Σελίδα 3 από 3

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 12:14 pm
από v_tolias
Dimrilldale έγραψε: για να κστεβουν με την ίδια ταχύτητα το βαρύτερο θα χαμηλώσει λιγότερο τη μούρη του για την ίδια ταχύτητα. και θα έχει λιγότερο βαθμό καθόδου.
Απλά πράγματα.
για το δεύτερο σκέλος της απάντησης το λένε πάνω από 10000 ώρες πτήσης και αν αυτό πάλι δεν αρκεί .
το λένε τα FMC flight management computer των αεροσκαφών που έχω πετάξει.
:-)


Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκα, και δεν ήθελα να αμφισβιτήσω τη γνώση σου.. Ήθελα μόνο τεκμηρίωση στη απάντηση!
Ευχαριστώ..

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 1:49 pm
από King Kostas
Dimrilldale έγραψε:
για να κατεβούν με την ίδια ταχύτητα το βαρύτερο θα χαμηλώσει λιγότερο τη μούρη του για την ίδια ταχύτητα. και θα έχει λιγότερο βαθμό καθόδου.
Απλά πράγματα.


Θα συμφωνήσω με τον Καπετάνιο, όμως ο Σπύρος δεν ρώτησε τι θα γινόταν αν θέλαμε και τα 2 α/φη να κατέβουν με την ίδια ταχύτητα.

Η ερώτηση είναι:

oav163 έγραψε:
δυο ιδία αεροπλάνα
ίδιες καιρικές συνθήκες
ίδιο ύψος
ίδια ταχύτητα
μόνη διάφορα μεταξύ τους το βάρος.

Ξεκινούν κάθοδο χωρίς κινητήρα

Ερώτημα: Πιο θα πάει πιο μακριά;


Για μένα λοιπόν, και τα 2 α/φη θα κατεβούν στο ίδιο σημείο, η διαφορά είναι ότι το βαρύτερο α/φος θα έχει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα καθόδου σε όλη την διάρκεια της πτήσης του μέχρι να «πιάσει» και φυσικά θα χρειαστεί πολύ περισσότερο διάδρομο για να σταματήσει.

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 2:42 pm
από Dimrilldale
Ξεκινώντας από το ίδιο σημείο στο χώρο και κατεβαίνοντας με την ίδια ταχύτητα IAS ή TAS ή Mach ή όπως αλλιώς θέλετε να την πείτε το βαρύτερο αεροπλάνο θα πάει πιο μακρυά γιατι θα έχει μικρότερο βαθμό καθόδου από το ελαφρύ. ( ΠΡΟΣΟΧΗ μιλάμε πάντα αν θα έχουν την ίδια ταχύτητα ) .. Το βαρύτερο για να πιάσει-διατηρήσει αυτη τη ταχύτητα θα πρέπει να χαμηλώει λιγότερο τη μούρη του και κατα συνέπεια θα έχει μικρότερο rate of descent Feet/Minute.
Τώρα όσο αφορά την απόσταση προσγείωσης - φρεναρίσματος θα είναι μικρή η διαφορά και δεν λαμβάνεται υπόψιν.
Για τα jet χοντρικά ( συγνώμη δεν εννοώ μοντέλα αλλά τα κανονικά ) η απόσταση που θέλουν για κάθοδο είναι τρείς φορές το ύψος συν 10 ..
Δηλαδή πετάμε στα 30000 πόδια οπότε .30 χ 3 +10 = 100 ναυτικά μίλια .( μην σας ξενίζουν τα διαφορετικά μεγέθη πόδια - ναυτικά μίλια.
τώρα αν έχουμε βαρύτερο αεροπλάνο ξέρουμε ότι θέλουμε μεγαλύτερη απόσταση ( το πόσο δυστυχώς είναι πολύ σχετικό και θέλει να μπείς στα performance kai να το βρείς ) . Αλλά πάντα υπάρχει ο κανόνας 3 φορές το ύψος σύν 10 .. ( το 10 είναι για να μειώσεις ταχύτητα ) .
Αν είμαστε ας πούμε 30 ναυτικά μίλια από ένα αεροδρόμιο για straight-in approach θα πρέπει να είμαστε στα 9000 πόδια με μια ταχύτητα κάπου 230 ( χοντρικά πάλι γιατί ανάλογα με το βάρος του κάθε αεροσκάφους μπορεί να έχει κάποιες μικρλοδιαφορές 10-20 -30 knots. )
Kai ολα αυτά είναι πολύ ωράια οταν δεν φυσάει άνεμος ( ΠΟΤΕ δηλαδή ) .......
πρέπει να υπολογίζεις και τον άνεμο στην εξίσωση .
Tailwind se φερνει πιο κοντά στο αεροδρόμιο οπότε πρέπει να έχεις φροντίσει να ξεκινάς την κάθοδό σου νωρίτερα. το ανάποδο αν έχεις Headwind .
Συνέχεια αυτουνού οτι άν έχεις headwind και ξεκινήσεις αργότερα μπορεί να μην έχει χρόνο το pressurization να κατεβάσει την πίεση της καμπίνας στην πίεση του αεροδρομίου που πας. ( ειδικά στα Boeing ) .
:-) .........

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 4:03 pm
από orck
Μολις τωρα παρατηρησα οτι το ερωτημα αναφερει μεταξυ αλλων και την φραση "την ιδια ταχυτητα", ενω ολοι εμεις απαντησαμε μη λαμβανοντας υποψην αυτην την φραση.

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 4:23 pm
από vasilisp
orck έγραψε: Μολις τωρα παρατηρησα οτι το ερωτημα αναφερει μεταξυ αλλων και την φραση "την ιδια ταχυτητα", ενω ολοι εμεις απαντησαμε μη λαμβανοντας υποψην αυτην την φραση.


Όταν αναφέρεται το πρώτο μήνυμα στην "ίδια ταχύτητα" εγώ καταλαβαίνω ότι αρχικά τα δύο αεροσκάφη ξεκινούν με την ίδια ταχύτητα και όχι ότι την διατηρούν στην πορεία. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει σύγκριση μεταξύ τους. Οπότε αν εξαλείψουμε λοιπούς παράγοντες όπως αντίσταση αεροσκάφους η οποία αλλάζει με την ταχύτητα του αέρα πιστεύω και εγώ ότι θα διανύσουν την ίδια οριζόντια απόσταση απλά το βαρύτερο θα την καλύψει ταχύτερα.

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 4:29 pm
από Αντώνης Κριτζάς
........όχι όλοι !!!:p
Όπως δεν αναφέρεται ποια είναι αυτή και κατά πόσο είναι αρκετή για να καταστήσει τη αεροτομή λειτουργική Όπως ανάφερα και σε προηγούμενο μήνυμα (#25) είναι καθαρά θεωρητική και κατά την φτωχή μου άποψη ελλιπής σε στοιχεία αλλά μας έδωσε αφορμή για ενδιαφέρουσα συζήτηση

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 4:43 pm
από vasilisp
Να θέσω το ερώτημα όπως το καταλαβαίνω :

Έχουμε 2 Β-747 στα 10.000 ft τα οποία ταξιδεύουν παράλληλα με 200 knots

Απώλεια κινητήρων και στα δύο

Mayday mayday ........

Τα δύο αεροσκάφη διαφέρουν σε φόρτωση / βάρος κατά 10 tons

Ποιο από τα δύο θα διανύσει μεγαλύτερη απόσταση μέχρι να αγγίξει έδαφος?

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 6:51 pm
από Dimrilldale
το βαρύτερο........αν και για τέτοιο αεροσκάφος 10 τόνους είναι μικρή διαφορά.

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 7:29 pm
από orck
vasilisp έγραψε: Να θέσω το ερώτημα όπως το καταλαβαίνω :

Έχουμε 2 Β-747 στα 10.000 ft τα οποία ταξιδεύουν παράλληλα με 200 knots

Απώλεια κινητήρων και στα δύο

Mayday mayday ........

Τα δύο αεροσκάφη διαφέρουν σε φόρτωση / βάρος κατά 10 tons

Ποιο από τα δύο θα διανύσει μεγαλύτερη απόσταση μέχρι να αγγίξει έδαφος?



Η ερωτηση ειναι ελλιπης. Εχει διαφορα εαν τα δυο αυτα αεροπλανα πετανε με ουριο η κοντρα ανεμο. Φυσικα ο ιδιος ανεμος ισχυει και για τα δυο σκαφη.
Το ελαφρυ θα ειναι πιο πολυ ωρα στον αερα επειδη εχει μικροτερη ταχυτητα. Ετσι με ουριο αερα το ελαφρυ θα το "σπρωξει" πιο μπροστα, ενω με κοντρα ανεμο θα το "κοντραρει" πιο πισω.
Μπορει η ορολογια μου να μην ειναι καταλληλη, αλλα ελπιζω να καταλαβατε.

Dimrilldale πιστευεις οτι ο ανεμος που πνεει δεν παιζει κανενα ρολο;

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 7:59 pm
από Dimrilldale
orck έγραψε: Η ερωτηση ειναι ελλιπης. Εχει διαφορα εαν τα δυο αυτα αεροπλανα πετανε με ουριο η κοντρα ανεμο. Φυσικα ο ιδιος ανεμος ισχυει και για τα δυο σκαφη.
Το ελαφρυ θα ειναι πιο πολυ ωρα στον αερα επειδη εχει μικροτερη ταχυτητα. Ετσι με ουριο αερα το ελαφρυ θα το "σπρωξει" πιο μπροστα, ενω με κοντρα ανεμο θα το "κοντραρει" πιο πισω.
Μπορει η ορολογια μου να μην ειναι καταλληλη, αλλα ελπιζω να καταλαβατε.

Dimrilldale πιστευεις οτι ο ανεμος που πνεει δεν παιζει κανενα ρολο;

διαβασε την απάντηση μου παραπάνω.. σου έχω απαντήσει για τον άνεμο

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 8:00 pm
από Dimrilldale
vasilisp έγραψε: Όταν αναφέρεται το πρώτο μήνυμα στην "ίδια ταχύτητα" εγώ καταλαβαίνω ότι αρχικά τα δύο αεροσκάφη ξεκινούν με την ίδια ταχύτητα και όχι ότι την διατηρούν στην πορεία. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει σύγκριση μεταξύ τους. Οπότε αν εξαλείψουμε λοιπούς παράγοντες όπως αντίσταση αεροσκάφους η οποία αλλάζει με την ταχύτητα του αέρα πιστεύω και εγώ ότι θα διανύσουν την ίδια οριζόντια απόσταση απλά το βαρύτερο θα την καλύψει ταχύτερα.

Αφου έχουν την ίδια ταχύτητα πως γίνεται το βαρύτερο να την καλύψει την απόσταση γρηγορότερα ?????????

Απάντηση: Ποιο θα παει πιο μακρια.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 30, 2011 9:45 pm
από King Kostas
vasilisp έγραψε:

Mayday mayday ........



...αμόλατα να σωθείς
...