Αγαπητοί φίλοι,
Θα ήθελα να ρωτήσω τους εμπειρότερους εξ υμών εάν υπάρχουν κάποιοι 'κανόνες', η, κάποια 'σημεία' που πρέπει να προσέξει κανείς ιδιαιτέρως, όταν πρόκειται να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αεροπλάνο με μηχανή glow...
Ειδικότερα αναφέρομαι σε θέματα ελέγχου της μηχανής (υπάρχει κάποια τεχνική, η, κινήσεις, η συγκεκριμμένα σημεία οπτικού ελέγχου...?) ιδίως όταν αυτή δεν είναι δυνατόν να δοκιμασθεί επι τόπου, αλλά και σε θέματα ελέγχου του κέλυφους του μοντέλου (εσωτερικά - εξωτερικά, σημεία ενώσεων, πηδάλια, κλπ.) που πιθανόν να μην είναι άμεσα αντιληπτά απο το μάτι ενός νεοεισερχόμενου στον χώρο...!
Παρακαλώ πολύ για την βοήθειά σας επι του θέματος...!
Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
η ταν, η, τα πετάν...
Απάντηση: Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
Νίκο θα σου προτείνω κάποια σημεία που μπορείς να κοιτάξεις, βέβαια οι πιο έμπειροι στον χώρο αυτό θα σε κατατοπήσουν σαφώς καλύτερα!
1) Δες αν το μοτέρ έχει συμπίεση γυρνώντας τον άξονα με το χέρι. Ίσως το καλύτερο θα ήταν να ανοίξεις το μοτέρ και να δεις για τυχόν σκουριά ή υπολείμματα υπερθέρμανσης.
2) Ψάξε να δεις αν η μπάλσα έχει ρουφήξει καύσιμο/λάδι. Ειδικά στον καθρέφτη μπροστά και στις ενώσεις από πίσω.
3) Όσο για τα πηδάλια βγάλε τις ντίζες και κάνε τις κινήσεις με το χέρι και αν θες τράβα τα λίγο να δεις αν τα hinges έχουν μπει καλά!
Για ποιο μοντέλο σκέφτεσαι?? :D
1) Δες αν το μοτέρ έχει συμπίεση γυρνώντας τον άξονα με το χέρι. Ίσως το καλύτερο θα ήταν να ανοίξεις το μοτέρ και να δεις για τυχόν σκουριά ή υπολείμματα υπερθέρμανσης.
2) Ψάξε να δεις αν η μπάλσα έχει ρουφήξει καύσιμο/λάδι. Ειδικά στον καθρέφτη μπροστά και στις ενώσεις από πίσω.
3) Όσο για τα πηδάλια βγάλε τις ντίζες και κάνε τις κινήσεις με το χέρι και αν θες τράβα τα λίγο να δεις αν τα hinges έχουν μπει καλά!
Για ποιο μοντέλο σκέφτεσαι?? :D
Απάντηση: Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
Η μηχανή ειναι το τελευταιο που θα πρέπει να σε απασχολεί. Εκτώς εαν ειναι πρωτοκλασάτη, saito κλπ, και ο πωλητης ανεβάζει την τιμή του μονέλου λόγο της υπαρξής της. Στην περίπτωση αυτή, εαν εχεις την εμπειρια μπόρεις με ενα απλό γυρισμα της προπέλας να καταλάβεις σε τι κατασταση ειναι η μηχανή. Εαν εχει τζόγους, ρουλεμαν, μπιελα κλπ. Από την κεφαλή, καταλαβαίνεις εαν χανει η φλάτζα. Εαν ειναι "καμενη" η κεφαλή, δεν ειναι και το καλύτερο.
Φυσικά εαν δεν την ακουσεις την μηχανή, δεν μπορεις να εισαι σιγουρος 100%.
Οσο αφορά το σώμα - φτερα
Ελέγχεις πρώτα απ΄όλα τα φτερά. Να μην εχουν σπασίματα. Το να ειναι γδαρμένα δεν ειναι σοβαρό πρόβλημα. Αλλα αν τα "κουνας" και "κουδουνίζουν" ή τριζουν, δεν εισαι σε καλό δρόμο. Ενας τροπος για να ελέγξεις την αντοχή τους ειναι να τα πιασεις από το φιν (από την άκρη) και να δεις εαν αντέχουν να σηκωθούν παραλληλα προς το εδαφος, χωρίς να τρίζουν ή να λιγίζουν υπερβολικά.
Τα πηδάλια δεν σε απασχολούν , διότι και ριμαδια να ειναι (απιθανο, εαν το φτερο ειναι καλό) φτιαχνεις ευκολα καινουρια.
Μεγαλη προσοχή στον "κεθρέφτη". Εαν ειναι "ποτισμενος" από λάδια, η αντοχή του εχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμο. Κάποια στιγμή θα σκορπίσει. Δυστυχώς ειναι αρκετά δυσκολο να απαλαγείς από "μουλιασμένα" τμήματα του σκάφους. Οσο και να τα καθαρίζεις η μπάλσα εχει πρακτικά καταστραφεί. Θα πρέπει να πάς σε αντικατασταση των τμημάτων αυτών.
Ελεγχος στα ουρέα πτερύγια. Εαν οι κλήσεις τους ειναι συμφωνα με τα σχεδια του κατασκευαστή. Μια σπασμένη ουρα που κολλήθηκε σε λάθος σημειο, μπορεί να μην εχει δομικό πρόβλημα, αλλα το σκάφος εχει πτητικό προβλημα, και μαλιστα μεγάλο.
Σηστήματα προσγείωσης. Οχι τόσο οσο αφορά τα ίδια τα σηστήματα, αλλα περισσότερο για τις καταπονίσεις που έχουν προκαλέσει στο σώμα ή στα φτερά που ειναι τοποθετημένα. Ενας ελεγχος λοιπόν δεν μας βλάπτει.
Αυτα σε γενικές γραμμές. Πιστεύω πώς εμπειρότεροι από μενα μοντελιστές θα προσθέσουν και άλλους τροπους ελέγχου.
Φιλικά Γιαννης
Φυσικά εαν δεν την ακουσεις την μηχανή, δεν μπορεις να εισαι σιγουρος 100%.
Οσο αφορά το σώμα - φτερα
Ελέγχεις πρώτα απ΄όλα τα φτερά. Να μην εχουν σπασίματα. Το να ειναι γδαρμένα δεν ειναι σοβαρό πρόβλημα. Αλλα αν τα "κουνας" και "κουδουνίζουν" ή τριζουν, δεν εισαι σε καλό δρόμο. Ενας τροπος για να ελέγξεις την αντοχή τους ειναι να τα πιασεις από το φιν (από την άκρη) και να δεις εαν αντέχουν να σηκωθούν παραλληλα προς το εδαφος, χωρίς να τρίζουν ή να λιγίζουν υπερβολικά.
Τα πηδάλια δεν σε απασχολούν , διότι και ριμαδια να ειναι (απιθανο, εαν το φτερο ειναι καλό) φτιαχνεις ευκολα καινουρια.
Μεγαλη προσοχή στον "κεθρέφτη". Εαν ειναι "ποτισμενος" από λάδια, η αντοχή του εχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμο. Κάποια στιγμή θα σκορπίσει. Δυστυχώς ειναι αρκετά δυσκολο να απαλαγείς από "μουλιασμένα" τμήματα του σκάφους. Οσο και να τα καθαρίζεις η μπάλσα εχει πρακτικά καταστραφεί. Θα πρέπει να πάς σε αντικατασταση των τμημάτων αυτών.
Ελεγχος στα ουρέα πτερύγια. Εαν οι κλήσεις τους ειναι συμφωνα με τα σχεδια του κατασκευαστή. Μια σπασμένη ουρα που κολλήθηκε σε λάθος σημειο, μπορεί να μην εχει δομικό πρόβλημα, αλλα το σκάφος εχει πτητικό προβλημα, και μαλιστα μεγάλο.
Σηστήματα προσγείωσης. Οχι τόσο οσο αφορά τα ίδια τα σηστήματα, αλλα περισσότερο για τις καταπονίσεις που έχουν προκαλέσει στο σώμα ή στα φτερά που ειναι τοποθετημένα. Ενας ελεγχος λοιπόν δεν μας βλάπτει.
Αυτα σε γενικές γραμμές. Πιστεύω πώς εμπειρότεροι από μενα μοντελιστές θα προσθέσουν και άλλους τροπους ελέγχου.
Φιλικά Γιαννης
Απάντηση: Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
Νομίζω ότι μια πτήση μαζί με τον κάτοχο πριν την αγορά θα σου λύσει κάθε απορία….και φυσικά θα βγάλει όλες τις μαύρες σκέψεις που έχουμε όλοι όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένα προϊόντα.
Οι glow μηχανές είναι αρκετά αξιόπιστες (είτε επώνυμες είτε κινέζικές), θεωρώ ότι από τον ήχο και την ευκολία της εκκίνησης και φυσικά του κρατήματος του ρελαντί έχεις 75% της απάντησης στο αν είναι ΟΚ ή όχι, το υπόλοιπο 25% έχει να κάνει με την δύναμη του μοτέρ, οπότε βάζεις μια προπέλα λίγο μεγαλύτερη πάνω στο μοτέρ και ανεβάζεις thrust στο 75-80% για 15 seconds περίπου, αν το pull είναι γραμμικό και κρατιέται και στο φάσμα των υψηλών στροφών χωρίς κενά και υστέρηση, τότε δεν έχεις θέμα…..αγοράζεις το μοτέρ και κερνάς τον καφέ ή την μπύρα.
Σε ότι αφορά στο σκαρί…..τα πράματα πάνε με το μάτι…..τα βασικά βέβαια είναι να μην υπάρχει ένδειξη κόπωσης ή ρωγμών σε σημεία όπως, firewall, retract bay, horizontal join και φυσικά στα σημεία έδρασες των κινούμενων μερών…..όπως ailerons, rudder, elevator, flaps κτλ……αν μιλάμε για κατασκευή από balsa και plywood…..καλό θα ήταν να δεις φουσκώματα, νοτίσματα και πετσικάρισα….πάντως το ξύλο έρχεται οπότε μη προβληματίζεσαι. Στη περίπτωση fiber, ρητίνης, foam+wood cover κτλ…..τα πράματα είναι ακόμα ποιο εύκολα, με ένα πέρασμα αφής πάνω από τις επιφάνειες καταλαβαίνεις ακόμα και αν το σκάφος «κοιμάται» πάνω από καλοριφέρ……!!!!
Έχεις βρει κάτι καλό;
Οι glow μηχανές είναι αρκετά αξιόπιστες (είτε επώνυμες είτε κινέζικές), θεωρώ ότι από τον ήχο και την ευκολία της εκκίνησης και φυσικά του κρατήματος του ρελαντί έχεις 75% της απάντησης στο αν είναι ΟΚ ή όχι, το υπόλοιπο 25% έχει να κάνει με την δύναμη του μοτέρ, οπότε βάζεις μια προπέλα λίγο μεγαλύτερη πάνω στο μοτέρ και ανεβάζεις thrust στο 75-80% για 15 seconds περίπου, αν το pull είναι γραμμικό και κρατιέται και στο φάσμα των υψηλών στροφών χωρίς κενά και υστέρηση, τότε δεν έχεις θέμα…..αγοράζεις το μοτέρ και κερνάς τον καφέ ή την μπύρα.
Σε ότι αφορά στο σκαρί…..τα πράματα πάνε με το μάτι…..τα βασικά βέβαια είναι να μην υπάρχει ένδειξη κόπωσης ή ρωγμών σε σημεία όπως, firewall, retract bay, horizontal join και φυσικά στα σημεία έδρασες των κινούμενων μερών…..όπως ailerons, rudder, elevator, flaps κτλ……αν μιλάμε για κατασκευή από balsa και plywood…..καλό θα ήταν να δεις φουσκώματα, νοτίσματα και πετσικάρισα….πάντως το ξύλο έρχεται οπότε μη προβληματίζεσαι. Στη περίπτωση fiber, ρητίνης, foam+wood cover κτλ…..τα πράματα είναι ακόμα ποιο εύκολα, με ένα πέρασμα αφής πάνω από τις επιφάνειες καταλαβαίνεις ακόμα και αν το σκάφος «κοιμάται» πάνω από καλοριφέρ……!!!!
Έχεις βρει κάτι καλό;
Απάντηση: Αγορά μεταχειρισμένου θερμικού αεροπλάνου
...σας ευχαριστώ φίλοι μου για την γρήγορη και μεστή απάντησή σας...
...το ερώτημα ετέθη έχοντας κατά νού συγκεκριμμένη περίπτωση, όπου πωλείται η μηχανή OS Max FS120SE και συνοδεύεται 'gratis' απο 60άρι Hangar9 πολεμόπουλο (χωρίς servo κ' ηλεκτρονικά)...όλα στο κόστος της glow μηχανής...
...η μηχανή κ' το μοντέλο έχουν πετάξει συνολικά 7-8 φορές...
...το ερώτημα ετέθη έχοντας κατά νού συγκεκριμμένη περίπτωση, όπου πωλείται η μηχανή OS Max FS120SE και συνοδεύεται 'gratis' απο 60άρι Hangar9 πολεμόπουλο (χωρίς servo κ' ηλεκτρονικά)...όλα στο κόστος της glow μηχανής...
...η μηχανή κ' το μοντέλο έχουν πετάξει συνολικά 7-8 φορές...
η ταν, η, τα πετάν...