stall) καθως εχουν οριζοντια ταχυτητα. Εαν κανω λαθος εξηγησε μου.

Το έγραψα λίγο λάθος..

Ηθελα να γράψω, πως όταν και αν μειωθέι η ταχύτητά τους, το βαρύ θα είναι αυτό που θα πέσει πρώτο σε stall(stall σε μεγαλύτερη ταχύτητα)!!
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Ο ρυθμός καθόδου έχει άμεση σχέση με το βάρος με δεδομένο οτι όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της ερώτησης είναι σταθερές
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από King Kostas »

Και τα δυο θα φτάσουν στο ίδιο σημείο, απλά το βαρύτερο θα διανύσει πιο γρήγορα την απόσταση λόγο της πεγαλύτερης ταχύτητας καθόδου που θα αναπτήξει.

The heavier the aircraft is, the higher the airspeed must be to obtain the same glide ratio. If two aircraft have the same L/D ratio but different weights and start a glide from the same altitude, the heavier aircraft gliding at a higher airspeed will arrive at the same touchdown point in a shorter time. Both aircraft will cover the same distance but the lighter one will take a longer time to do so.
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσίευση από orck »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: Ο ρυθμός καθόδου έχει άμεση σχέση με το βάρος με δεδομένο οτι όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της ερώτησης είναι σταθερές


Εχεις δικιο, λαθος διατυπωση. Ο λογος κατολισθησης ειναι ιδιος (glide ratio) αλλα αυξανει ο ρυθμος καθοδου του πιο φορτωμενου σκαφους.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί”