Θρυλικοί Πιλότοι.

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3488
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Θρυλικοί Πιλότοι.

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Κόκκινος Βαρώνος..(Manfred von Richthofen)... Bob Hoover...Chuck Yeager...Αλεκσάντρ Ποκρύσκιν.... και άλλοι, που πολλές φορές έχει το όνομά τους μνημονευτεί στα διάφορα θέματα του φόρουμ μας για τις πτητικές τους ικανότητες ,για την τόλμη και τα αεροπορικά τους κατορθώματα που έμειναν στην Ιστορία.
Άς δούμε άλλο ένα θρυλικό όνομα του "ανατολικού" αεροπορικού μετώπου που διέπρεψε στις άγριες αερομαχίες του Β' Π΄Π. με το ένα και μοναδικό αγαπημένο του αεροπλάνο. Το θρυλικό Lavochkin .....


Ο Ιβάν Νικίτοβιτς Κοζεντούμπ (1920-1991) ήταν σοβιετικός πιλότος.
Ο κορυφαίος ιπτάμενος άσσος της Ε.Σ.Σ.Δ. και των Συμμάχων κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο με 62 καταρρίψεις .
Γεννημένος στις 8 Ιουνίου του 1920 κατετάγη στη Σοβιετική Αεροπορία το 1940, αλλά άργησε να ριχτεί στη μάχη, αφού οι εξαιρετικές ικανότητές του έκαναν τους ανωτέρους του να τον χρησιμοποιήσουν επί χρόνια ολόκληρα ως εκπαιδευτή (χρειάστηκε μάλιστα να επιμείνει πάρα πολύ για να τον αφήσουν να πάει στο μέτωπο).

Όταν τελικά έγινε δεκτό το αίτημά του την άνοιξη του 1943, η Σοβιετική Αεροπορία ήταν πλέον έτοιμη να επιτύχει αεροπορική υπεροχή έναντι της Λούφτβαφφε.
Τον Ιούλιο του 1943, έλαβε το βάπτισμα του πυρός στη Μάχη του Κούρσκ, όπου 2.400 σοβιετικά αεροπλάνα αντιμετώπισαν 1.800 γερμανικά.
Η πρώτη κατάρριψη του 23χρονου πιλότου σημειώθηκε κατά τη δεύτερη μέρα εκείνης της μάχης (6 Ιουνίου 1943) και ήταν ένα Γιούνκερς 87 (Στούκα).

Το αρχικό αεροπλάνο του ήταν το La-5, εφοδιασμένο με τον αστεροειδή κινητήρα Μ-82 των 1.300 ίππων,ενώ σε όλη τη σταδιοδρομία του πετούσε μόνο Λαβότσκιν.


Μέχρι τις αρχές του 1945, ο 25χρονος πλέον πιλότος είχε ξεπεράσει τις 50 νίκες, πετώντας με La-7 αυτήν την περίοδο, και είχε πλέον ως μοναδικό στόχο τον Αλεκσάντρ Ποκρύσκιν των 59 καταρρίψεων.
Τον ξεπέρασε στις 31 Μαρτίου 1945 με την 60ή του κατάρριψη και αναδείχτηκε πρώτος όλων των Συμμάχων με 62 καταρρίψεις μέσα σε 21 μήνες.

Τα 62 θύματά του από το 1943 ως το 1945 ήταν :
56 μονοκινητήρια αεροπλάνα, εκ των οποίων τα 39 μαχητικά (20 Fw190, 18 Bf109, 17 Ju87, 1 Ta152H) και 6 δικινητήρια (3 Hs129, 2 He111, 1 Me262) .

Συνολικά έλαβε μέρος σε 326 πολεμικές αποστολές και ενεπλάκη σε 120 αερομαχίες, δηλαδή σημείωνε -κατά μέσο όρο- μία κατάρριψη ανά 1,93 αερομαχίες.
Στις 19 Οκτωβρίου 1945 του απονεμήθηκε για 3η φορά ο τίτλος του Η.Σ.Ε.
Ήταν μόλις ο τρίτος, μετά τον Ποκρύσκιν και τον στρατάρχη Ζούκωφ, πολίτης που πετύχαινε κάτι τέτοιο .

Το 1948 μεταπήδησε στα αεριωθούμενα μαχητικά και κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας (1950-1953) ήταν διοικητής της 324ης μεραρχίας καταδιωκτικών, που πετούσε με τα Mig-15.
Το 1974 έγινε στρατηγός της Αεροπορίας και το 1985 στρατάρχης.

Δημοσίευσε τα απομνημονεύματά του με τον τίτλο "Πίστη στην πατρική γη". Πέθανε τον Αύγουστο του 1991 σε ηλικία 71 ετών.


πηγή :wikipedia
Συνημμένα
kojedub.jpg
kojedub.jpg (99.78 KiB) Προβλήθηκε 208 φορές
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί”