Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Απάντηση: Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Από όσο καταλαβαίνω τα μαγνητικά όπως δεν ζυγίζουν spinners.
Απάντηση: Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Ρε παιδιά, σόρρυ δηλαδή, αλλα 3 σελίδες συζήτηση για να ισορροπήσουμε μια έλικα? Έλεος.
Πρωτον: καλά θα κάνεις αν πάρεις κάποιο "ζυγιστήρι", να φροντίσεις να είναι ΠΟΛΥ καλό, διότι αλλιώς πιο πολύ ζημιά θα είναι, παρά βοήθεια. Σκέψου ότι ο άξονας που κρατάει την προπέλα πρέπει να είναι ο ίδιος ΤΕΛΕΙΑ ζυγισμένος, αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα. Για παράδειγμα, σε ολα τα ζυγιστήρια από γνωστό κινεζομάγαζο, αν βάλεις τον άξονα μόνο του θα δεις ότι γυρίζει ΠΑΝΤΑ με τον ίδιο τρόπο, το οποίο δείχνει ότι ο ίδιος ο άξονας είναι στραβός. Άρα, ότι ζυγοστάθμιση κάνεις με αυτόν, απλώς θα ισοροπεί τον άξονα, ΟΧΙ την προπέλα. Ακόμα χειρότερα, πολλές φορές είναι στραβά τα στηρίγματα που κρατάνε την έλικα και, καθώς αυτά περιστρέφονται σε σχέση με τον άξονα (βιδώνουν), δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις αν είναι ίσια! Φαντάσου τώρα να έχεις στραβό άξονα με στραβά στηρίγματα. Χαιρέτα μου τον πλάτανο.
Δεύτερον: όπως αναφέρει και άλλος φίλος, με ένα ΤΕΛΕΙΟ ζυγιστήρι, απλώς θα κάνεις ΣΤΑΤΙΚΗ ζυγοστάθμιση. Αν όμως είναι έκκεντρο το βάρος του σπίνερ? Αν είναι λίγο στραβό το μοτέρ?
Τρίτον: το καλύτερο εργαλείο γι αυτή τη δουλειά βρίσκεται ανάμεσα στα αυτιά μας και, αν το χρησιμοποιήσουμε σωστά, κάνει και για έλικες με σπίνερ και ότι άλλο θες. Προσωπικά, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ κάποιο όργανο, αλλά ακολουθώ την εξής μέθοδο:
1. βάζουμε την προπέλα στο αεροπλάνο μαζί με σπίνερ και ότι άλλο θέλουμε
2. δίνουμε περιστροφή με κινητήρα και βλέπουμε πως έχει η κατάσταση
3. αν δεν έχουμε κραδασμούς, τελειώσαμε
4. αν έχουμε, βάζουμε ένα ΜΙΚΡΟ (μικρότερο από 1Χ1 εκατοστό) κομμάτι μονωτική ταινία ή σιλοτέηπ σε ένα φτερό ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΣΑ ΦΤΕΡΑ ΕΧΕΙ Η ΠΡΟΠΕΛΑ.
5. Περιστρέφουμε και πάλι.
6. Αν η κατάσταση βελτιώθηκε, συνεχίζουμε να προσθέτουμε βάρος στο ίδιο φύλλο μέχρι να πάψει να υπάρχει βελτίωση.
7. Αν η κατάσταση χειροτέρεψε, βγάζουμε το βάρος που προσθέσαμε και το βάζουμε σε άλλο φύλλο.
8. Συνεχίζουμε εως ότου έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Τα κομμάτια του σελοτέηπ ή όποιο άλλο βάρος προσθέσεις, φρόντισε να τα βάζεις στη "βάση" των φτερών της έλικας και όχι στις άκρες, για λόγους αεροδυναμικής. Με αυτό τον τρόπο ζυγοσταθμίζω τις έλικες σε ανεμοπλάνα (σπαστές) αλλά και σε φάνες ακόμα και με εφτά φύλλα και είχα πάντα τέλεια αποτελέσματα.
Φιλικά,
Νίκος
Πρωτον: καλά θα κάνεις αν πάρεις κάποιο "ζυγιστήρι", να φροντίσεις να είναι ΠΟΛΥ καλό, διότι αλλιώς πιο πολύ ζημιά θα είναι, παρά βοήθεια. Σκέψου ότι ο άξονας που κρατάει την προπέλα πρέπει να είναι ο ίδιος ΤΕΛΕΙΑ ζυγισμένος, αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα. Για παράδειγμα, σε ολα τα ζυγιστήρια από γνωστό κινεζομάγαζο, αν βάλεις τον άξονα μόνο του θα δεις ότι γυρίζει ΠΑΝΤΑ με τον ίδιο τρόπο, το οποίο δείχνει ότι ο ίδιος ο άξονας είναι στραβός. Άρα, ότι ζυγοστάθμιση κάνεις με αυτόν, απλώς θα ισοροπεί τον άξονα, ΟΧΙ την προπέλα. Ακόμα χειρότερα, πολλές φορές είναι στραβά τα στηρίγματα που κρατάνε την έλικα και, καθώς αυτά περιστρέφονται σε σχέση με τον άξονα (βιδώνουν), δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις αν είναι ίσια! Φαντάσου τώρα να έχεις στραβό άξονα με στραβά στηρίγματα. Χαιρέτα μου τον πλάτανο.
Δεύτερον: όπως αναφέρει και άλλος φίλος, με ένα ΤΕΛΕΙΟ ζυγιστήρι, απλώς θα κάνεις ΣΤΑΤΙΚΗ ζυγοστάθμιση. Αν όμως είναι έκκεντρο το βάρος του σπίνερ? Αν είναι λίγο στραβό το μοτέρ?
Τρίτον: το καλύτερο εργαλείο γι αυτή τη δουλειά βρίσκεται ανάμεσα στα αυτιά μας και, αν το χρησιμοποιήσουμε σωστά, κάνει και για έλικες με σπίνερ και ότι άλλο θες. Προσωπικά, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ κάποιο όργανο, αλλά ακολουθώ την εξής μέθοδο:
1. βάζουμε την προπέλα στο αεροπλάνο μαζί με σπίνερ και ότι άλλο θέλουμε
2. δίνουμε περιστροφή με κινητήρα και βλέπουμε πως έχει η κατάσταση
3. αν δεν έχουμε κραδασμούς, τελειώσαμε
4. αν έχουμε, βάζουμε ένα ΜΙΚΡΟ (μικρότερο από 1Χ1 εκατοστό) κομμάτι μονωτική ταινία ή σιλοτέηπ σε ένα φτερό ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΣΑ ΦΤΕΡΑ ΕΧΕΙ Η ΠΡΟΠΕΛΑ.
5. Περιστρέφουμε και πάλι.
6. Αν η κατάσταση βελτιώθηκε, συνεχίζουμε να προσθέτουμε βάρος στο ίδιο φύλλο μέχρι να πάψει να υπάρχει βελτίωση.
7. Αν η κατάσταση χειροτέρεψε, βγάζουμε το βάρος που προσθέσαμε και το βάζουμε σε άλλο φύλλο.
8. Συνεχίζουμε εως ότου έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Τα κομμάτια του σελοτέηπ ή όποιο άλλο βάρος προσθέσεις, φρόντισε να τα βάζεις στη "βάση" των φτερών της έλικας και όχι στις άκρες, για λόγους αεροδυναμικής. Με αυτό τον τρόπο ζυγοσταθμίζω τις έλικες σε ανεμοπλάνα (σπαστές) αλλά και σε φάνες ακόμα και με εφτά φύλλα και είχα πάντα τέλεια αποτελέσματα.
Φιλικά,
Νίκος
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Νίκο η μέθοδος που αναφέρεις είναι καθαρά εμπειρική και δεν θα έλεγα ότι είναι και ακριβείας Σίγουρα πολλά από τα εμπειρικά που κάνουμε έχουν κάποιο αποτέλεσμα μα καλό είναι οι νεότεροι να μαθαίνουν πρώτα τον ενδεδειγμένο τρόπο που προσφέρει ένα αξιοπρεπές ζυγιστήρι Πρέπει να γνωρίζουν τα σημεία που προσθέτουμε βάρος για να ζυγίσει η προπέλα σωστά Αν ξέρουμε ότι έχουμε σωστή προπέλα μπορούμε να ξέρουμε ότι οι κραδασμοί ίσως είναι από το σπίνερ και πράττουμε ανάλογα Τώρα αν έχουμε στραβό άξονα και να προσπαθούμε να φέρουμε το σύνολο σε ισορροπία με σελοτειπ προσωπικά το απορρίπτω και σαν σκέψη ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μεγάλο μοτέρ για λόγους ασφαλείας
Απάντηση: Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Αν δουλεύει, μου κάνει! :p
Κατανοητό το σχόλιό σου, φυσικά.
Φιλικά,
Νίκος
Κατανοητό το σχόλιό σου, φυσικά.
Φιλικά,
Νίκος
Απάντηση: Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Εγω πηρα τελικα ένα ζυγιστηρι, μετριας ποιοτητας με αξονα που ισσοροπει σε μαγνητες αλλα και με υποδοχη αναμεσα σε ρουλεμαν για μπαλατζαρισμα κεφαλης ελικοπτερου.
Το ελικοπτερο εγινε κουκλι, αλλα το τετρακοπτερο με παιδευει
Συμφωνα με τον οδηγο εφτιαξα 4 ελικες για τετρακοπτερο. Άλλες θελανε 5 λεπτα δουλεια άλλες 45.
Όταν πεταω κανονικα ή κανω Hover όλα οκ ακουστικα, όταν όμως ανοιγω τερμα το throttle παρατηρω δονησεις σε 2 από αυτές και ειδα ότι οι τρυπες που στερεωνονται οι βιδες από τα μοτερ ψιλοτριφτηκαν, αρα παιζει δονηση.
Οι ελικες δειχνουν ενταξη στο ζυγιστηρι και 7 και 5 η ωρα, καμμια ιδεα τι να κοιταξω? Τα μοτερ και και ο αξονας είναι καινουργια, ατρακαριστα, κι όταν εναλλασω τις ελικες με τα 2 αδελφακια τους το προβλημα μεαφερεται μονο στη μια από αυτές… η άλλη δουλευει κανονικα.
Να σημιωσω ότι χρησιμοποιω πλαστικο adaptor ο οποιος μετατρεπει το bore από 8M σε 5Μ.
Το ελικοπτερο εγινε κουκλι, αλλα το τετρακοπτερο με παιδευει
Συμφωνα με τον οδηγο εφτιαξα 4 ελικες για τετρακοπτερο. Άλλες θελανε 5 λεπτα δουλεια άλλες 45.
Όταν πεταω κανονικα ή κανω Hover όλα οκ ακουστικα, όταν όμως ανοιγω τερμα το throttle παρατηρω δονησεις σε 2 από αυτές και ειδα ότι οι τρυπες που στερεωνονται οι βιδες από τα μοτερ ψιλοτριφτηκαν, αρα παιζει δονηση.
Οι ελικες δειχνουν ενταξη στο ζυγιστηρι και 7 και 5 η ωρα, καμμια ιδεα τι να κοιταξω? Τα μοτερ και και ο αξονας είναι καινουργια, ατρακαριστα, κι όταν εναλλασω τις ελικες με τα 2 αδελφακια τους το προβλημα μεαφερεται μονο στη μια από αυτές… η άλλη δουλευει κανονικα.
Να σημιωσω ότι χρησιμοποιω πλαστικο adaptor ο οποιος μετατρεπει το bore από 8M σε 5Μ.