Ερωτηση σχετικα με down thrust!
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Καλησπερα! Θα ηθελα να ρωτησω κατι.Εχουμε και λεμε εχω τοποθετηση στο Thunder Tiger sport 40L εναν ASP52A κινητηρα.Ξερω ειναι μεγαλος γι'αυτο το μοντελο,Εχω κ εναν Irvine 40 που θα του φορεσω αλλα περιμενω καποια πραγματα τελος παντων το ερωτημα μου ειναι το εξης οταν δινω τερμα γκαζι το αεροπλανο τεινει να παιρνει UP αν του εβαζα στις πισω βιδες του κινητηρα απο μια ροδελα εκαστος και εριχνε λιγο το κινητηρα μπροστα θα υπηρχε καποιο λειτουργικο προβλημα?Το αεροπλανο το εχω ζυγισει και ειναι μπροστοβαρο λογω του μοτερ του εχω βαλει πισω 135 γραμμαρια και παλι ειναι ελαχιστα στο επιθυμητο εμπροστοβαρο!
Πεται μια χαρα απλα παιρνει UP στο τερμα γκαζι και ετσι αναγκαζομαι να πεταω με γκαζι ακομα και κατω απο την μεση μερικες φορες! Αυτο βεβαια το κανω κ γω για να μην τρεχει πολυ το αεροπλανο.
Δωστε μου τα φωτα σας παρακαλω!
Πεται μια χαρα απλα παιρνει UP στο τερμα γκαζι και ετσι αναγκαζομαι να πεταω με γκαζι ακομα και κατω απο την μεση μερικες φορες! Αυτο βεβαια το κανω κ γω για να μην τρεχει πολυ το αεροπλανο.
Δωστε μου τα φωτα σας παρακαλω!
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1724
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
to λοιπόν
..αυτό συμβαίνει γιατί το κέντρο βάρους σου μπορεί να είναι λάθος.
ή η γωνια προσβολή φτερού ή stab μπορεί να είναι λάθος.
ή η γωνια κινητήρα μπορεί να είναι λάθος. _Β_Ο
Για να αρχίσεις από κάπου πρέπει να απομονώσεις όλα τα παραπάνω εκτος από ένα
.Βγάζουμε κινητήρα και κέντρο βάρους, για να δούμε αν τραβάει up η down το φτερό η το stab.
Δηλαδή μπαίνεις σε κάθετη βύθιση με ρελαντί.Εκεί το κέντρο βάρους και η γωνιές του κινητήρα δεν έχουν σημασία.
Αφού όλες οι επιφάνειες σου είναι "τριμαρισμενες" στο μηδέν και το αεροπλάνο τραβάει κάπου,μεταβάλλεις την γωνια προσβολής του φτερού μέχρι να κατεβαίνει κάθετα.
Αν δε τραβάει στην βύθιση αλλα συνεχίζει το φαινόμενο τότε βάλε το κέντρο βάρους εκεί που προτείνει ο κατασκευαστής και κανε περάσματα ευθεία οριζόντια με τέρμα γκάζι.
Μόλις θα περνάει το αεροπλάνο από μπροστά σου κόβε το γκάζι στο ρελαντί και παρατήρησε αν τραβάει πάνω η κάτω.Αν δηλαδή βουτάει απότομα αύξησε το down thrust και "ξανατριμαρε" το elevator.
:?ZΣτο τέλος αν τα βαριέσαι όλα αυτά βάλε μια μίξη γκάζι σε elevator που να διορθώνει αυτόματα elevator ανάλογος τι γκάζι έχεις
..αυτό συμβαίνει γιατί το κέντρο βάρους σου μπορεί να είναι λάθος.
ή η γωνια προσβολή φτερού ή stab μπορεί να είναι λάθος.
ή η γωνια κινητήρα μπορεί να είναι λάθος. _Β_Ο
Για να αρχίσεις από κάπου πρέπει να απομονώσεις όλα τα παραπάνω εκτος από ένα
.Βγάζουμε κινητήρα και κέντρο βάρους, για να δούμε αν τραβάει up η down το φτερό η το stab.
Δηλαδή μπαίνεις σε κάθετη βύθιση με ρελαντί.Εκεί το κέντρο βάρους και η γωνιές του κινητήρα δεν έχουν σημασία.
Αφού όλες οι επιφάνειες σου είναι "τριμαρισμενες" στο μηδέν και το αεροπλάνο τραβάει κάπου,μεταβάλλεις την γωνια προσβολής του φτερού μέχρι να κατεβαίνει κάθετα.
Αν δε τραβάει στην βύθιση αλλα συνεχίζει το φαινόμενο τότε βάλε το κέντρο βάρους εκεί που προτείνει ο κατασκευαστής και κανε περάσματα ευθεία οριζόντια με τέρμα γκάζι.
Μόλις θα περνάει το αεροπλάνο από μπροστά σου κόβε το γκάζι στο ρελαντί και παρατήρησε αν τραβάει πάνω η κάτω.Αν δηλαδή βουτάει απότομα αύξησε το down thrust και "ξανατριμαρε" το elevator.
:?ZΣτο τέλος αν τα βαριέσαι όλα αυτά βάλε μια μίξη γκάζι σε elevator που να διορθώνει αυτόματα elevator ανάλογος τι γκάζι έχεις
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Θα δοκιμασω αυριο να δω που θα το παω για πτηση. Λες να εχει τοσα λαθη απο τον κατασκευαστη???
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Χμμμ... 135γρ. στην ουρά σε 40άρι μοντέλο είναι ανησυχητικά πολλά.
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Τα 135 ειναι λογω κινητηρα αλλιως με τον 40αρι τον κινητηρα που εχω θελει σαφως πολυ λιγοττερα απλα δεν εχω βαλει τον 40αρι λογω του οτι περιμενω καποια πραγματα κατι ορινκ και φλατζες!!
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
το μοντέλο αυτό δεν έπρεπε να τραβάει τόσο πολύ πάνω ακόμη και με αυτό το μοτέρ Ξανακοίτα το ζύγισμα Αν είναι υπερβολικά μπροστόβαρο προσπάθησε να κάνεις μεταφορά βαρών όπως μπαταρίες κλπ Ακούγεται απίστευτο το βάρος των 135 gr στην ουρά Αν το πρόβλημα είναι απο το μοτέρ θα το καταλάβεις αμέσως εάν το μοντέλο τραβάει πάνω με κάθε άνοιγμα του γκαζιού Πέρασε το απο μπροστά σου με ταχύτητα αλλα χωρίς μοτέρ και άνοιξε το εκείνη την στιγμή Αν τραβήξει πάνω βάλε περισότερη γωνία στο μοτέρ
-
- Δημοσιεύσεις: 250
- Εγγραφή: Δευ Σεπ 21, 2009 6:52 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Γεια σας φίλοι
μια καλή συνήθεια που πρέπει να αποκτήσουμε για κάθε μοντέλο, ακόμη και ARF, είναι ο έλεγχος της γωνίας πρόσπτωσης των πτερύγων.
Στα διπλάνα (τριπλάνα) αυτό είναι απολύτως απαραίτητο, ειδικά για την επάνω πτέρυγα, γιατί ακόμα και στις καλύτερες εταιρείες ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνει την γωνία πρόσπτωσης του επάνω φτερού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το μοντέλο να στολάρει και να συντριβεί.
Η μέτρηση της γωνίας γίνεται απλά ως εξής:
-Τοποθετούμε το μοντέλο σε ένα τραπέζι έτσι ώστε το οριζόντιο σταθερό να είναι τελείως οριζόντιο και το ελέγχουμε με ένα μικρό αλφάδι.
- Τοποθετούμε το ειδικό όργανο μέτρησης γωνίας πρόσπτωσης στην πτέρυγα και μετράμε την γωνία. Για ένα χαμηλοπτέρυγο ακροβατικό, πρέπει να είναι μηδέν. Για ένα εκπαιδευτικό, μέχρι περίπου 2 μοίρες. Γωνίες από 3 μοίρες και πάνω, μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα το στολάρισμα του μοντέλου.
- Αν δεν έχουμε το ειδικό όργανο για την μέτρηση της γωνίας πρόσπτωσης, τότε με ένα χαρακάκι μετράμε την απόσταση του χείλους εκφυγής από το τραπέζι και κατόπιν του χείλους προσφυγής. Οι μετρήσεις γίνονται κοντά στην ρίζα του φτερού. Έστω ότι βρίσκουμε διαφορά 1 cm (πιο σηκωμένο το χείλος προσφυγής). Έστω ότι η χορδή στο σημείο που κάναμε την μέτρηση είναι 35cm. Τότε η εφαπτομένη είναι 1/35 = 0.028 και η γωνία που αντιστοιχεί σε αυτή την εφαπτομένη είναι (την βρίσκουμε με ένα κομπιουτεράκι) 1.6 μοίρες.
- Στα διπλάνα η γωνία πρόσπτωσης πρέπει να είναι 0 μοίρες, επειδή το αεροπλάνο έχει -λόγω της διπλής πτέρυγας-μεγάλη άντωση και "τραβάει" προς τα επάνω (το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα τριπλάνα-σε περίπτωση που κάποιος αποπειραθεί να φτιάξει).
- Μερικά αεροπλάνα, όπως π.χ. το FOKKER TRIPLANE έχουν στο πίσω οριζόντιο σταθερό θετική γωνία πρόσπτωσης και τα παραπάνω που είπαμε δεν ισχύουν.
Φιλικά
Γιώργος Καρασούλας
μια καλή συνήθεια που πρέπει να αποκτήσουμε για κάθε μοντέλο, ακόμη και ARF, είναι ο έλεγχος της γωνίας πρόσπτωσης των πτερύγων.
Στα διπλάνα (τριπλάνα) αυτό είναι απολύτως απαραίτητο, ειδικά για την επάνω πτέρυγα, γιατί ακόμα και στις καλύτερες εταιρείες ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνει την γωνία πρόσπτωσης του επάνω φτερού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το μοντέλο να στολάρει και να συντριβεί.
Η μέτρηση της γωνίας γίνεται απλά ως εξής:
-Τοποθετούμε το μοντέλο σε ένα τραπέζι έτσι ώστε το οριζόντιο σταθερό να είναι τελείως οριζόντιο και το ελέγχουμε με ένα μικρό αλφάδι.
- Τοποθετούμε το ειδικό όργανο μέτρησης γωνίας πρόσπτωσης στην πτέρυγα και μετράμε την γωνία. Για ένα χαμηλοπτέρυγο ακροβατικό, πρέπει να είναι μηδέν. Για ένα εκπαιδευτικό, μέχρι περίπου 2 μοίρες. Γωνίες από 3 μοίρες και πάνω, μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα το στολάρισμα του μοντέλου.
- Αν δεν έχουμε το ειδικό όργανο για την μέτρηση της γωνίας πρόσπτωσης, τότε με ένα χαρακάκι μετράμε την απόσταση του χείλους εκφυγής από το τραπέζι και κατόπιν του χείλους προσφυγής. Οι μετρήσεις γίνονται κοντά στην ρίζα του φτερού. Έστω ότι βρίσκουμε διαφορά 1 cm (πιο σηκωμένο το χείλος προσφυγής). Έστω ότι η χορδή στο σημείο που κάναμε την μέτρηση είναι 35cm. Τότε η εφαπτομένη είναι 1/35 = 0.028 και η γωνία που αντιστοιχεί σε αυτή την εφαπτομένη είναι (την βρίσκουμε με ένα κομπιουτεράκι) 1.6 μοίρες.
- Στα διπλάνα η γωνία πρόσπτωσης πρέπει να είναι 0 μοίρες, επειδή το αεροπλάνο έχει -λόγω της διπλής πτέρυγας-μεγάλη άντωση και "τραβάει" προς τα επάνω (το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα τριπλάνα-σε περίπτωση που κάποιος αποπειραθεί να φτιάξει).
- Μερικά αεροπλάνα, όπως π.χ. το FOKKER TRIPLANE έχουν στο πίσω οριζόντιο σταθερό θετική γωνία πρόσπτωσης και τα παραπάνω που είπαμε δεν ισχύουν.
Φιλικά
Γιώργος Καρασούλας
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Chris Calmato 40 Trainer έγραψε: ↑Τα 135 ειναι λογω κινητηρα αλλιως με τον 40αρι τον κινητηρα που εχω θελει σαφως πολυ λιγοττερα απλα δεν εχω βαλει τον 40αρι λογω του οτι περιμενω καποια πραγματα κατι ορινκ και φλατζες!!
Έχεις ζυγίσει τους κινητήρες; Δε νομίζω να έχουν πάνω από μερικά γραμμάρια διαφορά.
Πάντως σωστά όσα ειπώθηκαν ως τώρα, αλλά να κάνω κι εγώ μερικές σκέψεις.
-Αφού έβαλες 135γρ στην ουρά αποκλείεται να είσαι τριμαρισμένος up, άρα βάζεις ροδέλες για να κατέβει λίγο το μοτέρ.
-Τα 135γρ στην ουρά πρέπει κάπως να φύγουν είναι υπερβολικά.
Αν δεν φύγουν ή η εταιρία έχει κάνει κάποιο σφάλμα με την κατασκευή του μοντέλου ή εσύ κάνεις κάποιο λάθος.
-Το μοντέλο στο πλανάρισμα πώς πάει;
-Σε τι απόσταση από το χείλος προσβολής έχεις ζυγίσει;
Ξεκίνα ζυγίζοντας στο 25% της χορδής για αρχή και μετά το βλέπεις στο αέρα.
-Το φτερό και το elevator τα έχεις τοποθετήσει σωστά; (αυτό που έλεγε ο delgatto για γωνία προσβολής). Δλδ μπορεί ένα στραβοκολλημένο elevator να
δίνει συνέχεια up ή down.
Εν τέλη κατά πάσα πιθανότητα θες ροδέλες στο μοτέρ για down thrust αλλά
πρέπει να βρεις τρόπο να βγάλεις και τα 135γρ από την ουρά.
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Θα κανω τις μετρησεις που μου λετε εννοητε και σημερα κιολας. Σημερα στην πτηση δεν ειχα θεμα απλα στο τερμα γκαζι παλι επαιρνε up.Εχθες εβαλα ροδελες αλλα μετα τις ξαναεβγαλ διοτι ηθελα να δω πρωτα τι θα μου απαντησετε.Θα αλλαξει παρα πολυ η συμπεριφορα το με τις ροδοελες?
Το αεροπλανο δεν ηθελε σχεδον καθολου τριμαρισμα απλα επειδη οταν εγω του εφτιαχνα τα ηλεκτρικα του ειχα δωσει λιγο up απο τα subtrim και μετα στην πτηση λογω της δυναμης και λογω του up που επαιρνε απο την τιμη που του εδωσα μετα αναγκαστηκαμε να δωσουμε down ετσι αν αθροισουμε την τιμη στα sub και στα τριμ το αεροπλανο εχει 012 up μοναχα το οποιο ειναι αμελητεο.Εχω σκεφτει να μετατοπισω την μπαταρια και τον δεκτη απλα ηθελα να το κανω με τον Irvine .40 που θα του φορεσω και πιστευω να ειναι μανουλα!Βεβαια το απογευμα θα κατσω να μετρησ αποστασεις elevator και καθετου σταθερου σε ευθεια!!!!
Το αεροπλανο δεν ηθελε σχεδον καθολου τριμαρισμα απλα επειδη οταν εγω του εφτιαχνα τα ηλεκτρικα του ειχα δωσει λιγο up απο τα subtrim και μετα στην πτηση λογω της δυναμης και λογω του up που επαιρνε απο την τιμη που του εδωσα μετα αναγκαστηκαμε να δωσουμε down ετσι αν αθροισουμε την τιμη στα sub και στα τριμ το αεροπλανο εχει 012 up μοναχα το οποιο ειναι αμελητεο.Εχω σκεφτει να μετατοπισω την μπαταρια και τον δεκτη απλα ηθελα να το κανω με τον Irvine .40 που θα του φορεσω και πιστευω να ειναι μανουλα!Βεβαια το απογευμα θα κατσω να μετρησ αποστασεις elevator και καθετου σταθερου σε ευθεια!!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
yankos έγραψε: ↑Έχεις ζυγίσει τους κινητήρες; Δε νομίζω να έχουν πάνω από μερικά γραμμάρια διαφορά.
Για να πω την αληθεια αδερφε δεν τους εχω ζυγισει αν κ εχω ζυγαρια ακριβειας αλλα εαν τους πιασεις και τους 2 θα καταλαβεις διαφορα στα χερια εχουν καποια διφορα δεν θα την ελεγα πολυ μεγαλη αλλα εχουν διαφορα!
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
-Το μοντέλο στο πλανάρισμα πώς πάει;
-Σε τι απόσταση από το χείλος προσβολής έχεις ζυγίσει;
Ξεκίνα ζυγίζοντας στο 25% της χορδής για αρχή και μετά το βλέπεις στο αέρα.
-Το φτερό και το elevator τα έχεις τοποθετήσει σωστά; (αυτό που έλεγε ο delgatto για γωνία προσβολής). Δλδ μπορεί ένα στραβοκολλημένο elevator να
δίνει συνέχεια up ή down.
Φιλε στο πλαναρισμα ειναι αψογο πεταει παρα πολυ καλα δεν εχει ασταθειες κλπ και στην προσγειωση ειναι αψογο το αεροπλανακι.
Ζυγιζω στα 7-8 cm απο το χειλος προσφυγης.
Το elev και το φτερο θα τα μετρησω σημερα καταλαβα πως και δεν ειναι κατι το τοσο δυσκολο για μενα σαν αρχαριος εχω οσα χρειαζονται.
-Σε τι απόσταση από το χείλος προσβολής έχεις ζυγίσει;
Ξεκίνα ζυγίζοντας στο 25% της χορδής για αρχή και μετά το βλέπεις στο αέρα.
-Το φτερό και το elevator τα έχεις τοποθετήσει σωστά; (αυτό που έλεγε ο delgatto για γωνία προσβολής). Δλδ μπορεί ένα στραβοκολλημένο elevator να
δίνει συνέχεια up ή down.
Φιλε στο πλαναρισμα ειναι αψογο πεταει παρα πολυ καλα δεν εχει ασταθειες κλπ και στην προσγειωση ειναι αψογο το αεροπλανακι.
Ζυγιζω στα 7-8 cm απο το χειλος προσφυγης.
Το elev και το φτερο θα τα μετρησω σημερα καταλαβα πως και δεν ειναι κατι το τοσο δυσκολο για μενα σαν αρχαριος εχω οσα χρειαζονται.
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Chris Calmato 40 Trainer έγραψε: ↑Θα αλλαξει παρα πολυ η συμπεριφορα το με τις ροδοελες?
...........................................
Για να πω την αληθεια αδερφε δεν τους εχω ζυγισει αν κ εχω ζυγαρια ακριβειας αλλα εαν τους πιασεις και τους 2 θα καταλαβεις διαφορα στα χερια εχουν καποια διφορα δεν θα την ελεγα πολυ μεγαλη αλλα εχουν διαφορα!
.........................................
Φιλε στο πλαναρισμα ειναι αψογο πεταει παρα πολυ καλα δεν εχει ασταθειες κλπ και στην προσγειωση ειναι αψογο το αεροπλανακι.
Όχι δε θα αλλάξει πολύ η συμπεριφορά του στην πτήση, ίσως μάλιστα χρειαστεί και 2η ροδέλα.
Νομίζω ότι η διαφορά στο βάρος του μοτέρ είναι μικρή. Απ' την άλλη -άποψη μου, είναι θέμα γούστου- θα άφηνα τον 52άρη πάνω γιατί το μοντέλο είναι sport trainer και θα τα ήθελα τα γκάζια.
Για το πλανάρισμα, εννοούσα όταν πλανάρει τραβάει προς τα κάτω ελαφρώς
ή έχει ελαφρώς σηκωμένη μύτη και πλανάρει πολύ αργά;
Κανονικά στην προσγείωση-πλανάρισμα, καλό είναι να έχει ελαφρώς τη μύτη κάτω και λίγη κάθοδο και εσύ να τραβάς λίγο up για να το κρατάς.
Δοκίμασε με ροδέλες στο μοτέρ και προσπάθησε να ζυγίσεις χωρίς έρμα ή τέλος πάντων με λιγότερο έρμα.
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Φιλε στο πλαναρισμα δεν ουτε προς τα κατω τραβαει ουτε εχει σηκωμενη μυτη παραξενο θα ακουστει αλλα ετσι ειναι πραγματικα. Μουτρωνει οταν παει για προσγειωση δεν εχει θεμα στην φωτο στο αλλο ποστ μου ηρθε το α/π μουτρωσε εδωσα up και μετα τροχοδρομησε παρα πολυ ομαλα και ωραια!!! Γενικα πεταει παρα πολυ στρωτα. Πριν λιγο μετρησα το οριζοντιο και καθετο σταθερο και ειναι κολημενο πολυ καλα!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
Βασικα τον 52αρι θα τον βαλω στο καλματο που το παει μια χαρα και τον 0αρι υπολογιζω γι'αυτο μιας κ ειναι μεσα στα πλαισια που δινει ο κατασκευαστης απλα το καλματο πιστευω τον σηκωνει πιο πολυ διοτι ειναι και λιγο μεγαλυτερο!!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Ερωτηση σχετικα με down thrust!
αν ρίχνει απότομα μούρη όταν χάσει ταχύτητα είναι μπροστόβαρο!!!!!!