Συμβάντα

Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Ανοιξα αυτό το Ποστ με σκοπό να γραφουμε τί μας έχει σημβεί, στον χωρο του μοντελισμού, και πώς το αντιμετοπίσαμε. Πιστευω ότι έτσι θα ανταλλάξουμε γνώσεις.
Ελπίζω και άλλοι φιλοι να μοιραστουν εδώ τις εμπειρίες τους.

Προς τους διαχειριστες: Δεν ξερω εαν το ποστ είναι στο σωστό σημειο ή αν πρέπει να μεταφερθεί. Πραξτε αναλογα

Και αρχίζω με ένα χθεσινό συμβάν στον Μαραθώνα.
Πετώντας το p47 και αφού πλησίαζε η ώρα για την προσγείωση, ξεκίνησα την τελική προσέγγιση. Διαπίστωσα ξαφνικά, ότι δεν "άκουγε" το γκάζι. Δεν μπορούσα ούτε να το ανεβάσω, αλλα ούτε και να το κατεβάσω.
Ειχε κολλήσει στο 50-60%, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να προσγειωθώ.
Η μονη λύση ήταν να τελειώσουν τα καύσιμα. Ετσι και έγινε. Εδωσα τον χειρισμό στον Τριφωνα (ευτυχώς είμασταν μαζί χτες) και μετά από αρκετούς γύρους πάνω από το μοντελοδρόμιο, τα καυσιμα τελείωσαν και το σκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια.
Ερευνα έδειξε ότι έιχε σπάσει το "πριαστρακι" της ντίζας στο γκάζι.

Συμπεράσματα:

1. Ελέγχετε καλά τον εξοπλισμό σας. Το γατζάκι ήταν πλαστικό και το αντικατέστησα με μεταλλικό.
2. Δώστε ύψος στο σκάφος και κρατήστε το στην μια πλευρά του μοντελοδρομίου και κόντρα στον ανεμο ώστε με το που τελειώνουν τα καύσιμα να έχει όλο τον διαδρομο "μπροστά" του.
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

πάλι "βρωμόστομος" ήμουν .......θυμάσαι που σε ρώτησα για τα μεταλικά κλιπς και πρότεινα μεταλικά?
χε! χε!
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Νεο Συμβάν.
Χτες πετούσαμε στον Μαραθώνα, με καλό καιρό (2 μποφορ) ηλιο και γενικά πολύ καλές συνθήκες.
Εχοντας 2 σκάφη, πετάω μια το ένα μια το άλλο. Εχοντας πετάξει, λοιπόν το p47, σηκώνω το p51. Να σημειώσω ότι και τα δύο σκάφη εχουν νεα μοτέρ που ακόμα δεν έχουν "στρωσει" τελειως. Μετά από λίγες ρυθμίσεις στο μοτέρ και ΕΛΕΓΧΟ το σκάφος βρεθηκε στον αερα. Αφού είδα ότι όλα ειναι οκ, αρχισα να το "πιεζω" με power dive, και λουπ με γκάζι. Κατα την προσγείωση, να μην τα πολυλογώ, έκανα προσέγγιση με rudder, "κεντραρα" διάδρομο και προσγειώθηκα. Αλλα όχι τέλεια. Πρώτα ακούμπησε ο αριστερός τροχός και μετα ο δεξής, προκαλώντας μια μικρή αναπήδηση στο σκάφος. Εκίνη τη στιγμή δεν εδωσα σημασία, παρκαρα το σκάφος, και ξανασήκωσα το p47.
Μετα από λίγο αποφασίζω να ξαναπετάξω το p51. Βάζω κάυσιμο, βάζω μποστά, και κάνω τον απαραιτητο ΕΛΕΓΧΟ στους χειρισμούς.
Διαπισθώνω, λοιπόν, ότι ΔΕΝ ΕΧΩ AILERONS.
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΣΕΡΒΟ ΣΠΑΣΜΕΝΑ!!!!
Πώς έγινε αυτό ρε παιδιά???!!!

Απλά: Με της γρηγορες "βουτιές" και τα λουπ, η ταχύτητα του σκάφους ξεπέρασε τις προδιαγραφές του φτερού. Αυτό έχει σαν αποτελεσμα να δημιουργούνται ΤΙΡΒΕΣ στο άκρο του φτερού, που "ΚΟΠΑΝΑΝΕ" τα ailerons. Με λίγη ακόμα πίεση, και τα σερβο σπάνε!! Εαν τα σερβο ήταν τιτανιου, θα έσπαγε κάτι άλλο (ντιζα, χορνακι, aileron). Για αυτό προσοχή!!

Με λίγα λόγια:
1. ΚΑΝΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΓΧΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ
2. Για τους σκεϊλαδες, μην πιέζετε τα σκάφη σας, σαν να ειναι 3D.
Και μετά από κάθε φιγούρα, η ταχύτητα εξόδου του σκάφους να ειναι χαμηλή.
_Β_Ο#**
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1738
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από CARAPIS »

...., xaxaxaxaxaxa....

..., την γλιτωσες Γιαννακοοοο.... μην το λες ουτε του παπα, γιατι εαν κανανε γκαπ τα σερβο λιγο αργοτερα στον αερα ξανακανωντας τα κολπα..., τωρα θα¨κλεγες ενα ακομη καλο μοντελο !

Ακου λοιπον και μην ξεψαρωνεις, ειπαμε ολα τα μοντελα ειναι για συγκεκριμενο τροπο πτησης, ναι να υπερβεις μια δυο φορες τα εσκαμενα ok, απο εκει και μετα σε τρωει ο π...ς σου.
Τα πηδαλια τωρα και παλι, οταν ξεπερασεις τις δυνατοτητες αντοχης τους σε ταχυτητα-αντοχη, εαν ολα τα αλλλα που απαιτουνται ειναι σωστα..., με το Flatering (ο μονος τροπος που μπορεις να το γλιτωσεις εινα το σφραγισμα των κενων απο την κατω πλευρα...)που δημιουργειται απο την ταχυτητα και την πιεση παει αλυσιδωτα, οπως κι εσυ ειπες, στο κλιπ ενωσης, στην ντιζα, στο σερβο χορν, στον αξονα του σερβο και συνεχιζει εως τα καψει ολα...
Μπορεις εαν θελεις-ει καποιος να τοποθετησει καρμπον ντιζες, μεταλικους συνδετηρες 4-40 βιδες κλπ, σαν εξτρα ενισχυση και για επιπλεον αντοχες Ο Μ Ω Σ οοολη αυτη η εξτρα καταπονηση περναει στο σκαφος και στην δομη του με οτι αυτο συνεπαγεται...για την μακροζωια του α/φ...`M`+(*)
ΥΓ

Γιαννη ξερεις ποσο σε αγαπαω και πως οτι λεω το λεω με καλη καρδια γι¨αυτο μην με παρεξηγεις για τον τονο των παραπανω...^%^
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

~!!Ro:o//!/!*:./>,<

(2f)

χαχαχαχα
xristos
Δημοσιεύσεις: 252
Εγγραφή: Δευ Ιαν 18, 2010 10:16 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από xristos »

Mogolos:D αρκετοι εχουν τα δικα σου μυαλα, σας προτεινω να φτιαξετε ολοι μαζι ενα κομμα..........#**
εδω ενας ψηφοφορος σου http://www.youtube.com/watch?v=kQI3AWpTWhM&feature=related
:p

ελπιζω να μην παρεξηγηθω, πλακα κανω!@/-=}{{
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Χρηστο τώρα παρεξηγηθηκα και δεν θα σε εχω φιλο!!!~!!
χαχαχαχαχαχαχ:p
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Ελεγχετε καλά κάθε κινουμενη επιφάνεια του σκάφους (aileronw, flaps, rader, elevator).
Εχθες αναγκάστικα να κάνω προσγείωση χωρις elevator.
Ο λόγος:
Παρόλο που έχουν αντικατασταθεί όλα τα "πιαστρακια" στα σερβο με μεταλικά, αυτό του elevator, καταφερε και "εφαγε" τις βολτες, και "ελευθερώθηκε"!!!!
Ευτυχώς το πήρα χαμπάρι αμεσως και χωρίς να πιεσω το σκάφος καθόλου, εκανα στοφή και το εφερα για προσγείωση. Χωρίς όμως elevetor, δεν μπορουσα να κάνω φλερ!! Ετσι την τελευταία στηγμη ανοιξα τα φλαπς! Το αποτελεσμα ήταν μια "αποτομη" προσγείωση (ελικα, σκελος) αλλα με το σκάφος σε ενα κομματι!! Τον απέθαντο εχει μου φαίνεται!!!
Προσοχη λοιπόν!
v_tolias
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 8:21 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από v_tolias »

Mogolos έγραψε: Ελεγχετε καλά κάθε κινουμενη επιφάνεια του σκάφους (aileronw, flaps, rader, elevator).
Εχθες αναγκάστικα να κάνω προσγείωση χωρις elevator.
Ο λόγος:
Παρόλο που έχουν αντικατασταθεί όλα τα "πιαστρακια" στα σερβο με μεταλικά, αυτό του elevator, καταφερε και "εφαγε" τις βολτες, και "ελευθερώθηκε"!!!!
Ευτυχώς το πήρα χαμπάρι αμεσως και χωρίς να πιεσω το σκάφος καθόλου, εκανα στοφή και το εφερα για προσγείωση. Χωρίς όμως elevetor, δεν μπορουσα να κάνω φλερ!! Ετσι την τελευταία στηγμη ανοιξα τα φλαπς! Το αποτελεσμα ήταν μια "αποτομη" προσγείωση (ελικα, σκελος) αλλα με το σκάφος σε ενα κομματι!! Τον απέθαντο εχει μου φαίνεται!!!
Προσοχη λοιπόν!

Ζείς το hobby!!
Κάθε εβδομάδα και ένα περιστατικό#**
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Δεν εχει νοημα αλλιώς
χαχαχαχα
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

μήπως θές να αλλάξω τον τιτλο του θέματος σε Συμβάντα Mogolos
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: μήπως θές να αλλάξω τον τιτλο του θέματος σε Συμβάντα Mogolos

Μαλον ειμαι ο μονος που εχω το θαρος να τα γραφω (δεν μπορει και σε άλλους θα συμβαινουν "κουφα")
χαχαχα:p
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Mogolos »

Να σημειώσω, ότι το σκάφος ειναι ετοιμο για πτήση (με 65 ευρωπουλα τα σκέλη)!@/-=}{{
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Για να μη λέει ο mogolos ότι μόνο εκείνος γράφει απρόοπτα που του έχουν συμβεί να σας πω και εγώ τι μου συνέβη σήμερα

Ήμασταν λοιπόν σήμερα στην Πεντέλη για ανεμόπτερα και ο αέρας ήταν αρκετά δυνατός
Σήκωσα το EasyGlider μου έκανα την πτήση μου ,το παρέλαβε ο pansot καπάκι ο Ankon και τέλος ο carapis (η TC άλλαξε χέρια όσο το μοντέλο ήταν στον αέρα)
Κάποια στιγμή το παίρνω και πάλι εγώ και αμέσως διαπιστώνω ότι δεν στρίβει από την μία πλευρά εύκολα (ήταν βαρύ στην αριστερή στροφή) Επειδή παλιότερα είχε κουνηθεί το φτερό και είχε φύγει το βύσμα του aileron φαντάστηκα ότι το ίδιο έγινε πάλι και έκανα στροφή για να το κατεβάσω
Κατά την προσέγγιση και από συνήθεια ανεβάζω αερόφρενα και τότε το glider κάνει μια άμεση βουτιά με το πλάι και πάρτο κάτω
Φυσικό επακόλουθο αφού το ένα το aileron δεν δούλευε

Αφού έφερα το μοντέλο στο σπίτι διαπίστωσα ότι το μισό aileron είχε αποκοπεί στο σημείο που κάνει με το ίδιο το υλικό του μεντεσέ
Τα λάθη μου
Α) το είχα δει από άλλη πτήση ότι είχε αδυνατίσει και αμέλησα &#8211; αδιαφόρησα (δεν μασάει είπα)
Β) από την πρώτη στιγμή που το σήκωσα έκανα αρκετό τριμ που έπρεπε να με πονηρέψει ότι κάτι δεν πάει καλά αλλά από την λύσσα μου δεν έδωσα την πρέπουσα σημασία και αυτό λόγω του αέρα όλο σχιζόταν (λόγω αυτού του υπερβολικού τριμ δεν κατάλαβαν κάτι και οι υπόλοιποι)
Γ) που πας ρε Καραμήτρο και ανεβάζεις αερόφρενα με ένα aileron (αυτό και αν ήταν πατάτα)
Άρα το (τα)λάθος όλο δικό μου μια και το μοντελάκι με προειδοποιούσε πολλαπλά (τώρα που το σκέπτομαι και στην προηγούμενη πτήση με το αερόφρενο είχε γύρει λίγο απότομα)

Για να κλείσει το ιστορικό το μοντελάκι δεν έπαθε ζημιά εκτός από κάτι βαθουλοματάκια ...................έβαλα ταινία με νήματα σε όλα τα πηδάλια (πάνω κάτω φυσικά)
Ας πρόσεχα.............. ευτυχώς που πετούσα τέτοιο μοντέλο και μάλιστα στο βουνό
http://www.youtube.com/watch?v=77_I1SK94EI&feature=player_embedded
Συνημμένα
DSCN2805.jpg
DSCN2805.jpg (93.43 KiB) Προβλήθηκε 221 φορές
DSCN2804.jpg
DSCN2804.jpg (93.73 KiB) Προβλήθηκε 221 φορές
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Συμβάντα

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Αυτή ήταν η δεύτερη και ανώδυνη πτώση του μια και στην παρθενική του από ελαττωματικό servo βραχυκύκλωσε ο δέκτης και μετά από δύο τεράστιες και θεαματικές λούπες τσακίστηκε στο έδαφος με full power
Εκείνη την φορά πάλι είχα μερίδιο στην ζημία αφού δεν είχα ρυθμίσει το safe mode οπότε ο δeκτης έδωσε full power
Από τότε πάντα ρυθμίζω το safe mode στο μηδέν throttle
To μοντέλο τότε ʽέπαθε σοβαρή ζημιά που όμως επιδιορθώθηκε εύκολα λόγω elapor
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί”