Σελίδα 2 από 3
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 6:26 pm
από Corsair
King Kostas έγραψε: ↑Και τα δυο θα φτάσουν στο ίδιο σημείο, απλά το βαρύτερο θα διανύσει πιο γρήγορα την απόσταση λόγο της πεγαλύτερης ταχύτητας καθόδου που θα αναπτήξει.
The heavier the aircraft is, the higher the airspeed must be to obtain the same glide ratio. If two aircraft have the same L/D ratio but different weights and start a glide from the same altitude, the heavier aircraft gliding at a higher airspeed will arrive at the same touchdown point in a shorter time. Both aircraft will cover the same distance but the lighter one will take a longer time to do so.
Αυτό_Β_Ο:>)
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 8:55 pm
από RedCharly
Κυριοι
Χαιρομαι που ειχαμε τοσες καλες απαντησεις απλα επειδη ειχαμε κατι συζητησεις σχετικα με αυτο ειπα να το κανω θεμα.
Εδω ειναι και ολη η πληροφορια απο ενα αγγλικο site...
http://www.askacfi.com/1759/effect-of-weight-on-glide-ratio.htm
Σπυρος
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 9:37 pm
από xristos
#** εγω απο οτι ξερω καθε αεροτομη αποδιδει την μεγιστη αντωση ΜΟΝΟ σε μια συγκεκριμενη ταχυτητα.
δηλαδη θελω να πω οτι εαν μπορουσαμε με καποιο τροπο να παραφορτωσουμε ενα αεροπλανο και απο 500 κιλα το καναμε 1000 και το αφηναμε να ολισθησει στον αερα κτλ τοτε, το βαρυτερο αφου θα πηγαινε πιο γρηγορα εχει πολλους λογους να μην εχει αποδοτικη πτερυγα κτλ και να πεσει πιο κοντα.
νομιζω ολοι μας ξερουμε εμπειρικα οτι μια πτερυγα που ειναι φτιαγμενη για α ταχυτητα εαν την κινησουμε με μια πχ 5α ταχυτητα θα κανει στροβιλισμους κτλ θα σταματησει να ειναι αποδοτικη δηλαδη, για την μεγαλυτερη ταχυτητα...
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 10:50 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Σπύρο η απάντηση στην σελίδα που μας δίνεις .........σηκώνει συζήτηση για τον τρόπο που διαμορφώνεται
Έχω ένσταση στο σημείο που αναφέρει ότι η γωνία ολίσθησης δεν θα αλλάξει από την αύξηση του βάρους .......εκτός και αν φταίνε τα Αγγλικά μου και δεν κατάλαβα ακριβώς τι θέλει να πει ο ποιητής
Άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα η καμπύλη με την οποία θα ολισθαίνει το αεροπλάνο θα είναι βαθύτερη αν είναι ποιο βαρύ λόγο του φυσικού φαινομένου της βαρύτητας
Οπότε σημαντικό παράγοντα θα παίξει το ύψος από το οποίο θα ξεκινήσει το πείραμα Αυτό με την βαθύτερη καμπύλη θα συναντήσει το έδαφος νωρίτερα
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 10:54 pm
από orck
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 11:03 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Η διαφορά βάρους, είτε λόγω προσθήκης νερόσακου είτε λόγω βαρύτερου πιλότου, αλλάζει την πολική καμπύλη. Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη κατακόρυφη ταχύτητα και μεγαλύτερη οριζόντια ταχύτητα, σημαίνει υψηλότερη “Vmax ” αλλά και υψηλότερη “ Vmin“ από αυτή του ελαφρύτερου πιλότου. Αυτό σημαίνει ότι στην απογείωση, όπου πρέπει να τρέξουμε ξεπερνώντας την ελάχιστη ταχύτητα πτήσης, ο βαρύτερος πιλότος θα πρέπει να τρέξει περισσότερο.
Επίσης στην προσγείωση θα έχει μεγαλύτερη ταχύτητα ο βαρύτερος πιλότος και θα πρέπει να ενεργήσει εντονότερα στα φρένα από τον ελαφρύτερο.
Μεταξύ ενός πιλότου και ενός βαρύτερου πιλότου δεν υπάρχει διαφορά στο λόγο κατολίσθησης, αλλά αλλάζει ο βαθμός καθόδου και η ταχύτητα πτήσης. Δηλαδή θα φτάσουν στο ίδιο Σημείο προσγείωσης με μια διαφορά χρόνου.
Εδώ αναφέρεται οτι ο βαρύτερος πιλότος πρέπει να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα στην απογείωση για να έχει το ίδιο αποτέλεσμα Στην ερώτηση του Σπύρου έχουμε την ίδια αρχική ταχύτητα
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 11:13 pm
από v_tolias
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑Σπύρο η απάντηση στην σελίδα που μας δίνεις .........σηκώνει συζήτηση για τον τρόπο που διαμορφώνεται
Έχω ένσταση στο σημείο που αναφέρει ότι η γωνία ολίσθησης δεν θα αλλάξει από την αύξηση του βάρους .......εκτός και αν φταίνε τα Αγγλικά μου και δεν κατάλαβα ακριβώς τι θέλει να πει ο ποιητής
Άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα η καμπύλη με την οποία θα ολισθαίνει το αεροπλάνο θα είναι βαθύτερη αν είναι ποιο βαρύ λόγο του φυσικού φαινομένου της βαρύτητας
Αντώνη.. Νομίζω ότι έχει μπερδέψει το βάρος με την επιτάγχυνση της βαρύτητας.. Το πρώτο μας δείχνει πόση δύναμη ασκεί η γή σε ένα σώμα και αντίστροφα, ενώ το δέυτερο είναι σταθερό για όλα τα σώματα κοντά στη γή(περίπου 9,81m/s^2 ανάλογα το ύψος και το γεωγραφικό πλάτος)!!
Μία μπάλα ποδοσφαίρου και μία μπάλα bowling πέφτουν με την ίδια ταχύτητα και την ίδια χρονική στιγμή από ένα ύψος, αν και εφόσον έχουν τις ίδιες τριβές αφού η επιτάγχυνση που δέχονται είναι σταθερή(9,81m/s^2)!!
Στον τύπο της ελευθερης πτώσης η ταχύτητα είναι ίση με την επιτάχυνση επί το χρόνο(u=g*t) και δεν έχει καμία σχέση με το βάρος, όπως και η μετατόπιση κάθε χρονική στιγμή(s=(g*t^2)/2) ...
Εδώ απλά έχουμε και τριβές(επιπλέον δυνάμεις), που όμως ούτε αυτές έχουν κάποια σχέση με το βάρος!
Βέβαια το βαρύτερο σώμα θα φτάσει στη γή με μεγαλύτερη ορμή ή αλλίως με μεγαλύτερη κινητική ενέργεια(όχι όμως ταχύτητα)
Τέλος για όποιον ενδιαφέρεται, μπορεί να ρίξει και μία ματιά στην "οριζόντια βολή"..
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 11:23 pm
από King Kostas
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑
Άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα η καμπύλη με την οποία θα ολισθαίνει το αεροπλάνο θα είναι βαθύτερη αν είναι ποιο βαρύ λόγο του φυσικού φαινομένου της βαρύτητας
Αυτό δεν προκύπτει από πουθενά. Το glide slope θα είναι το ίδιο.
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 28, 2011 11:39 pm
από RedCharly
Η όποια αλλαγή βάρους δεν επηρεάζει την γωνία ολισθησης δεδομενου οτι κρατουμε την βελτιστη ταχυτητα. Λαμβανοντας υποψη μας οτι ο λογος άνωσης (L) με οπισθελκουσα (D) διαμορφωνει την απόσταση που θα διανησουμε, το βαρος δεν θα αλλαξει κατι. Η γωνια κατολισθησης εχει σχεσει μονο με τις αεροδυναμικες δυναμεις που ασκουνται στο αεροσκαφος, Το μονο που θα επιρεασει το βαρος ειναι η ταχυτηα με την οποια θα πεταξει το αεροσκαφος. Οσο πιο βαρυ ειναι το αεροσκαφος τοσο μεγαλυτερη ταχυτητα θα χρειασθει για να παραμεινει στην γωνια ολισθησης. Εαν δυο αεροσκαφη εχουν τον ιδιο λογο L/D αλλα διαφορετικο βαρος, και ξεκινησουν καθοδο απο το ιδιο σημειο, το πιο βαρυ αεροσκαφος θα αναπτυξει μεγαλυτερη ταχυτητα και θα φτασει στο ιδιο σημειο σε συντομοτερο χρονο. Και τα δυο αεροσκαφη θα διανυσουν την ιδια αποσταση (ιχνος στο εδαφος) αλλα το ελαφροτερο αεροσκαφος θα χρειασθει περισσοτερο χρονο για να φτασει (μεταφραση απο τα αγγλικα site)
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 29, 2011 10:26 am
από Αντώνης Κριτζάς
King Kostas έγραψε: ↑Αυτό δεν προκύπτει από πουθενά. Το glide slope θα είναι το ίδιο.
Ένα βαρύτερο μοντέλο που θα ξεκινήσει με την ίδια ταχύτητα θα βυθιστεί περισσότερο λόγω βαρύτητας από ένα ελαφρύ πριν αποκτήσει το φτερό την κατάλληλη άντωση (όπως και κάθε φορά που θα την χάνει κατά την διάρκεια της πτήσης) Αναγράφεται και στο ανωτέρω κείμενο λέγοντας ότι ο βαρύτερος πιλότος πρέπει να τρέξει περισσότερο Στην ερώτηση του Σπύρου έχουμε την ίδια αρχική ταχύτητα
Η ερώτηση είναι θεωρητική και δεν εξετάζει πολλούς παράγοντες όπως το αν η αρχική ταχύτητα είναι αρκετή για να κρατήσει το φτερό στον αέρα και εξηγούμαι με παράδειγμα
Κρατάς στο χέρι δύο easyglider με το ένα να είναι 1kgr παραπάνω και προσπαθείς να τα ρίξεις εμπρός με μικρή αλλά ίδια δύναμη και γωνία Το ελαφρύτερο θα σταθεί καλύτερα από το βαρύ που θα “βυθιστείʼʼ αρκετά μέχρι το φτερό να πάρει ταχύτητα για να αποδώσει η αεροτομή για να παραχθεί άντωση ίση με αυτή του ελαφρύτερου μοντέλου Έτσι το έχω καταλάβει εγώ
Δεν μένει λοιπόν να τα δούμε και στην πράξη λοιπόν μια και αυτή μας ενδιαφέρει περισσότερο με δοκιμές στο πεδίο με δύο ίδια μοντελάκια που θα ρίχνουμε
Ελπίζω να μη δοθεί η αίσθηση ότι σε ένα μοντέλο μπορούμε να βάζουμε απερίσκεπτα βάρος χωρίς αυτό να λειτουργήσει σε βάρος της πτήσης που είναι και το τελικό ζητούμενο
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 29, 2011 4:33 pm
από orck
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑Ένα βαρύτερο μοντέλο που θα ξεκινήσει με την ίδια ταχύτητα θα βυθιστεί περισσότερο λόγω βαρύτητας από ένα ελαφρύ πριν αποκτήσει το φτερό την κατάλληλη άντωση (όπως και κάθε φορά που θα την χάνει κατά την διάρκεια της πτήσης) Αναγράφεται και στο ανωτέρω κείμενο λέγοντας ότι ο βαρύτερος πιλότος πρέπει να τρέξει περισσότερο Στην ερώτηση του Σπύρου έχουμε την ίδια αρχική ταχύτητα
Η ερώτηση είναι θεωρητική και δεν εξετάζει πολλούς παράγοντες όπως το αν η αρχική ταχύτητα είναι αρκετή για να κρατήσει το φτερό στον αέρα και εξηγούμαι με παράδειγμα
Κρατάς στο χέρι δύο easyglider με το ένα να είναι 1kgr παραπάνω και προσπαθείς να τα ρίξεις εμπρός με μικρή αλλά ίδια δύναμη και γωνία Το ελαφρύτερο θα σταθεί καλύτερα από το βαρύ που θα “βυθιστείʼʼ αρκετά μέχρι το φτερό να πάρει ταχύτητα για να αποδώσει η αεροτομή για να παραχθεί άντωση ίση με αυτή του ελαφρύτερου μοντέλου Έτσι το έχω καταλάβει εγώ
Δεν μένει λοιπόν να τα δούμε και στην πράξη λοιπόν μια και αυτή μας ενδιαφέρει περισσότερο με δοκιμές στο πεδίο με δύο ίδια μοντελάκια που θα ρίχνουμε
Ελπίζω να μη δοθεί η αίσθηση ότι σε ένα μοντέλο μπορούμε να βάζουμε απερίσκεπτα βάρος χωρίς αυτό να λειτουργήσει σε βάρος της πτήσης που είναι και το τελικό ζητούμενο
Αυτο με τους πιλοτους που ο βαρυς πρεπει να τρεξει πιο γρηγορα για να απογειωθει γιατι σε προβληματιζει; Ειναι το ιδιο πραγμα με το πιο βαρυ σκαφος θα εχει μεγαλυτερη ταχυτητα καθολη την διαρκεια πτησης του ειτε για να πεταξει ειτε για να απογειωθει.
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 29, 2011 5:26 pm
από Αντώνης Κριτζάς
.........ίσως να μη το περιγράφω πλήρως για να γίνει αντιληπτή η σκέψη μου
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 12:35 am
από Dimrilldale
Για να κλείνουμε το θέμα ...
Το βαρύτερο αεροπλάνο θέλει μεγαλύτερη απόσταση για να κατέβει ..
ΤΕΛΟΣ !!!!!!!!!
όλα τα υπόλοιπα που έχετε γράψει είναι δυστυχώς μέρος μόνο του προβλήματος..
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 9:28 am
από v_tolias
Dimrilldale έγραψε: ↑Για να κλείνουμε το θέμα ...
Το βαρύτερο αεροπλάνο θέλει μεγαλύτερη απόσταση για να κατέβει ..
ΤΕΛΟΣ !!!!!!!!!
όλα τα υπόλοιπα που έχετε γράψει είναι δυστυχώς μέρος μόνο του προβλήματος..
Δεν έχω διάθεση να διαφωνήσω.. Κάποιοι/ος έχουν δίκιο και κάποιοι/ος άδικο!!
Μέχρι τώρα οι περισσότεροι έχουν πει ότι η απόσταση θα είναι ίδια, είτε έχοντας παραθέσει κείμενα είτε δίνοντας μια εξήγηση..
Απλά λοιπόν, θα θέλαμε μια πιο τεκμηριωμένη απάντηση!! Το "ΤΕΛΟΣ" δίνει την εντύπωση στον κόσμο, ότι είναι σωστό "γιατί το λέω εγώ" και όχι γιατί γνωρίζω "επιστημονικά" την απάντηση(βλ κάτι διευθυντάρες)..
Στο κάτω-κάτω το θέμα μας δεν είναι να απαντηθεί το ερώτημα, αλλά και το γιατί!!
Αν μπορείς λοιπόν, εξήγησέ μας γιατί θα πάει πιο μακρυά το βαρύτερο..
Ευχαριστώ.
Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....
Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 10:28 am
από Dimrilldale
v_tolias έγραψε: ↑Δεν έχω διάθεση να διαφωνήσω.. Κάποιοι/ος έχουν δίκιο και κάποιοι/ος άδικο!!
Μέχρι τώρα οι περισσότεροι έχουν πει ότι η απόσταση θα είναι ίδια, είτε έχοντας παραθέσει κείμενα είτε δίνοντας μια εξήγηση..
Απλά λοιπόν, θα θέλαμε μια πιο τεκμηριωμένη απάντηση!! Το "ΤΕΛΟΣ" δίνει την εντύπωση στον κόσμο, ότι είναι σωστό "γιατί το λέω εγώ" και όχι γιατί γνωρίζω "επιστημονικά" την απάντηση(βλ κάτι διευθυντάρες)..
Στο κάτω-κάτω το θέμα μας δεν είναι να απαντηθεί το ερώτημα, αλλά και το γιατί!!
Αν μπορείς λοιπόν, εξήγησέ μας γιατί θα πάει πιο μακρυά το βαρύτερο..
Ευχαριστώ.
για να κστεβουν με την ίδια ταχύτητα το βαρύτερο θα χαμηλώσει λιγότερο τη μούρη του για την ίδια ταχύτητα. και θα έχει λιγότερο βαθμό καθόδου.
Απλά πράγματα.
για το δεύτερο σκέλος της απάντησης το λένε πάνω από 10000 ώρες πτήσης και αν αυτό πάλι δεν αρκεί .
το λένε τα FMC flight management computer των αεροσκαφών που έχω πετάξει.
:-)