θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

stav
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 8:12 pm

θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από stav »

Καταρχην καλησπερα σ ολη τη παρεα..Ονομαζομαι Σταυρος, ειμαι 33 χρονων και ειμαι απο Αθηνα...Μετα απο πολλα χρονια αποφασισα να ξανασχοληθω με το αερομοντελισμο...(οχι οτι ημουν κανας εξπερ αλλα λεμε τωρα :) :) )

Η πρωτη μου επαφη με τον χωρο ηταν ενα καλοκαιρι πριν απο πολλα πολλα χρονια μεσω ενος περιοδικου που ισως οι παλαιοτεροι να θυμουνται...λεγοταν (αν θυμαμαι καλα βεβαια :) :) )¨Μικρος Επιστημονας" και ειχε για ενα μεγαλο διαστημα πολλα αφιερωματα (μεχρι κ σχεδια) αερομοντελων...ειχα βρει λοιπον ολη τη σειρα των τευχων αυτων τα οποια ξεκοκκαλησα το εν λογω καλοκαιρι στις διακοπες αφου ειχα κολλησει τρελα :) :) ..το αποτελεσμα ηταν να κατασκευασω (...ας πουμε :) :) ), ενα απλο απο τα σχεδια αεροπλανακι απο μπαλσα, το οποιο κινουταν απο θερμικο κινητηρα και ο χειρισμος γινοταν μεσω συρματοσχοινου!!!!!! Για διαφορους λογους η ενασχοληση μου με τον αερομοντελισμο σταματησε εκει...
Πριν 3 χρονια αγορασα ενα θερμικο αυτοκινητο Thunder Tiger το οποιο αν και πολυ καλο κ με αρκετα καλα specs, δεν με ξετρελανε οπως με ειχε ξετρελανει τοτε το αεροπλανακι μου...
Η ωρα λοιπον ηρθε να ξανασχοληθω με αυτο το αγαπημενο hobby....ψαχνωντας για πολλες ωρες το net ειδα οτι πλεον εχουν ολα αλλαξει απο τοτε (θα μου πειτε , τι περιμενες ρε μεγαλε να εχουν μεινει τα ιδια μετα απο 20 κ βαλε χρονια...)...

Εδω λοιπον ειναι που θα ηθελα μια μεγαλη βοηθεια....

Ειδα οτι πλεον υπαρχουν αρκετα αξιολογα ηλεκτρικα αεροπλανα, τα οποια βασει specs εχουν λιγα να ζηλεψουν απο τα θερμικα...Το ερωτημα λοιπον ειναι..τι προτεινεται ως καλυτερη λυση για καποιον που ουσιαστικα ξεκιναει απο το 0?? Θερμικο ή ηλεκτρικο trainer?? Ποια ειναι τα υπερ κ τα κατα του μεν κ του δε?
Να σημειωσω οτι ειχα καταληξει κατα 99% σε ηλεκτρικο αλλα μετα απο συζητηση με ιδιοκτητη καταστηματος μοντελισμου μου μπηκαν αμφιβολιες (προφανως μου προτεινε ως πολυ καλυτερη λυση το θερμικο)..

Το οικονομικο (σε λογικα παντα πλαισια :) :) ) δεν ειναι τοσο θεμα μιας και δεν θελω κατι το οποιο θα το κλαιω μετα απο 2-3 πτησεις (σκεφτομαι για artf kit, στο οποιο θα προσθεσω μοτερ και τ/κ της επιλογης μου)...

ευχαριστω εκ των προτερων για την οποια βοηθεια, και καλως σας βρηκα :) :) :)
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Καλώς ήρθες στην παρέα μας
Πράγματι είναι δύσκολο να πει κάποιος ποιο θα ήταν το καλύτερο εκπαιδευτικό
Κάθε ένα έχει τα προτερήματα του και από εδώ θα ακούσεις πολλές απόψεις
Θα αρχίσω εγώ προτείνοντας ηλεκτρικό και θα σου πω το γιατί
Το ηλεκτρικό σε απαλλάσσει από τις έγνοιες του να στρώσεις τον κινητήρα ,να τον ρυθμίσεις να τον καθαρίσεις –συντηρήσεις κλπ
Άρα εσύ έχεις να ασχοληθείς μόνο με τις πτήσεις και τον χειρισμό χωρίς άλλα θέματα και φόβο μη σου σβήσει από κάποιο λάθος ρύθμιση η υπερθέρμανση η μπούκωμα και λοιπά θέματα που θα σε αναγκάσουν σε αναγκαστική προσγείωση που λόγω απειρίας μπορεί να προβεί μοιραία και πλήρως απογοητευτική
Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα μπορούν να είναι αρκετά ποιο ελαφρά πχ foam η epp που μεταφράζεται σε ποιο λίγες ζημιές και ευκολότερα επισκευάσιμες
Θα πρότεινα ένα easy star η ένα οποιοδήποτε epp υψηλοπτέριγο με φτερό από μέτρο και πάνω που να έχει aileron
Αργότερα και αφού έχεις εξοικειωθεί με τον χειρισμό μπορείς να πάς σε άλλα μοντέλα μεγαλύτερα βαρύτερα και σίγουρα ομορφότερα που ο θερμικός κινητήρας είναι must
Να είσαι σίγουρος ότι ακόμη και τότε το ελαφρύ μοντελάκι πάντα θα ρε ευχαριστεί και θα βρίσκει χώρο στο αυτοκίνητο για πτήσεις στις εξορμήσεις σου
Αυτό που είναι το σημαντικότερο
Οι πρώτες σου πτήσεις να γίνουν δίπλα σε έμπειρους γιατί και εσύ θα νοιώθεις ασφαλής αλλά και το μοντέλο θα σωθεί στις πρώτες στραβές
Σε περιμένουμε για setαρίσματα και ότι άλλο χρειαστείς
GREECEPILOT
Δημοσιεύσεις: 401
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 14, 2010 11:51 am

Απάντηση: θερμικό ή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από GREECEPILOT »

Καλημέρα και από εμένα φίλε μου. Επειδή κάπως στα ίδια επίπεδα ήμουν και εγώ όταν μου ξανακόλλησε το μικρόβιο ο κουμπάρος μου, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Αντώνη αν και έχω μόλις το 1/500 της πείρας του (:,)). Προσπάθησε να επικεντρωθείς στο πτητικό κομμάτι αν και η όλη διαδικασία από τις ρυθμίσεις μέχρι την καθαριότητα του μοντέλου ,έχει την χάρη της!!Γενικά , το πιο πιθανό είναι ότι κάποια στιγμή θα σπάσεις κάποιο αεροπλάνο και επειδή δεν είσαι σε φάση αυτή την στιγμή να έχεις στο πεδίο ,δύο ή περισσότερα αεροπλάνα να σηκώσεις ,φοβάμαι ότι θα απογοητευτείς. Αυτά από εμένα..._P_P
hlsat
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: Πέμ Απρ 10, 2008 8:34 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από hlsat »

Φιλε stav αυτο που ειχες φτιαξη τοτε λεγοταν δεσμιο μοντελο και πιθανοτατα αν θυμαμαι καλα πρεπη να ηταν το Φαεθον.Ερωτηση τον κινητηρα τον εχεις η δεν του εβαλες καθολου.Τωρα για να ξαναξεκινησις και μαλιστα σε τηλεκατευθυνομενο και εγω σου προτεινω ηλεκτρικο για πολλους και διαφορους λογους εκτος και εαν εχης τον κινητηρα που σε ρωτησα και θελης να ξανακατασκευασης ενα ξυλινο τηλεκατευθυνομενο αυτη την φορα.
stav
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 8:12 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από stav »

καλημερα παιδια, και σας ευχαριστω πολυ για τις αμεσες απαντησεις...

Για να πω την αλήθεια τα θερμικα παντα με γοητευαν περισσοτερο, και ο λογος που σκεφτομουν το ηλεκτρικο ειναι ακριβως η μεγαλυτερη ευκολια που προσφερει και οι μικροτερες απαιτησεις οσον αφορα προετοιμασια συντηρηση αλλα κ φροντιδα μετα την πτηση, αλλα και οι λιγοτερες απωλειες σε περιπτωση στραβης...

Βεβαια λογω του οτι απο τη μια εχω ηδη θερμικο και ξερω πανω κατω για συντηρηση ρυθμισεις κτλ, αλλα και απο την αλλη μου αρεσει πολυ να ασχολουμε με το ο,τι κουβαλαει μοτερακι ( ακομα κ το αυτοκινητο μου μονος μου το υπετροφοδοτησα), δεν με τρομαζει ουτε με χαλαει η ιδεα του θερμικου..

Οποτε μια ιδεα που ειχα διαβαζοντας τις απαντησεις, ειναι ισως να παρω καποιο ηλεκτρικο στο οποιο υπαρχει η δυνατοτητα αναβαθμισης σε θερμικο αργοτερα...

Υπαρχει καποιο τετοιο trainer και να ναι αξιζει το κοπο, ή ειναι ημιμετρο??
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

_Β_Οσίγουρα κάτι εχεις βάλει στο μάτι
............βάλε επιλογές να ακούσεις απόψεις
αν θές έλα στον Μαραθώνα σήμερα η αυριο να γνωρίσεις μερικούς απο εμάς και να τα πούμε απο κοντά
Δεν ξέρω για σήμερα γιατί μπόρεί να πάω για ανεμοπορία (θα είναι όμως άλλοι που θα σε καλοδεχθούν) αλλα αυριο το απόγευμα θα είμαι και εγώ μαζί με ένα μοντελάκι κατάληλο για αρχάριο για να κάνεις την πρώτη σου πτήση
Μοντελιστές πρόθυμους θα βρείς ακόμη στον Ασπρόπυργο, στο ΣΕΦ και πολλά ακόμη μέρη που μπορείς να δεις μέσω του θέματος για τους χώρους πτήσης
tasospap
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 26, 2009 12:57 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από tasospap »

Εγω παντος ειμαι υπερ της λεγομενης δασκαλας .Calmato . αλλα κατα τη γνωμη μου το χαμηλοπτερυγο .Πεταει οπως το υψηλοπτερυγο αλλα εχει και την δυνατοτητα αργοτερα να εκτελεσει βασικα ακροβατικα .Ειναι εκπαιδευτικο αλλα συχρονος και παιχνιδιαρικο
stav
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 8:12 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από stav »

Καταρχην να ευχαριστησω για την προσκληση, αλλα αυτη τη στιγμη ειμαι εκτος Αθηνων και δεν θα μπορεσω να ερθω..σιγουρα ομως καποιο αλλο ΣΚ θα περασω και θα σας "ζαλισω" :) :) :) (ειχα περασει τυχαια την περασμενη Κυριακη απο την αλανα στο Μαραθωνα και ειχα αρκετα παιδια με αεροπλανα btw)


O παλιος ολα τα καταλαβαινει :) :) :)

Η αληθεια ειναι οτι απο θερμικα (κ μετα τη πλυση εγκεφαλου βεβαια), εχω βαλει στο ματι το Calmato 40 trainer (με ΟS 0.55AX ABL μοτερ και Futaba 6EX)...

Ομως διαβαζοντας ολων τις γνωμες εδω μαλλον θα πρεπει να ξεκινησω με κατι πιο φθηνο και ανθεκτικο (..και ηλεκτρικο :) :) )....Αρα φανταζομαι η πιο συνετη επιλογη για εναν αρχαριο θα ειναι το GWS E-starter..αυτο ομως απο τα λιγα που ειδα ειναι χωρις μοτερ και ηλεκτρονικα..Σκεφτομουν λοιπον για το εξης setup

Supertigre .10 brushless motor
Supertigre 30A ESC 5V/2A
Supertigre LiPo 11.1V 1800mAh 15C


ΑPC 9x4,5 propeller (κ μια 9x6 για καβατζα)
και ενα adaptor απο great planes (4mm to 1/4x28)
και βεβαια την παραπανω τ/κ (για να την κρατησω κ για αργοτερα)

btw xρειαζομαι ισως κατι αλλο εξτρα?

Tα παραπανω πραγματα (μαζι με το αεροπλανακι αλλα χωρις την τ/κ) απο ξενο eshop βγαινουν περιπου 140 ευρω με ταχυδρομικα...απο Ελλαδα δεν εχω ψαξει ακομα αλλα θα το δω και αυτο...

Α!!!! ναι ...θα χρειαστω κ charger για τις μπαταριες...εκει τι θα προτεινατε?? ( με το σκεπτικο παντα οτι θα ειναι κατι προσωρινο μεχρι να περασουμε στα θερμικα, αρα οχι κατι extreme)
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

δεν είναι κακό............ έχει μάθει πολλούς να πετάνε μα θα προτιμούσα κάτι σε epp όπως το MiniMag της Multiplex που το μόνο που του λείπει είναι πίσω ροδάκι (εύκολο να γίνει)
η εμμονή μου με το epp η elapor όπως το λέει η multiplex υπάρχει διότι έχω μοντέλα της και πραγματικά αντέχουν τα πάντα όπως μπορούν να σε επιβεβαιώσουν και oσοι που έχουν κάτι τέτοιο στα χέρια τους
.......είναι ένα αεροπλάνο που θα αργήσεις να βαρεθεις
stav
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 8:12 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από stav »

Nα λοιπον τα καινουρια μου αποκτηματα :) :) :)

Ενα e-starter (για να κανουμε την αρχη χωρις πολλα δραματα :) :) :) ), τ/κ Futaba 6EX (με R617FS receiver) και για αργοτερα (θα φτιαχνεται σιγα σιγα οσο εκπαιδευομαι στο ηλεκτρικο) ενα Revolver της GreatPlanes με μοτερ O.S. 55 AX

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Θα ηθελα να ρωτησω (επειδη μου ειπαν οτι ειναι κριμα να διακινδυνευσω τον ακριβο receiver της FUTABA στο estarter), αν υπαρχει εναλλακτικη για receiver ωστε να χρησιμοποιησω την τ/κ αυτη, ή αλλιως καποια φθηνη τ/κ (μεταχειρισμενη) αρκετη μονο για τις αναγκες του estarter
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

http://www.hobbybox.gr/products1.php?wh=1&lang=1&the1id=10&the2id=96&theid=96&open1=10&open2=96

.......με κλειστά μάτια .........και θα με θυμάσαι!!
2,4 πολύ καλη αίσθηση σιγουρη εμβέλεια μπαινει και στο sim
δοκιμασμένη απο πολλούς
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

ελπίζω να είσαι αργός στην κατασκευή γιατι το Revolver είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του ............πολύ γρήγορο σε όλα του
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από King Kostas »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ελπίζω να είσαι αργός στην κατασκευή γιατι το Revolver είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του ............πολύ γρήγορο σε όλα του


Πάντα διακριτικός ο Αντώνης.

Προσωπικά πιστεύω ότι το Revolver πρέπει να πάει πατάρι και να πάρει ο άνθρωπός κανένα ποιο normal. Με το 55άρι της OS πάντως το Sportster της Great Planes είναι αυτό που θα έπρεπε να δει μιας και είναι ένα πολύ οικονομικό και τίμιο entry level χαμηλό-πτέρυγο.

Τα λέω όλα αυτά γιατί και εγώ όπως και σχεδόν οι περισσότεροι που ασχολούνται με αυτό το hobby, δώσαμε ένα κάρο λεφτά στο παρελθόν, σε αεροπλάνα που απλά δε μπορούσαμε να πετάξουμε (είτε λόγο γνώσης / αντίληψης, είτε λόγο αντικειμενικών δεξιοτήτων και εμπειρίας), ΑΛΛΑ το σημαντικότερο να τα ευχαριστηθούμε.

Το Sportsteράκι είναι δοκιμασμένο (πέταγα για τουλάχιστον 1 χρόνο με 52άρα τετράχρονη…λίγο underpower…αλλά σκέτη γλύκα), πετά αργά, κάνει όλα όσα πρέπει (εκτός knife edge), συγχωρεί, αντέχει την κακοποίηση, επισκευάζετε εύκολά και φτιάχνετε σε 2-3 μέρες….επίσης δεν σε αφήνει, στην κατασκευή, να κάνεις κανένα λάθος……και ζυγίζει πανεύκολά.

Το Revolver είναι καθαρά pattern σκάφος, πολύ γρήγορο αρκετά ευθύβολο και χαλαρά ένα 3ο ή ίσως και 4ο αεροπλάνο.

Ξανασκέψου το!!!
ο Λακης ο Λωτος

Δημοσίευση από ο Λακης ο Λωτος »

Εγω πηρα ενα Τ 28 trojan σημερα για να μαθω προσγειωσεις και απογειωσεις με δαυτο γιατι με το ΕΖ μαθαινει κανεις στροφες και soar και ολιγο απο ανεμοπορια και θερμικα με ολιγη απο ακοντισμο αλλα για προσγειωσεις κτλ δεν εχει το μενου... οποτε ακολουθησα την πεπατημενη πολλων συν-φορουμιτων φιλων και ξηγηθηκα parkzone T 28

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: http://www.hobbybox.gr/products1.php?wh=1&lang=1&the1id=10&the2id=96&theid=96&open1=10&open2=96

.......με κλειστά μάτια .........και θα με θυμάσαι!!
2,4 πολύ καλη αίσθηση σιγουρη εμβέλεια μπαινει και στο sim
δοκιμασμένη απο πολλούς



ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΩ τα λογια του γκουρου μου αντουαν και οντως το πλανετ 5 με Τ/Κ και receiver τουγκεδα στα 45 γιουρα ειναι πολυ καλη απιλογη οπως βιωσε ενας φιλος και διεπιστωσα και εγω ιδιοις ομασοι+(*)
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: θερμικόή ηλεκτρικό trainer?

Δημοσίευση από DjBac »

Καλορίζικα τα μοντέλα σου και καλοπέταχτα να είναι!!

Προσωπικά το πρώτο μου trainer ήταν ένα 40άρι θερμικό υψηλοπτέρυγο και δεν το μετάνιωσα καθόλου!!!

Πάντως και για το e-starter έχω ακούσει καλά λόγια, απλά δε θα είναι τόσο σταθερό και απαλό όσο ένα balsa!!

Καλή αρχή!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αεροπλάνα/RC Airplanes”