Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από nasa »

HAR28 έγραψε: Παιδιά άλλη μια ερώτηση να κάνω, στην πρώτη εκκίνηση του μοτέρ θα πρέπει να ρίξω μόνος μου καύσιμο στο πιστόνι και στο καρμπυρατέρ ή θα τραβήξει μόνο του????


...θα τραβήξει μόνο του...πρώτα όμως γύρνα την προπέλλα μια-δυό φορές δεξιόστροφα (να κάνει 'priming' εσωτερικά) με το 'chicken stick' και μετά κανονικά με την μίζα...προσεκτικά πάντα...κρατώντας το μοντέλο σταθερά με το ένα χέρι (μπροστά απο το canopy)...μακρυά τα χέρια κ' τα δάκτυλα απο την προπέλα...ίσως χρειαστείς κ' την βοήθεια κάποιου φίλου να στο κρατάει εφόσον δεν τόχεις ξανακάνει...
...αν δεν πετύχει με την πρώτη...ξαναπροσπάθησε...priming πάλι...κοκ...
η ταν, η, τα πετάν...
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από DjBac »

Τα μοτέρ συνήθως έχουν λαδάκι μέσα, αν δεν έχει βάλε μερικές σταγόνες after-run, γύρνα με το χέρι την προπέλα να πάει παντού!

Μετά μπουζόπιπα και μίζα και θα πάρει αμέσως, καμία διαφορά από το να το έβαζες και μετά από 100 πτήσεις!
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από King Kostas »

Έλα ρε συ+(*), αφού με ξέρετε, άμα δεν πειράξω δεν μπορώ.+(*)

Άλλωστε το έχω πει και άλλη φορά….κάποιες φορές το forum μας μου θυμίζει γυναίκα σε κλιμακτήριο…..όλα θέλουν και την πλάκα τους....:D....

Άλλωστε όλοι ξέρουμε, ότι στρώσιμο μοτέρ μέσο posting και threading δε γίνεται ρε συ Νίκο…..μη κοιτάς που έχει ζαβώσει ο κοσμάκης και νομίζει ότι μέσο PC μπορεί να ζει σαν σε φυσιολογική ζωή……anyway. (είναι γενική διατλυπωση και δεν αφορά κανένα συγκεκρημένα...απλά με τα faceμπούκια και τα titiβίσματα...έχει πάθει πλάκα ο κοσμάκης)

Τον Χάρη αν και δεν τον ξέρω προσωπικά, πιστεύω ότι θα τα καταφέρει μια χαρά....και δεν θα έχει πρόβλημα. (να πούμε κιόλας ότι ακόμα και τα χειρώτερα να κάνεις σε ένα μοτεράκι....δε θα έχει ποτέ κάποιο σοβαρό πρόβλημα...ειδικά σε OS μοτεράκι)

Τώρα σε ότι αφορά σε πτήσεις πρώτου μοντέλου μετά από στρώσιμο κιόλας…….χαχαχαχαχαχα….τι να λέμε τώρα......το 50% σε αυτές τις περιπτώσεις προμηνύει κηδεία ρε συ Νίκο……

Οπότε παίδες…να παίρνεται πολλές φωτό.:D:
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Κώστα τρελλέ μή προκαλείς τρόμο:D
Οχι οχι οχι Δε ξεκινάμε με το σκεπτικό ότι θα πέσει το μοντέλο
Ο φόβος είναι ο χειρότερος εχθρός και η πρόληψη ο καλύτερος φίλος του μοντελιστή
Μία προσεκτική κατασκευή ,ενα συντηρητικό στρώσιμο και η παρουσία κάποιου έμπειρου θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα
Συνήθως οι πτώσεις έρχονται παρέα με το ξεψάρωμα και την χαλάρωση Η προσπάθεια να γίνουν οι πρώτες πτήσεις χωρίς έμπειρο είναι καταδικασμένες ακόμη και αν έχει γίνει το σχολαστικότερο στρώσιμο

Αυτό το στρώσιμο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις αν σκεφτεί κανείς πόσα μοτέρ πετάνε άψογα ακόμη και χωρίς να γίνει το στρώσιμο by the book Η περιβόητη μακροζωία τις περισσότερες φορές γίνεται στο ράφι η στο χώμα χωρίς αυτά που γράφω να σημαίνουν ότι δεν προτείνω σωστό στρώσιμο
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από nasa »

King Kostas έγραψε: Τώρα σε ότι αφορά σε πτήσεις πρώτου μοντέλου μετά από στρώσιμο κιόλας…….χαχαχαχαχαχα….τι να λέμε τώρα......το 50% σε αυτές τις περιπτώσεις προμηνύει κηδεία ρε συ Νίκο……


Φίλε Κώστα...θα συμφωνήσω με τον Αντώνη Κ. :
...1ο μου θερμικό ένα Hellcat Hangar9 με Saito 100, στρώσιμο απο τον Τρύφωνα με τρία ντεπόζιτα...(έπεσε στην 5η πτήση από χειριστικό μου λάθος)...
...2ο μου θερμικό ένα Macchi 205 Veltro VQ με OSMax 46LA στρώσιμο απο τον Λυκούργο με τρία ντεπόζιτα...έκανε κάποιες πτήσεις...υπάρχει ακόμη...
...3ο μου θερμικό ένα P-47 Hangar9 με την προηγούμενη Saito 100 μετά απο service (crankcase, ωστήρια, τσιμούχες κλπ καθότι η τότε πτώση ήταν σχεδόν κατακόρυφη)...ούτε που χρειάστηκε παρά μία επιτόπια ρυθμισούλα απο τον Τρύφωνα πάλι...μετά απο μερικές πτήσεις υπάρχει ακόμη...
...τώρα σειρά έχει μία OSMax 55AX πάνω σε ένα Piper Pawnee 40 Hangar 9 και ειλικρινά πιστεύω ότι όποιος γνώστης φίλος και να βοηθήσει δεν θα πάρει πάνω απο τρία ντεπόζιτα καύσιμο για να στρώσει και να πετάξει (μετά απο απαίτηση της κόρης μου...στο cockpit η Barbie...μπλέ μίνι...κόκκινες μπότες...:D)...και να συνεχίσει να πετάει...
...με λίγα λόγια...πιστεύω ότι ένα σωστά μονταρισμένο αερομοντέλο κ' με σωστό στρώσιμο της μηχανής (τρία ντεπόζιτα αρκούν)...λίγη πίστη...καλή παρέα...και πολύ χαμόγελο...είναι αρκετά κ' οι πιθανότητες να πετάξει κατά πολύ περισσότερες απο 50%...θα μου πείς πως 'έχεις δίπλα σου αστέρια...την avant-garde' :p...εεεε τι να κάνουμε...c' est la vie...!!!
η ταν, η, τα πετάν...
HAR28
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 25, 2008 8:21 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από HAR28 »

...με λίγα λόγια...πιστεύω ότι ένα σωστά μονταρισμένο αερομοντέλο κ' με σωστό στρώσιμο της μηχανής (τρία ντεπόζιτα αρκούν)...λίγη πίστη...καλή παρέα...και πολύ χαμόγελο...είναι αρκετά κ' οι πιθανότητες να πετάξει κατά πολύ περισσότερες απο 50%...θα μου πείς πως 'έχεις δίπλα σου αστέρια...την avant-garde' :p...εεεε τι να κάνουμε...c' est la vie...!!!

Ευτυχώς φίλε nasa το μοντέλο είναι σωστά μονταρισμένο έχει κάνει και την παρθενική του πτήση... με άλλο μοτέρ βέβαια!!! Υπάρχει καλή παρέα, υπάρχει πίστη και υπάρχει και θέληση.... μπόλικη!!!! τώρα μένει μόνο το στρώσιμο, για να δούμε λοιπόν θα τα καταφέρω σωστά????
yankos
Δημοσιεύσεις: 635
Εγγραφή: Δευ Μάιος 19, 2008 3:59 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από yankos »

Να συμπληρώσω κι εγώ κάτι τελευταίο,
οπωσδήποτε πρέπει να αποφύγεις την υπερθέρμανση.
Το μοτέρ μπορεί να ανεβάζει θερμοκρασία και να μην το καταλάβεις.
Π.χ. τις προάλλες στρώναμε έναν κινητήρα και ανοίγαμε ανοίγαμε ανοίγαμε τη μεγάλη βελόνα (πάνω από 3 στροφές) και ο κινητήρας ήταν φτωχός και η θερμοκρασία μεγάλη. Ο λόγος ήταν ότι το τανκ ήτανε πολύ χαμηλά σε σχέση με το καρπ και έτσι δεν είχε καλή τροφοδοσία. Άρα μη μένουμε μόνο στις στροφές της βελόνας, θέλει συνεχή έλεγχο θερμοκρασίας με το χέρι ή με θερμόμετρο.
Επίσης μια λανθασμένη επιλογή έλικας (μια πολύ μεγαλύτερη έλικα ας πούμε)
μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση αν δεν ελέγξουμε τη θερμοκρασία.

Καλό στρώσιμο και καλό πέταγμα!
HAR28
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 25, 2008 8:21 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από HAR28 »

yankos έγραψε: Να συμπληρώσω κι εγώ κάτι τελευταίο,
οπωσδήποτε πρέπει να αποφύγεις την υπερθέρμανση.
Το μοτέρ μπορεί να ανεβάζει θερμοκρασία και να μην το καταλάβεις.
Π.χ. τις προάλλες στρώναμε έναν κινητήρα και ανοίγαμε ανοίγαμε ανοίγαμε τη μεγάλη βελόνα (πάνω από 3 στροφές) και ο κινητήρας ήταν φτωχός και η θερμοκρασία μεγάλη. Ο λόγος ήταν ότι το τανκ ήτανε πολύ χαμηλά σε σχέση με το καρπ και έτσι δεν είχε καλή τροφοδοσία. Άρα μη μένουμε μόνο στις στροφές της βελόνας, θέλει συνεχή έλεγχο θερμοκρασίας με το χέρι ή με θερμόμετρο.
Επίσης μια λανθασμένη επιλογή έλικας (μια πολύ μεγαλύτερη έλικα ας πούμε)
μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση αν δεν ελέγξουμε τη θερμοκρασία.

Καλό στρώσιμο και καλό πέταγμα!


Δηλαδή φίλε yanko τί έλικα μου προτείνεις? Το στρώσιμο θα γίνει πάνω σε μοντέλο οπότε πιστεύω ότι το τανκ θα είναι στη σωστή θέση!!!
yankos
Δημοσιεύσεις: 635
Εγγραφή: Δευ Μάιος 19, 2008 3:59 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από yankos »

Λογικά στο μάνουαλ θα προτείνει κάποια έλικα για στρώσιμο.
Αν όχι, θα έβαζα μια 11Χ6.
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

ο Υankos έχει δίκιο Η σωστή θερμοκρασία είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για τα υλικά Για αυτό πρόσεχε να μή ανεβάσει πολύ Το μοτέρ πρέπει να πιάνεται Προσοχή στα χέρια Αφηνε να κρυώνει λίγο ανάμεσα στα ντεπόζιτα Προπέλα έτσι και αλλιώς 11Χ6 θα βάλεις
Μή ταράζεσαι δεν είναι δύσκολη η όλη διαδικασία
Κάτι που πρέπει να προσέξεις είναι να έχεις τελείως κατεβασμένο το stick του γκαζιού όταν ρυθμίσεις την μικρή
HAR28
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 25, 2008 8:21 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από HAR28 »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ο Υankos έχει δίκιο Η σωστή θερμοκρασία είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για τα υλικά Για αυτό πρόσεχε να μή ανεβάσει πολύ Το μοτέρ πρέπει να πιάνεται Προσοχή στα χέρια Αφηνε να κρυώνει λίγο ανάμεσα στα ντεπόζιτα Προπέλα έτσι και αλλιώς 11Χ6 θα βάλεις
Μή ταράζεσαι δεν είναι δύσκολη η όλη διαδικασία


Φίλε Αντώνη με τις συμβουλές που μου δώσατε δεν ταράζομαι καθόλου, θα τα καταφέρω μια χαρά, απλώς ήθελα να ξέρω τα βασικά. Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.<:-)>><:-)>><:-)>>
engexpert
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: Δευ Φεβ 07, 2011 9:01 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από engexpert »

DjBac έγραψε: Οι στροφές στην βελόνα έχουν να κάνουν με το εκάστοτε μοτέρ και τις περιβαλλοντολογικές συνθήκες! Ένα OS το έβαλα πρώτη φορά μπροστά με 5-6 στροφές ανοικτή τη βελόνα!

Όσο για το στρώσιμο, ακολούθησα πιστά τις οδηγίες της OS, κάτι θα ξέρουν!!
Το πολύ πλούσιο μείγμα δεν φέρνει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μπορεί να μην ανεβάσει τη σωστή θερμοκρασία έτσι ώστε τα μέταλλα να στρώσουν μεταξύ τους!



έτσι είναι, όταν εχει υψηλη θερμοκρασια για να πετυχεις την optimum ρυθμιση μπορεις να κλεισεις λιγο τη βελονα μειγμ. διοτι οσο πιο ζεστος αερας τοσο λιγοτερο οξυγονο περιεχει στον ιδιο ογκο. όπως και να χρησιμοποιείς ένα νουμερο μπουζί (Α5)που αποβαλλει μεγαλυτερα ποσα θερμοτητας
yankos
Δημοσιεύσεις: 635
Εγγραφή: Δευ Μάιος 19, 2008 3:59 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από yankos »

engexpert έγραψε: έτσι είναι, όταν εχει υψηλη θερμοκρασια για να πετυχεις την optimum ρυθμιση μπορεις να κλεισεις λιγο τη βελονα μειγμ. διοτι οσο πιο ζεστος αερας τοσο λιγοτερο οξυγονο περιεχει στον ιδιο ογκο. όπως και να χρησιμοποιείς ένα νουμερο μπουζί (Α5)που αποβαλλει μεγαλυτερα ποσα θερμοτητας


Να σας πω ένα συμβάν σχετικό.
Την περασμένη εβδομάδα πέταξα με τον YS63 στην Παναγίτσα.
Γενικά δεν είναι ιδιότροπο μοτέρ στη ρύθμιση, νορμάλ καταστάσεις.
Συνήθως πετάω στη Σκύδρα. Η Σκύδρα με την Παναγίτσα πρέπει να έχουν καμιά 500αριά μέτρα υψόμετρο διαφορά και μερικούς βαθμούς θερμοκρασία πιο χαμηλά στην Παναγίτσα. Τον κινητήρα τον είχα πετάξει ρυθμισμένο μια χαρά την προηγούμενη εβδομάδα στη Σκύδρα με αρκετή ζέστη, 30+ βαθμούς.
Στην Παναγίτσα αντιθέτως είχε τουλάχιστον 10 βαθμούς κάτω, είχε ψύχρα.
Έβαλα μπροστά το μοτέρ και ήταν μπουκωμένο έτοιμο να σβήσει.
Για να δουλέψει σωστά χρειάστηκε να κλείσω μισή στροφή την ψηλή.
Δλδ αν είχε και ζέστη στην Παναγίτσα θα έπρεπε να κλείσω ακόμη περισσότερο από μισή στροφή.
Τα 500μέτρα επέδρασαν πολύ περισσότερο στην καύση απ' ότι 10 βαθμοί θερμοκρασία.

Δεν εννοώ ότι δεν επηρεάζει η θερμοκρασία τον κινητήρα.
Επηρεάζει και πολύ μάλιστα. Αλλά εντυπωσιάστηκα που το υψόμετρο επηρεάζει ακόμη πιο πολύ.
engexpert
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: Δευ Φεβ 07, 2011 9:01 pm

Απάντηση: Στρώσιμο κινητήρα os max 46fx???

Δημοσίευση από engexpert »

yankos έγραψε: Να σας πω ένα συμβάν σχετικό.
Την περασμένη εβδομάδα πέταξα με τον YS63 στην Παναγίτσα.
Γενικά δεν είναι ιδιότροπο μοτέρ στη ρύθμιση, νορμάλ καταστάσεις.
Συνήθως πετάω στη Σκύδρα. Η Σκύδρα με την Παναγίτσα πρέπει να έχουν καμιά 500αριά μέτρα υψόμετρο διαφορά και μερικούς βαθμούς θερμοκρασία πιο χαμηλά στην Παναγίτσα. Τον κινητήρα τον είχα πετάξει ρυθμισμένο μια χαρά την προηγούμενη εβδομάδα στη Σκύδρα με αρκετή ζέστη, 30+ βαθμούς.
Στην Παναγίτσα αντιθέτως είχε τουλάχιστον 10 βαθμούς κάτω, είχε ψύχρα.
Έβαλα μπροστά το μοτέρ και ήταν μπουκωμένο έτοιμο να σβήσει.
Για να δουλέψει σωστά χρειάστηκε να κλείσω μισή στροφή την ψηλή.
Δλδ αν είχε και ζέστη στην Παναγίτσα θα έπρεπε να κλείσω ακόμη περισσότερο από μισή στροφή.
Τα 500μέτρα επέδρασαν πολύ περισσότερο στην καύση απ' ότι 10 βαθμοί θερμοκρασία.

Δεν εννοώ ότι δεν επηρεάζει η θερμοκρασία τον κινητήρα.
Επηρεάζει και πολύ μάλιστα. Αλλά εντυπωσιάστηκα που το υψόμετρο επηρεάζει ακόμη πιο πολύ.



ακριβως δούλευε μπουκωμένο γιατί ηταν σε χαμηλότερο υψόμετρο εκει που πετούσεις οπότε έπρεπε να κλείσεις λίγο τη βελόνα, όπως πολύ καλά έκανες. Οπως είπες και η θερμοκρασία και το υψόμετρο επηρεάζουν τη ρύθμιση. Όταν ρυθμίσεις το μοτέρ σε υψηλοτερο υψόμετρο και πεταξεις μετα σε χαμηλότερο υψομετρο θα δουλεύει πλούσιο οποτε είναι οκ. αν όμως το ρυθμίσεις στην Πεντελη και μετα πας π.χ. στο Σχοινιά που είναι σε χαμηλοτερο θα ειναι φτωχο το μειγμα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανολογικά - Εργαλεία - Καύσιμα”